handdator

Visa fullständig version : Dag 18. Tilos - ett semesterparadis.


Kalimera
2010-09-12, 16:38
Igår kväll stannade vi hemma och åt på balkongen. Camilla åt kokt ris med lite salt, och jag frossade i en hämtpizza som innehöll allt mellan himmel och jord, och var grymt god. Orättvist kan tyckas, men har doktorn sagt att man ska äta ris, så äter man ris.

I morse vaknade jag tidigt. Klockan var 04.15 för att noggrann Jag hörde ett brummande ljud, klev upp, och gick ut på balkongen, och såg en stor färja lägga till. Det var den färja vi skulle ha åkt med till Astypalea. Som ni förstår har vi valt att stanna på Tilos, och det på obestämd tid. Att åka härifrån går inte. Kanske stannar vi en vecka, kanske blir det två. Vi har bestämt oss för att ha semester, något som vi inte har haft sedan sommaren 2009.

http://www.kalimera.se/bilder/grekland/tilos_10.jpg

Tilos i ett nötskal. Eller som vi säger här: Tilos i ett semesterskal.

Idag har vi inte gjort mycket. Legat på stranden och läst böcker i skuggan, badat i duggregn (det kom en mycket kort skur), handlat hos Yiannis, ätit lunch på balkongen, samt bytt boende.

http://www.kalimera.se/bilder/grekland/tilos_11.jpg

Vi har flyttat från Marinas Studios till Annas Studios. Skillnaden mellan de båda är försumbar. Inte ens utsikten skiljer sig som ni ser på bilden. Att vi bytte till Annas är för att vi brukar bo där när vi är på Tilos.

Vädret är fortfarande bra: ganska varmt och ingen vind. Som ni ser på bilden behövde färjan inte ens lägga i ankaret när den la till. Då är det stilla.

Ikväll blir det middag på balkongen igen. Camilla har bytt från kokt ris till kokt pasta. Själv får jag nöja mig med pizza igen. (Camilla mår mycket bättre. Tack grekisk medicin. Vad den innehåller vill vi inte veta, men hjälper, det gör den.)

Alala
2010-09-12, 16:46
Det ät bra att ni bestämt er för att ha semester. Det behöver ni säkert efter problem med Jannes hand och Camillas mage. Efter sånt är det viktigt att vila ut och bygga upp nya krafter. :) Sen orkar ni plöja igenom en massa öar igen. Vi här hemma orkar nog vänta på rapporterna. :cool:
Ha det så bra!
/Anne

Katitzi
2010-09-12, 16:53
Nåja, har man ett sånt jobb som att luffa runt på olika grekiska öar är väl inte semester det första man tänker på? Det ÄR ju semester!flabb_flabbye_bye

Katitzi:)

Sebastianfg
2010-09-12, 16:59
Låter som en klok idé ! Ha en skön semester ;)

Marianne
2010-09-12, 18:25
Det låter som ett mycket förnuftigt beslut, Janne och Camilla.
Vi är nog en del som tycker att ni förtjänar att ha semester själva också och inte BARA jobba när ni är i Grekland. Visst är det ett bra jobb ni har, men Grekland ska också vara semester och avkoppling.
Häromdagen när du skrev att du inte hade tid att kommentera mera i en annan tråd, och sedan när ni båda åkte på en släng av något vad det nu är, då lät det lite stressigt och jag kan bara glädja mig på era vägnar att ni tar en paus!

Med en sådan utsikt som ni har på Tilos så förstår jag att ni bara vill VARA.
Visst är det fantastiskt att kunna sitta på sin balkong och blicka ut över hav, hamn och en sådan miljö.:)

Lås in kameran, mobilen och datorn och se hur länge det känns bra.;) Men kom ihåg att skicka flera bilder innan ni lämnar Tilos, för där ser underbart vackert ut.

Ha en jättefin semester på Tilos!bye_bye

lenapg
2010-09-12, 18:52
Tilos är en av våra favoritöar, så vi förstår verkligen om ni bara vill njuta av livet och ha det gott! Kanske blir det Tilos för oss nästa år. Man blir så himla sugen när man ser foton och läser era inlägg! Ha det gott!
Lena PG och Nisse

Lissi
2010-09-12, 19:42
Tack för rapporter och njut av Tilos...
Hoppas snart Camilla kan lämna även pastan och gå över till åtminstone briam eller moussaka:p

Lissi

Janérik
2010-09-18, 22:49
Nåja, har man ett sånt jobb som att luffa runt på olika grekiska öar är väl inte semester det första man tänker på? Det ÄR ju semester!flabb_flabbye_bye

Katitzi:)
Jag tänkte protestera mot detta inlägg tidigare men har aldrig varit inloggad sedan det skrevs.
Det är en jäkla skillnad mellan att åka på semester och på att åka till ett land där man trivs bra och där dokumentera så mycket som möjligt för att sedan kunna publicera allt vad man har sett. Att dessutom ha en hel hög människor som följer det hela mer eller mindre live gör det inte lättare. Jag tror inte att Janne o Camilla har under 40 timmars arbetsvecka då de är ute och reser, däremot tror jag att de har mycket trevligare på sitt jobb än vad många av oss andra här har.
Jag försökte för evigheter sedan skriva lite om Grekland både för min egen sida och för en känd guidebok men jag gav upp denna tanke efter några år då jag konstaterade att det krävdes så mycket mera än vad jag hann med på den korta semester jag hade.

Mvh Janérik

anoula
2010-09-18, 23:38
Det är en jäkla skillnad mellan att åka på semester och på att åka till ett land där man trivs bra och där dokumentera så mycket som möjligt för att sedan kunna publicera allt vad man har sett. Att dessutom ha en hel hög människor som följer det hela mer eller mindre live gör det inte lättare.

Är benägen att hålla med. Jag skulle inte greja det.

Katitzi
2010-09-19, 11:59
Ta inte mitt inlägg så allvarligt Janérik! Det var skrivet med glimten i ögat!;)

Katitzi:)