handdator

Visa fullständig version : Kroatien?


Chrillan
2010-09-27, 21:05
Är lite sugen på att "svika" Grekland nästa år och testa Kroatien. Finns det någon med tips på resmål? Viktigt är bra stränder (gärna småsten) och fint vatten (tänk Karpathos och Skopelos). Vi föredrar att boka flygstol och ordna boende själva. Tacksam för svar, känner mig helt vilsen när man inte har något Kalimeraforum att forska i :D

mrwalker
2010-10-10, 22:04
Kroatia kan jeg anbefale. Prøv litt øyhopping! Det er et stort antall øyer å velge mellom.

Chrillan
2010-10-17, 20:29
Tack för ditt svar. Varifrån tycker du att man ska utgå?

mrwalker
2010-10-17, 20:51
Det jo enklest å starte der man har en internasjonal flyplass. Dubrovnik eller Split.

Smultron
2010-10-17, 20:57
Är också lite sugen på Kroatien. Hur är det att ö-luffa i Kroatien jämfört med den grekiska övärlden? Är det till exempel lätt att hitta boende när man kommer till en ö eller måste man boka långt i förväg?

Hur är det med båtförbindelser? Går det båtar mellan öarna eller måste man utgå från fastlandet?

Smultron

mrwalker
2010-10-17, 22:09
Är det till exempel lätt att hitta boende när man kommer till en ö eller måste man boka långt i förväg?

De større øyene har godt utvalg bosteder og hoteller av forskjellige typer. På de mindre øyene er det nesten ingenting. Du bør helt klart booke på forhånd, men ikke lang tid. Turisme er i liten skala og det er godt med plass. Et bra sted å starte er med "The Croatian National Tourist Board" som kan formidle kontakt med lokale agenter.

En annen måte å gjøre det på er å ta dagsturer til øyene fra større sentra på fastlandet.

Hur är det med båtförbindelser? Går det båtar mellan öarna eller måste man utgå från fastlandet?

Det går båter både mellom øyene og fra fastlandet, så valget er fritt. Jadrolinija er det viktigste fergeselskapet og har rutetabeller på nett.

Smultron
2010-10-18, 06:26
Tack för svaret. Får kolla upp dessa länkar.

kifisia
2010-10-18, 09:40
I Østerike er nedgangen i turismen til Hellas mer enn 40 %.

Folk er helt enkelt redd fo å få ødelagt ferien av streiker. Kroatien er vinneren .

Jeg anbefaler området rundt halvøen ISTRIA, Med fly til PULA har du et fint utgangspunkt. Lei bil og dra innom alle byene på Istria.
Jeg anbefaler Rovinj, en gammel fin by i Italiensk stil. Området har vært italiensk og er 2 språklig!

Fra Wien drar vi dit med bil på noen timer, derfor har jeg været der ofte.

Anbefales selv om det kan bli noe dyrere enn Hellas.

mrwalker
2010-10-18, 10:47
Tack för svaret. Får kolla upp dessa länkar.

Sjekk også "Croatia Traveller".

Chrillan
2010-10-27, 20:18
Tack för svaren! Jag har glömt av att kolla min tråd och blev glatt överraskad när det fanns några svar i den :)