handdator

Visa fullständig version : Avatar


Inge
2005-11-20, 17:37
Har sett gjennom medlemslisten og funnet mange som har bilde av seg selv som avatar. Noen har andre bilder enn av seg selv, mens de fleste ikke har noen avatar.
Min oppfordring er: Legg inn et bilde av deg selv som Avatar fordi det alltid er hyggeligere å se den du kommuniserer med.

karinafp
2005-11-20, 17:45
Min oppfordring er: Legg inn et bilde av deg selv som Avatar fordi det alltid er hyggeligere å se den du kommuniserer med.

Instämmer! Se bara på mig och Inkfish! För att inte tala om Riitta, henne känner vi ju alla igen nu...;)

Karin

Inge
2005-11-20, 17:49
Instämmer! Se bara på mig och Inkfish! För att inte tala om Riitta, henne känner vi ju alla igen nu...;)

Karin
Savner en smilies som rekker ut tungen (:p Dette er vel den nærmeste).

Elisabet
2005-11-20, 18:22
Det finns människor som av många olika anledningar inte vill ha ett foto på sig själv på internet. Alla dessa anledningar ska respekteras och ingen kan kräva eller egentligen ens önska att någon annan ska lägga ut sin bild.

Meningen med ett forum på internet är inte att se varandra utan att kommunicera skriftligen. Det blir varken trevligare eller mindre trevligt med foton på de som deltar.

Däremot tycker jag att det bli mindre trevligt om olika sorters uppfodringar börjar ställas.

Sagt i all välmening och helt utan offence men på fullaste allvar :)

Inge
2005-11-20, 18:27
Det finns människor som av många olika anledningar inte vill ha ett foto på sig själv på internet. Alla dessa anledningar ska respekteras och ingen kan kräva eller egentligen ens önska att någon annan ska lägga ut sin bild.

Meningen med ett forum på internet är inte att se varandra utan att kommunicera skriftligen. Det blir varken trevligare eller mindre trevligt med foton på de som deltar.

Däremot tycker jag att det bli mindre trevligt om olika sorters uppfodringar börjar ställas.

Sagt i all välmening och helt utan offence men på fullaste allvar :) OK, da har du sagt din mening. Jeg oppfordrer fortsatt de som har en annen mening å legge ut bilde av seg selv som avatar.

Ruby
2005-11-20, 18:39
Jeg oppfordrer fortsatt de som har en annen mening å legge ut bilde av seg selv som avatar.Det är intressant att du själv har varit utan avatar fram till idag, tycker jag.

Ruby

Zanét
2005-11-20, 18:41
Tycker att det är bra som det är att man kan välja att inte publicera sig själv på Internet om man inte vill detta, vilket också ska respekteras.

Däremot har jag ibland tänkt tanken att det vore trevligt om forummedlemmarna skrev in i sin profil varifrån man kommer. Det hade räckt alldeles förträffligt om man angett t ex landskap eller norra/södra delarna.

Förutom som liten geografisk trivselfaktor kan som argument även nämnas att det ibland kan vara svårt att försöka hjälpa någon som frågar om flyglinjer och flygplatser, samtidigt som man i nästa andetag måste fråga "var bor du/varifrån ska du åka?"

//Zanét bye_bye
Skåne

Riitta
2005-11-20, 18:50
Instämmer! Se bara på mig och Inkfish! För att inte tala om Riitta, henne känner vi ju alla igen nu...;)

Karin

När man hamnat på närmast alla Lundfestbilderna så lär det inte finnas så många som inte känner igen mig:o ;)
Jag själv tittar mycket hellre på min fina drinkbild än på mig själv:D

Riittabye_bye

Janérik
2005-11-20, 18:51
Tycker att det är bra som det är att man kan välja att inte publicera sig själv på Internet om man inte vill detta, vilket också ska respekteras.

Däremot har jag ibland tänkt tanken att det vore trevligt om forummedlemmarna skrev in i sin profil varifrån man kommer. Det hade räckt alldeles förträffligt om man angett t ex landskap eller norra/södra delarna.

Förutom som liten geografisk trivselfaktor kan som argument även nämnas att det ibland kan vara svårt att försöka hjälpa någon som frågar om flyglinjer och flygplatser, samtidigt som man i nästa andetag måste fråga "var bor du/varifrån ska du åka?"

