handdator

Visa fullständig version : Göran Schildts minnesseglats


Alala
2010-09-18, 08:34
Avundas alla som har möjligheten att vara på Leros nästa vecka. :cool: Nämligen 21-23.9 firar man Göran Schildt med en minnesseglats. Då är det också öppet hus i Villa Kolkis som fortfarande bebos av hans fru Christine. Hoppas ju stort på att Janne och Camilla skulle vara där just då så att vi skulle få fina rapporter därifrån. :p
/Anne

Lissi
2010-09-18, 08:36
Efter att precis ha läst "Ankarplats Leros" så hade det ju varit drömmen att få se Villa Kolkis och Leros.

Lissi

Alala
2010-09-18, 08:51
Säg inte annat Lissi! :) Själv håller jag just nu på med "Dianas ö". Så tankarna är på Leros just nu.
/Anne

Soleil
2010-09-18, 17:21
Köpte boken "Leros Göran o. Christine Schildts grekisk liv". Mycket faschinerande historia om livet på Leros.

Alala
2010-10-08, 18:55
Någon som var på Leros när minnesseglatsen hölls? Berätta lite i så fall!
/Anne :)

Alala
2011-07-04, 09:34
Ser på Villa Schildts hemsida att året seglats hålls den 21.9. Någon Kalimerian som är på Leros då? Man lär igen ha möjlighet att besöka Göran Schildts hus Villa Kolkis. Oj, så det frestar mig, men har ingen som helst möjlighet att resa då. snyft_drop Så nu hoppas jag att någon annan är där då och kan berätta lite. Skulle vara roligt att höra om någon deltagit i seglingen.

/ Anne :)