handdator

Visa fullständig version : Sitat


Nora
2005-11-20, 20:53
Nå blir jeg helt sprø her! Hver gang jeg skal forsøke å sitere deler av et innlegg, så kommer hele innlegget! Jeg prøver å merke og ikke merke, men uansett så får jeg det ikke til!:mad: Kan noen hjelpe meg?

xristina
2005-11-20, 20:55
Du får hele sitatet først, og så må du stryke ut det du ikke skal ha med mellom qoute-merkene! :)

Lissi
2005-11-20, 20:57
Nå blir jeg helt sprø her! Hver gang jeg skal forsøke å sitere deler av et innlegg, så kommer hele innlegget! Jeg prøver å merke og ikke merke, men uansett så får jeg det ikke til!:mad: Kan noen hjelpe meg?

Nej, jag kan inte hjälpa Dig för detta händer mig också hela tiden....Jag kan inte heller"välja" vilken del av inlägget som ska citeras, för även om jag markerar komer allt med... Så nu är vi 2 som undrar!;)

Lissi

Nora
2005-11-20, 20:58
Å ja! Jeg prøvde å merke det jeg ikke skulle ha, FØR jeg trykket på sitat! Det oppklarer en hel del, kanskje jeg klarer det neste gang!

Zanét
2005-11-20, 20:58
Använd backstegaren och "backa" bort texten du inte vill ha med.

//Zanét bye_bye

Elisabet
2005-11-20, 20:59
Nå blir jeg helt sprø her! Hver gang jeg skal forsøke å sitere deler av et innlegg, så kommer hele innlegget! Jeg prøver å merke og ikke merke, men uansett så får jeg det ikke til!:mad: Kan noen hjelpe meg?Du tar väl först bort den del av texten som du inte vill ha med?
Jag använder sällan citat-ikonen http://www.kalimera.nu/forums/images/editor/quote.gif utan tycker det är enklast att bara radera den del av texten i inlägget som jag inte vill citera.

Janérik
2005-11-20, 21:08
Du tar väl först bort den del av texten som du inte vill ha med?
Jag använder sällan citat-ikonen http://www.kalimera.nu/forums/images/editor/quote.gif utan tycker det är enklast att bara radera den del av texten i inlägget som jag inte vill citera.
Men vissa har en förmåga att även radera hakparenteserna som är runt citattaggarna och då blir det underligt, man vet inte säkert vem om skrivit vad.
Jag har aldrig tidigare tänkt på att det finns ett verktyg för att ordna taggen men nu fick jag lära mej något idag också.

Mvh Janérik

Nora
2005-11-20, 21:09
Jag använder sällan citat-ikonen http://www.kalimera.nu/forums/images/editor/quote.gif utan tycker det är enklast att bara radera den del av texten i inlägget som jag inte vill citera.

Greide jeg det nå da tro?

Nora
2005-11-20, 21:09
Yes, nå klarte jeg det! Takk for hjelpen!:)

xristina
2005-11-20, 21:10
Bare hyggelig! :)

Elisabet
2005-11-20, 21:19
Men vissa har en förmåga att även radera hakparenteserna som är runt citattaggarna och då blir det underligt Om alla skulle tänka på att klicka på 'Förhandsgranska inlägg' och titta på det de skrivit innan de skickar iväg det, så skulle det bli mycket mindre av sånt... och göra det enklare för alla :)

Elisabet
2005-11-20, 21:20
Greide jeg det nå da tro?Du lärde snabbt klapp_klap

Nora
2005-11-20, 22:08
Det hender jeg glimter til!;)

Ruby
2005-11-20, 22:35
Om alla skulle tänka på att klicka på 'Förhandsgranska inlägg' och titta på det de skrivit innan de skickar iväg det, så skulle det bli mycket mindre av sånt... och göra det enklare för alla :)Detta kan även appliceras på vanliga livet - om alla tänkte igenom det de tänkte säga ordentligt skulle allt bli mycket trevligare. ;)

Ruby

Gita
2005-11-21, 08:36
Detta kan även appliceras på vanliga livet - om alla tänkte igenom det de tänkte säga ordentligt skulle allt bli mycket trevligare. ;)

Ruby

Det var dagens kloka tanke - tänk om vi orkade leva efter det också ;)

Gita bye_bye