handdator

Visa fullständig version : Få klart resebrevet

Aina
2010-09-03, 22:10
Ja, själva brevet från båtluffen (22 juni-13 juli eller vad det var) skrev jag redan i juli, men så skulle det vara bilder och så skulle jag till Spanien och så var det dags för jobb och vardag igen. Nu är det nästan så att det känns som att...ja, det var ju DÅ det - vill någon läsa NU?! Men ska försöka bli klar i helgen och sända iväg'et...

Kalispera!
Aina

Riitta
2010-09-04, 07:57
Klart att vi vill läsa:) Det skall bli skoj och läsa om er upplevelser på Amorgos:)

Riittabye_bye

Eva L
2010-09-04, 08:42
Klart vi vill

Eva

Aina
2010-09-05, 14:27
Klart, kommer inom kort. Texten är bättre än bilderna.
Aina

Masse
2010-09-05, 21:48
Visst vill vi läsa!
:) Mats

Kalimera
2010-09-07, 05:44
Klart, kommer inom kort.Väntar med spänning. :)

Aina
2010-09-16, 21:23
Resebrevet är ivägskickat. Vad är det som tar så lång tid?! ;) Ja, vette 17, att få ihop bilder, att få maken att korrekturläsa, att göra ändringar, som resulterar i nya ändringar.

Maken blev i alla fall ressugen av att läsa.

Aina

Goliat
2010-09-19, 10:54
Oj, om detta känns igen i skinnet som en solsveda... flabb_flab

För ett år sedan så gjorde jag och min svåger en resa ner till Makrigialos på Kreta (en resa som kom att bli hans sista). Reseberättelsen finns nedskriven och den är påbörjad. Jag hoppas att den nån gång kommer att bli publicerad, men jag är fundersam på om den kommer att vara vara så värst underhållande... flabb_flab

Göran

Aina
2010-09-19, 16:17
Resebrev måste inte nödvändigtvis vara underhållande. Resebreven här på Kalimera skiljer sig väldigt beroende på skribent och lynne, så försök att bli klar med resebrevet och skicka in det!
tycker Aina

Kalimera
2010-09-20, 14:52
Resebrev måste inte nödvändigtvis vara underhållande. Resebreven här på Kalimera skiljer sig väldigt beroende på skribent och lynne, så försök att bli klar med resebrevet och skicka in det!Nu är ditt resebrev publicerat (http://www.kalimera.se/resebrev/2010/aten_amorgos.html). :)

Riitta
2010-09-20, 15:18
Nu har jag läst:) Ni fick betydligt mer spännande början på luffen än vi:rolleyes: Vi hade tur och klara oss undan strejkerna.
Härligt och få uppleva Amorgos igen,nästan som man längtar tillbaka:)

Tack för ett trevligt resebrevklapp_klap

Riittabye_bye

Marianne
2010-09-20, 16:39
Trevligt resebrev, Aina!
Och utsikten i Katapola! Det är ju så man vill bo, verkligen något att titta på.

inkfish
2010-09-20, 22:26
Resebrev måste inte nödvändigtvis vara underhållande. Resebreven här på Kalimera skiljer sig väldigt beroende på skribent och lynne, så försök att bli klar med resebrevet och skicka in det!
tycker Aina

Men det är underhållande!

Sånt här kan jag skratta länge åt:

I Pireus är det varmt och hemsk musik.

Så välfunnetflabb_flab

Det är också alltid kul när folk åker till ens egna favoritöar för första gången, de har fräschare ögon.

Det lät som att ni hade en jättehärlig resa!

Restaurangen på Naxos hette nog To kati allo. Kati allo betyder något mer, något annat - och i det här sammanhanget ska man nog tolka det ungefär som det lilla extra, något utöver det vanliga.

Aina
2010-09-21, 07:00
Ja, jag hade på känn att jag gav restaurangen fel namn... Hoppas någon hittar dit i alla fall, för den är väl värd ett besök.

Pireus var inte så roligt, måste jag säga, men våra tonåringar tog den långa väntan på båten med ro. Inget gnäll eller gnöl! Vi hade resan framför oss. Hade detta drabbat oss på hemresan hade det varit en annan sak...

Aina

Eva L
2010-09-21, 15:18
Nu har jag läst ditt trevliga resebrev och sett dina fina bilder. Väcker ännu mer längtan till Amorgos. En vårresa kanske inte vore så dumt men jag vill ju ha varmt också och slippa Aten. Coola reflektioner om Omonia där jag aldrig skulle bo.

Eva

Monica P
2010-09-21, 15:53
Så bra skrivet och roliga kommentarer, du har fångat mitt Grekland, verkligen.

inkfish
2010-09-21, 17:53
Ja, jag hade på känn att jag gav restaurangen fel namn... Hoppas någon hittar dit i alla fall, för den är väl värd ett besök.

Jag blev definitivt sugen på att testa den i alla fall, det du beskrev lät gott:)

Masse
2010-09-21, 21:50
Ja, själva brevet från båtluffen (22 juni-13 juli eller vad det var) skrev jag redan i juli, men så skulle det vara bilder och så skulle jag till Spanien och så var det dags för jobb och vardag igen. Nu är det nästan så att det känns som att...ja, det var ju DÅ det - vill någon läsa NU?! Men ska försöka bli klar i helgen och sända iväg'et...

Kalispera!
Aina

Har just läst ditt resebrev Aina.

Mycket intressant och underhållande och med bra bilder.klapp_klap
Det var definitivt värt att vänta på.

:) Mats

Lissi
2010-09-22, 06:21
Jättekul att läsa!
Resebrev piggar alltid upp i höstmörkret..Bilden med kattungen var UNDERBAR!!!

Tackklapp_klap

Lissi

Bea
2010-09-23, 14:31
Du peppade mig att komma i gång med resebrevet 2010 också! Kul att läsa och oj vad man börjar längta!