handdator

Visa fullständig version : Tillbaka igen...


Klick
2010-08-31, 07:05
Hej alla!
Så var även jag tillbaka från två underbara och varma veckor på ljuvliga Skiathos... Den första veckan gjorde vi lite mer såsom att åka runt till olika stränder och en liten tripp till Skopelos - Alonissos men andra veckan blev det till att hänga på hotellområdet eftersom jag ådrog mig en ny-gammal skada på höger knä och inte kunnat ta mig runt så mycket och heller inte kunnat bada:( och i värmen var det outhärdligt... Men jag har i huvudsak slappnat av och är nu redo för att ta nya tag inför hösten.
Nu återstår att fundera på nästa semesterresa till Grekland och jag törs nog redan nu lova att jag åker tillbaka till Skiathos igen... I can´t get enough:)

sjöborren
2010-08-31, 11:16
Välkommen hem Klick! Hoppas att du tillfrisknat från knäskadan.
Visst är Skiathos underbart. Tyvärr har vi haft oturen att
regna bort - inte bara en gång - då vi besökt ön. September förra
året kunde vi inte ens landa p.g.a regn. :o
Men minnena bleknar ... och Skiathos är en underbar ö. :D

Lissi
2010-08-31, 17:59
Välkommen tillbaks och hoppas att knäet läker bra!
Nu är det min tur att åka....jag hoppas på en fin vecka!
I morgon vid denna tid sitter jag förhoppningsvis på Tinos med en kall Mythos:p:D

Lissi - incheckad via datorn och alltså nästan på väg ;)

Hestia
2010-08-31, 19:21
Välkommen hem önskar jag också! Ja, det kan ju inte vara annat än underbart att tillbringa ett par veckor på Skiathos!:) Är nyfiken på vilken restaurang ni valde för att fira mammas födelsedag? Hittade ni till någon av de tavernor/restauranger som bl a jag rekommenderade? Fick ni några nya favoriter vad gäller matställen eller barer? Många frågor....!

gotlandica
2010-08-31, 19:40
Välkommen hem! Här är vi snart i väskorna, 10 dagar kavar till Skiathos! Något riktigt värdefullt som vi behöver veta? Längtar till det vi redan vet!

Klick
2010-09-01, 13:23
Är nyfiken på vilken restaurang ni valde för att fira mammas födelsedag? Hittade ni till någon av de tavernor/restauranger som bl a jag rekommenderade? Fick ni några nya favoriter vad gäller matställen eller barer? Många frågor....!


Tack till dig och alla andra för tips på matställen men jag lät mamma välja och hon valde Lyhnari... Bra och god mat men jag tror inte att jag kommer ihåg detta ställe framför något annat... Men trevligt att man fick lite tilltugg och en liten ouzo medan man studerar menyn. Fisken jag åt var god. Mamma tyckte också att maten var god men vi har lite svårt att för att vi fick notan innan vi ens hunnit få in maten... Jag vet att alla är noggrannare nu men jag tycker att det ska vara skillnad på café och restaurang...
Jag kan samtidigt passa på att tipsa om en taverna vi åt på en kväll... Paraxenos... Ligger på en liten gata som man kommer till om man sticker av i från i mitten av Papadiamantis. Olivröran som man fick till brödet var fantastiskt gott!!!:D Men kan också passa på att tipsa om pizzerian som enligt mig har öns bästa och godaste pizza... I bland kan det vara väldigt gott med pizza;). Den heter Pizzeria Diaxponiko som ligger i den nya hamnen på väg mot buss-stationen...

Tack alla för omtanken om mitt knä! Jag är nu sjukskriven i en vecka :( för jag ska komma i gång med sjukgymnastik och blir det inte bättre kommer läkaren på vc att skicka remiss till ortoped...

K

Hestia
2010-09-01, 22:34
Så bra att mamma var nöjd med middagen och att maten var god!:) Vi åt där första kvällen förra hösten, som du skriver så var det trevligt med lite tilltugg och ouzo. Kom de med notan redan innan ni fått maten, de hade jag nog också reagerat över!! Tack för tipsen om de två matställena, helt nya för mig, har noterat dem i "Skiathosboken"! Kanske nästa år......!
Trist att du skulle få knäproblem under semestern, hoppas det ordnar sig med hjälp av sjukgymnastiken!