handdator

Visa fullständig version : Tillbaka från Elafonissos


monica
2010-09-08, 10:17
Har nu upptäckt ännu en underbar ö, igår kom vi hem från Elafonissos som verkligen hade underbara stränder. Vi bodde jättefint högst upp på ett ställe där det fanns en stor terass med stora pampiga rottingstolar, solnedgången såg vi varje kväll på första parkett. Regn fick vi sista kvällen men det var bara skönt, hemma i Aten hade det kommit dagen innan.

Men blev förvånad över att det var så lite folk. Många utav de få barer som fanns stängde igen för säsongen och stället vi bodde på skulle stängas den 20 sep. Förra året var vi på Agistri som oxå är en liten ö i oktober och då var det ung. lika mycket folk.

Men man märker att krisen slagit hårt, hela vägen hem fanns stränder men ack så tomma och likadant med hotellen.

Nu har det blivit svalare på kvällarna så man behöver kofta eller tunnare jacka, tänk på det ni som åker ner nu.

Monica

Kalimera
2010-09-11, 08:46
Har nu upptäckt ännu en underbar ö, igår kom vi hem från Elafonissos som verkligen hade underbara stränder.Spännande. Det är en av få öar jag ännu inte varit på. Någon gång ska jag dit!

monica
2010-09-11, 09:02
Spännande. Det är en av få öar jag ännu inte varit på. Någon gång ska jag dit!

Åk dit Janne, men åk i början av september eller slutet av maj.
Blev helt förälskad i den lilla ön, och stränderna ska vi inte tala om.:eek:

Nästa år åker vi till Amorgos i september då vi varit gifta i 20 år, det ska firas ordentligt.
Har alltid varit nyfiken på Amorgos, så då slår vi till ;)
Och intresset för den ön har du väckt, så tack så mycket :)

Idag har vi kyligt på morgonen i Aten, hur har ni det ?
Det ska ju komma regn imorgon och på måndag så det är ju väntat med temperaturen ner då.

Ha det fortsatt bra på er resa bye_bye

Monica

Kalimera
2010-09-11, 09:27
Nästa år åker vi till Amorgos i september då vi varit gifta i 20 år, det ska firas ordentligt. Har alltid varit nyfiken på Amorgos, så då slår vi till.Bra val Monica. ;)

Idag har vi kyligt på morgonen i Aten, hur har ni det ?Varmt och klibbigt, en del stackmoln, nästan ingen vind. Det känns som lugnet före stormen.

Eva L
2010-09-11, 10:19
Låter jättespännande med Elafonissos. Jag har inte varit där men man vet aldrig. Kanske det blir av någon gång. Amorgos låter som en bra ö att fira bröllopsdagen på.

Eva