handdator

Visa fullständig version : triopetra mochlos


Tovegunborg
2010-09-16, 00:07
Hej!

Jag undrar om någon har några tips på var man kan bo mysigt i Triopetra och/eller Mochlos? 20-40 euro per natt (för två). Har mailat Pavlos studios i Triopetra och Johnys Taverna-båda triopetra.

Eller tror ni att man bara kan dyka upp på dessa orter och hitta sig ett rum? Ska åka på söndag.

Vänliga hälsningar Tove

litentuva
2010-09-16, 09:04
Hej!

Goda vänner har bott på "pavlos" i Treopetra två somrar nu och har stormtrivts. De säger att det är ett toppenställe med trevliga ägare och god mat. Stranden nedanför pensionatet var de också mycket nöjda med. Det är ett ställe där lugnet råder, mat, bad och solnedgång ungefär. Perfekt för avkoppling. Jag har för mig att de betalade 35€ i Juli och då reste de med två barn. Personligen tycker jag att det är bättre strand i Agios Pavlos (grannorten) men det är alla gånger en smaksak!

Den här tiden borde det finnas rum, men vill du vara säker så slå en signal. Alla är inte så snabba på att svara via mejl!

Trevlig resa:)

Deia
2010-09-16, 10:36
Vi bodde ovanför Pizzerian när vi var i Mochlos i oktober för ca 5 år sedan. Pension Akti kallar dom sig och har två rum. Jättefin utsikt men lite konstigt för badrummet når man genom att gå ut på balkongen....skulle gärna bo där igen. Enkelt, rent och billigt.

Vet inte om man bara kan dyka upp. Det var en del gäster/turister i byn och på tavernorna trots att det var sent på säsongen. Vill man ha ett rum med utsikt så kankse det blir svårt. Vi förbokade men som sagt det är länge sedan.

UlfWiman
2010-09-16, 16:39
Jag vet inte om jag svarar rätt

Men det finns ett uttryck på Kreta som lyder följande.
"Kom som du är", oj, behöver du bostad?
Det fixar jag, eller så fixar min kompis det.
Jag vet inte om det är till någon hjälp, men off-season
är det inga problem och det är det som är hemligheten med att "resa".
Du vet inte vart du hamnar, men erfarenheten brukar vara det
som vi kallar "guldkorn".
Jag har aldrig bokat något i förväg utan låter ortens "vetare"
fixa allt.
Från 5€ hos någon gammal änka till 20€ för lite mera svenskt boende.
Resa med barn rekommenderas inte, utan en eller två självständiga
personer är okej.
Min syn på saken.

//Uffe

Tovegunborg
2010-09-16, 17:28
:)Men tack för alla svar jag får- har nu fixat ett ställe som heter Alexanders studios, verkar finfint-får berätta sen när jag varit där!

Hej från Tove