handdator

Visa fullständig version : Hyra bil

Camelinko
2010-09-14, 22:51
Ska till Kato Stalos 1/10. Vad jag förstått så är det ofta kraftiga strömmar på Chania kusten vid den tiden så jag tänkte hyra bil för att köra till södra sidan. Jag skulle vilja ha tips på bra biluthyrningsfirma men även på sevärdheter och bra stränder på södra sidan... och även vad man inte bör missa på vägen dit:)

tack på förhand

jan c
2010-09-15, 07:12
Du kan promenera/åka buss till Kalamaki Apostoli (15 min prom emot Chania) när strömmarna är för starka.Där finns tre stränder sand, långgrunda.Bilhyra.Välj någon som hotellet rek.Annars brukar jag hyra i Chania. Tel 2821044768.Bra o billigt.Sevärdheter köp Kalimeras E- guide.Annars sök här på Elafonissi .Falassarna .Kissamoss. så får du mer info. Lycka till

KarinB
2010-09-15, 07:16
Hej. Jag är i Kato Stalos just nu. Vi har hyrt på eurocars via nätet och det har varit bra. Full försäkring och inga avgifter (mot en liten tilläggsavgift).14 dagar 390 E. Då hämtar/lämnar vi den på flygplatsen. Förra året hyrde vi av Smart Car i Kato Stalos. Billigt var det och bra. Kontoret ligger på vänster sida när man kommer in i Kato Stalos, strax innan Maria Taverna.
Men jag vet inte hur tillgängligheten är i oktober.

I år har vi besäk Paleochora, Sougia, Chora Sfakion, Matala och Lendas. Fina ställen allihop, men Chora Sfakion gillade jag minst, för att bada på fina stränder åkte man båt till Marmorstranden, Glyka Nero och Loutro. Men vi hann inte det.
Om ni är säkra vid ratten så besök Milia, en liten ekologisk by. DÄr kan man äta jättegod mat. Ligger på vägen till Paleochora.
Detta var lite kort bra. Det finns säkert fler som kan tipsa.
Nu är det dags för ett morgondopp.

Camelinko
2010-09-15, 12:08
tack så mycket Jan och Karin för era svarflabb_flab
Jag är lite sugen på de stränder man når via båt.
Är det lönt att packa med sig snorkel och fenor... finns det mycket att se?