handdator

Visa fullständig version : hemma från Skiathos


KarinL
2010-08-30, 23:29
Veckan på Skiathos har gått väldigt fort. Vi har haft ett strålande väder med dryga 30 grader. Har aldrig badat i så varmt hav. Bussen som gick till de olika stränderna var kanon. Ibland lugna bussturer o ibland smockfulla bussar. Måste säga, tycker att Kroatiens vatten var jätte, jättefina men det var de på Skiathos med. Härliga sandstränder med glittrande sandbottnar. Fina grönsaknde omgivningar. Perfekt!!!!
Vi gjorde en båtresa till Skopelos o Alonisson. Mycket nöjd med den. En jätteduktig tjej guidade, hon pratade grekiska, engelska och svenska flytande.
Kan nog tänka mig åka tillbaka till Skiathos igen....men idag är jag ganska slut. Troligen nån matförgiftningsnyft_drop . Igår var magen i kramptillstånd, jag var helt matt och kallsvettades. Vätskeersättning o Imodium fick det bli. Idag känns det aningen bättre o tur det, för det var ju hemresedag. Har aldrig råkat ut för det innan men nån gång ska väl var den första. Hoppas bara på att det inte är nån smitta. Jobbar i kök o vill helst börja jobba på onsdag igen, som planerat.
Nu är det bara att börja längta till nästa års Greklands semester....:)
Vad ska man välja??? Samos ????

// Karin