handdator

Visa fullständig version : Myggigt nu?


Harmonie
2010-09-03, 11:50
Hej ni som varit på Skiathos eller Skopelos nyligen!
Var där mycket mygg nu? Vi åker om en vecka och jag har börjat
packa - och myggmedlet åker med ändå för jag är superkänslig.
Men hur pestiga :mad: är de i år?

:)Elle

Birgitta63
2010-09-06, 12:52
Hej ni som varit på Skiathos eller Skopelos nyligen!
Var där mycket mygg nu? Vi åker om en vecka och jag har börjat
packa - och myggmedlet åker med ändå för jag är superkänslig.
Men hur pestiga :mad: är de i år?

:)Elle
Vårt myggmedel som vi handlar här hemma hjälper ej mot deras myggor.
Gå in på apoteket när ni kommer fram till Skopelos. Dem har en bra myggkräm som hjälper , även myggmedel säljes i Supermarket.

Vi reste ner till underbara Skopelos 17 / 8 förra året samt stannade en vecka. Vår dotter kände av myggen men det var rätt så lugnt med myggen då , vi är annars super känsliga för mygg.

Önskar er en underbar tid på Skopelos.
Var ska ni bo?
Birgitta

Eva L
2010-09-06, 13:55
Jag tycker att vårt myggmedel MyggA fungerar alldeles utmärkt och det har också de substanser som rekommenderas av experter på området.

Eva

Arne
2010-09-06, 15:22
Jag har också stora besvär med myggen. I våras på Kreta fick jag på apoteket tips om ett kombimedel mot mygg och solsveda.
Medlet säljes på plastflaska 150 ml och heter Moustiblok och är örtbaserat.
Detta är det allra bästa myggmedel jag någonsin haft. Rent suveränt!

Nu var medlet emellertid rätt så dyrt, det kostade sex Euro, men väl värt varje €!

Arne

Harmonie
2010-09-07, 09:59
Stort tack för era svar! Jag har både MyggA och Off att ta med mig. Hoppas att någon av dem fungerar bra?

Birgitta; vi ska bo på Ionia. Trist på Apollos hemsida, men deras egen ger en helt annan bild. Så vi hoppas på tur!

Mvh
Ellinore

Sandis
2010-09-08, 07:30
Hej,

kom hem från Skopelos i måndags, har haft en underbar och faktiskt nästan helt myggfri vecka, däremot var det väldigt väldigt mycket getingar överalt.