//Zanét bye_bye
Skåne
Detta har jag också många gånger tänkt skriva. Vi är ju ganska många här inne och jag ä förbaskat dålig på att komma ihåg namn. Många gånger funderar jag "Var det den som var från ett visst ställe" enligt ett tidigare inlägg.
Fram alltså för att skriva in var ungefär man bor i profilen.

Mvh Janérik

Elisabet
2005-11-20, 18:54
Däremot har jag ibland tänkt tanken att det vore trevligt om forummedlemmarna skrev in i sin profil varifrån man kommer. Det hade räckt alldeles förträffligt om man angett t ex landskap eller norra/södra delarna.Detta har jag också många gånger tänkt skriva. Vi är ju ganska många här inne och jag ä förbaskat dålig på att komma ihåg namn. Många gånger funderar jag "Var det den som var från ett visst ställe" enligt ett tidigare inlägg.
Fram alltså för att skriva in var ungefär man bor i profilen.Kolla i högra hörnet! Jag lyder snabbt jag bye_bye

Janérik
2005-11-20, 18:57
Kolla i högra hörnet! Jag lyder snabbt jag bye_byeack, du var faktiskt en av de jag brukar få tänka till lite extra för ibland.

Mvh Janérik (Norrbottning bara ibland)

Elisabet
2005-11-20, 19:01
ack, du var faktiskt en av de jag brukar få tänka till lite extra för ibland.Va :eek: Kan det va möjligt??? :eek:
Jag som till och med har fått kängor för att jag surrar för MYCKET om Norrbotten :p

karinafp
2005-11-20, 19:02
ack, du var faktiskt en av de jag brukar få tänka till lite extra för ibland.

Mvh Janérik (Norrbottning bara ibland)

Jo, men det beror nog på att hon inte kan hålla sig däruppe hela tiden, utan flaxar omkring sådant! ;)

Karin
född och uppvuxen i Hedemora
senare boplatser: Uppsala, Örebro, Uppsala (ja, jag flyttade tillbaka), Midsommarkransen, Hallunda, Kungsholmen och Utö
nuförtiden boende i VH

nej, det blir för långt att ha med i profilen!!!flabb_flab

Zanét
2005-11-20, 19:03
Kolla i högra hörnet! Jag lyder snabbt jag bye_bye
Hej Norrbotten flabb_flab

//Skåne bye_bye

Elisabet
2005-11-20, 19:04
Hej Norrbotten flabb_flab

//Skåne bye_byeHej hej - jag ser dig om jag kisar flabb_flab

Eva L
2005-11-20, 19:45
Har sett gjennom medlemslisten og funnet mange som har bilde av seg selv som avatar. Noen har andre bilder enn av seg selv, mens de fleste ikke har noen avatar.
Min oppfordring er: Legg inn et bilde av deg selv som Avatar fordi det alltid er hyggeligere å se den du kommuniserer med.

Har alltid tyckt så men efter att ha fått ett mycket otrevligt och nästan hatiskt email till min arbetsplats med koppling till en diskussion på Kalimera föredrar jag en landskapsbild. Finns gott om galningar som inte kan hålla isär sak och person.

Eva

Eva L
2005-11-20, 19:49
Dessutom är kalimeraemailen inte längre kopplad till min arbetsemail utan min privata så det kom inte via det systemet. Har skickat det till vår säkerhetschef för utredning.

Eva

Masouraki
2005-11-20, 19:53
Nu blir jag lite personlig här och du behöver ju inte svara om du inte vill men var det nån på din arbetsplats som skickade mailet i fråga?

Zanét
2005-11-20, 19:57
Har alltid tyckt så men efter att ha fått ett mycket otrevligt och nästan hatiskt email till min arbetsplats med koppling till en diskussion på Kalimera föredrar jag en landskapsbild. Finns gott om galningar som inte kan hålla isär sak och person.Eva
Mycket tråkigt att höra __D Hoppas verkligen att det är både första och sista gången som vi här på forumet delges dylika incidenter :mad:

//Zanét bye_bye

Eva L
2005-11-20, 20:00
Nej det kom externt. Den lilla kollen kunde jag göra själv direkt. Jag har själv inte för avsikt att göra några egna efterforskningar eller diskutera frågan ytterligare. Säkerhetsbedömningen överlämnar jag till proffsen. Myndigheter är idag mycket noggrannare i sina bedömningar än tidigare och hot polisanmäls i större utsträckning vilket jag inte önskar i det här fallet då det inte var jobb utan kalimerarelaterat.

