handdator

Visa fullständig version : Dag 4. Karpathos. Volada. Lefkos. Mesochori. Apela.


Kalimera
2010-08-29, 17:47
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Karpathos » (https://www.kalimera.se/grekland/karpathos/utflykter/utflykt-till-volada-lefkos-mesochori-apela-spoa-karpathos.html)

Hjalta99
2010-08-29, 19:07
Åh, så härligt det ser ut! Bilderna från Karpathos får mig att längta tillbaka! Det var några år sedan jag var där och nu kommer lusten igen... flabb_flab ! Får börja fundera på om vi ska byta destination till våren... :rolleyes:

/Eva

Marianne
2010-08-29, 20:19
Helt UNDERBARA bilder!

Har bara varit på Karpathos en gång (det var 1996), men har alltid varit övertygad om att jag skulle komma tillbaka någon gång, så vi får väl se...

Ha det så bra, Camilla och Janne!

Masse
2010-08-29, 21:57
Skönt för er att värmen vek ner sig lite idag Janne. :cool:

Härliga bilder som med all önskvärd tydlighet förklarar varför Karpathos finns i toppen på min favoritlista.

Ska bli intressant att följa er vidare på resan.

:) Mats

Iris
2010-08-30, 07:58
Härligt! Karpathos var mitt val denna sommaren och så kom jag inte iväg alls!!! Känns så konstigt att ha inte ha varit i Grekland, första sommaren på 15 år. Däför har jag bestämt att det blir Karpathos med omnejd i tre veckor nästa år istället... Längtar!! Kommer att läsa allt du skriver om din resa och bli riktigt förberedd.

Maggan1
2010-08-30, 09:01
Det ser såå härligt ut - konstaterar snabbt att min bestämda plan för sommaren 2011 kanske inte längre är lika bestämd :confused: :)


Önskar er en fortsatt skön resa

//Maggan - från ett i morse 11gradigt Helsingborg

nickelena
2010-08-31, 12:20
Himla trevlig läsning, som vanligt. Men lite extra kul att längta tillbaks till stränderna i Lefkos. Där sonen firade sin 4 års dag (-07).
Låter fantastiskt gôtt med värmen, här var endast +3 igår morse. Men det bär ju av till Kreta igen på söndag...flabb_flab
Hörde på radion nu, efter en studie på Ikaria ang kaffedrickade. Det är bra för lilla hjärtat med ett par koppar kaffe om dagen. Låter ju bra, när jag nu jobbar på cafe (dock i Sunne och inte på Ikaria).
Ha en fortsatt underbar resa. Livet går inte i repris!
bye_byeLena

annette fra norge
2010-08-31, 15:39
Lengter tilbake til Karpathos. Men snart skal Kalymnos utforskes.
Ønsker dere god tur videre. Spennende å se hvor ferden går.

Annette

inkfish
2010-08-31, 15:45
Hörde på radion nu, efter en studie på Ikaria ang kaffedrickade. Det är bra för lilla hjärtat med ett par koppar kaffe om dagen.

Undrar om forskarna har dragit rätt slutsats av sina resultat. Jag skulle tro att det snarare är själva livet på Ikaria som är bra för hjärtat. Varje läkare borde ordinera det:):)

nickelena
2010-08-31, 18:13
Poäng till dig, inkfish.
Tror säkert att det är så det ligger till.
bye_byeLena

Olsson
2010-09-11, 10:33
Haha - på bilden från Agios Nikolaos ser man långt bort mellan de stora stenarna ett röd-gul-grönt parasoll. Det är vi!!!

Kalimera
2010-09-11, 15:54
Haha - på bilden från Agios Nikolaos ser man långt bort mellan de stora stenarna ett röd-gul-grönt parasoll. Det är vi!!!Synd att vi inte ropade: "finns det några svenskar här?". Jag tog fler bilder, från närmare håll, kanske är ni med där också. Får kolla när jag kommer hem. :)

Kratylos
2010-09-12, 14:22
thank you kalimera! Beautiful pics and very nice report.
I just wanted to comment on the pic of mesochori :

http://www.kalimera.se/bilder/grekland/karpathos_mesochori.jpg

The area around the village looks quite different after the fires that destroyed a large part of the pine tree forest.

PS: Can you post any pics of the completed new karpathos airport?

Kalimera
2010-09-12, 16:33
PS: Can you post any pics of the completed new karpathos airport?Comes here:


http://www.kalimera.se/bilder/grekland/karpathos_airport.jpg

Hjalta99
2010-09-12, 17:59
Comes here:


http://www.kalimera.se/bilder/grekland/karpathos_airport.jpg


Oj! Lite större än när jag var där... flabb_flab Riktigt vacker är den också!

/Eva