Eva

Marianne
2005-11-20, 20:03
Det finns människor som av många olika anledningar inte vill ha ett foto på sig själv på internet. Alla dessa anledningar ska respekteras och ingen kan kräva eller egentligen ens önska att någon annan ska lägga ut sin bild.

Meningen med ett forum på internet är inte att se varandra utan att kommunicera skriftligen. :)

Helt enig!

Marianne

anoula
2005-11-20, 20:17
Finns gott om galningar som inte kan hålla isär sak och person.

Det stämmer... jag fick en gång ett privat meddelande till min inbox här på kalimera från en medlem (utan några som helst moderatorbefogenheter) som hotade med att jag kunde bli avstängd om jag inte höll tyst i framtiden, samt kom med pikar om mitt utseende. Det är tråkigt med komplexfyllda människor som leker polis, men jag väljer att ha kvar min bild.
Bästa medicinen är ofta att ignorera dessa hot och ta det med humor och en klackspark.

Masouraki
2005-11-20, 20:21
Håller me dig men tyvärr så är inte alla lika starka och kan nog inte ignorera sånt.

anoula
2005-11-20, 20:24
Håller me dig men tyvärr så är inte alla lika starka och kan nog inte ignorera sånt.
Självklart... just därför är det viktigt att själv få bestämma om man vill ha en bild på sig själv eller inte. Jag tycker det är minst lika roligt att se alla andra bilder... de säger ju också mycket om personen ifråga. Ingen har väl missat att Ruby gillar vattenmeloner t.ex. :p ;)

Ruby
2005-11-20, 20:26
Ingen har väl missat att Ruby gillar vattenmeloner t.ex. :p ;)Inte? :D

Ruby

Masouraki
2005-11-20, 20:28
Snart börjar väl vi andra också och ta roliga kort bara för och kunna ha det här på kalimeraflabb_flab flabb_flab Har redan börjat tänka på vad för nåt roligt jag ska hitta på när jag är i grekland och kunna ta kort på det_B-anana _B-anana

karinafp
2005-11-20, 20:31
. Ingen har väl missat att Ruby gillar vattenmeloner t.ex. :p ;)

Jo, jag!!! För jag ser inte vattenmeloner, jag ser så'na där grönvitrandiga syrliga karameller med surt pulver inuti!!! :)

Karin
astigmatiker...;) eller nå't...

anoula
2005-11-20, 20:35
Jo, jag!!! För jag ser inte vattenmeloner, jag ser så'na där grönvitrandiga syrliga karameller med surt pulver inuti!!! :)

Karin
astigmatiker...;) eller nå't...
Haha, ska vi snacka om din avatar nu Karin? Gillar du gevär eller? :D

karinafp
2005-11-20, 20:37
Haha, ska vi snacka om din avatar nu Karin? Gillar du gevär eller? :D

Ha! Jag har redan fått beröm för min fasta rumpa...;)

Karin

anoula
2005-11-20, 20:38
Ha! Jag har redan fått beröm för min fasta rumpa...;)

Karin
Is that a gun in your pocket, or are you just....? :D

karinafp
2005-11-20, 20:40
Is that a gun in your pocket, or are you just....? :D

Vad har du i fickan, Jan? ;)

Elisabet
2005-11-20, 20:48
Nej det kom externt. Den lilla kollen kunde jag göra själv direkt. Jag har själv inte för avsikt att göra några egna efterforskningar eller diskutera frågan ytterligare. Säkerhetsbedömningen överlämnar jag till proffsen. Myndigheter är idag mycket noggrannare i sina bedömningar än tidigare och hot polisanmäls i större utsträckning vilket jag inte önskar i det här fallet då det inte var jobb utan kalimerarelaterat.Om mejlet innehöll hot ska du självklart polisanmäla det! Att det var kalimerarelaterat är helt irrelevant i så fall!

Inge
2005-11-20, 20:57
Is that a gun in your pocket, or are you just....? :D
Aja baja.......ROLI NO som min greske venn Gerasimos sier.

anoula
2005-11-20, 20:58
Aja baja.......ROLI NO som min greske venn Gerasimos sier.
Karin och jag har jätteroligt! flabb_flab flabb_flab flabb_flab

Janérik
2005-11-20, 21:11
Va :eek: Kan det va möjligt??? :eek:
Jag som till och med har fått kängor för att jag surrar för MYCKET om Norrbotten :p

Det är väl därför jag brukar fundera om det var du eller någon annan som var från Norrbotten, de som går obemärkt förbi kan man ju inte assocoiera på något sätt.

Mvh Janérik

Elisabet
2005-11-20, 21:16
...om det var du eller någon annan som var från NorrbottenDet är både jag och flera andra som är från Nb :) Ska du/ni inte hedra oss mer erat sällskap snart någon gång förresten?!!

(Fast jag är ju Västerbottning egentligen och ska så blir igen en vacker dag är det tänkt :) )

Janérik
2005-11-20, 21:22
Det är både jag och flera andra som är från Nb :) Ska du/ni inte hedra oss mer erat sällskap snart någon gång förresten?!!

Jag har nog funderat på det men det känns lite fel att först jobba i NB ti-to, åka hem för en natt, jobba en dag och sedan dra till Luleå igen för att festa och bo på hotell. Jag har tyvärr lite svårt att vara borta natten till fredag då jag har annat som måste skötas på hemmaplan då.
Nu kommer jag bara upp en sväng till före jul (om två veckor), sedan blir det inte på nytt före i februari då jag tänkte ha lite extra långt jullov i år _B-anana

Mvh Janérik

Elisabet
2005-11-20, 21:27
Jag tycker det är minst lika roligt att se alla andra bilder... de säger ju också mycket om personen ifråga. Jag tycker till och med att det är ROLIGARE med en bild som säger något om personen och inte bara om utseendet.

Dessutom - en av internets allra största fördelar är ju att man kan få en bild av en människa - utan att vara 'begränsad' till alla de intryck som utseendet ger!

Så om jag skulle drista mig till att önska, så skulle fler användare ha bilder som säger något om dem, men inte visar hur de ser ut ;)

Fast själv är jag väldigt lik mig på min avatar - men det är det bara inkfish som har fattat än så länge :D

Stina
2005-11-20, 21:31
Det stämmer... jag fick en gång ett privat meddelande till min inbox här på kalimera från en medlem (utan några som helst moderatorbefogenheter) som hotade med att jag kunde bli avstängd om jag inte höll tyst i framtiden, samt kom med pikar om mitt utseende. Det är tråkigt med komplexfyllda människor som leker polis, men jag väljer att ha kvar min bild.
Bästa medicinen är ofta att ignorera dessa hot och ta det med humor och en klackspark.

Det var det värsta! Trodde faktiskt inte att sådant förekom här, trist och verkligen under all kritik:(
//Stina
P.S. Det är en av mina två kära hundar som är på min avatar(På Platys Gialos, Sifnos), men det visste ni väl redan...;)D.S.

Elisabet
2005-11-20, 21:33
Jag har nog funderat på det men det känns lite fel att först jobba i NB ti-to, åka hem för en natt, jobba en dag och sedan dra till Luleå igen för att festa och bo på hotell. Jag har tyvärr lite svårt att vara borta natten till fredag då jag har annat som måste skötas på hemmaplan då.Jo det förstår jag, men NÅN GÅNG kanske? :)

Nu kommer jag bara upp en sväng till före jul (om två veckor), sedan blir det inte på nytt före i februari Innan jul lär vi inte träffas, men februari har vi redan pratat om, och vi anpassar oss gärna till er, om ni skulle vilja det.

då jag tänkte ha lite extra långt jullov i år _B-ananaBra idé! klapp_klap Jag är också egen företagare och har ordnat det så bra så att inga av mina kunder vill veta av mig i värsta julruschen, så jag tar ledigt från mitten av december tills skolan börjar om igen _B-anana

anoula
2005-11-20, 21:49
Så om jag skulle drista mig till att önska, så skulle fler användare ha bilder som säger något om dem, men inte visar hur de ser ut ;)

Bah, jag behåller ändå min bild. Jag tycker den säger mycket om mig, även om den bara föreställer mig själv (m.a.o. en flinande, labil och alkoholiserad blondin :rolleyes: ). Personligheten kommer ju fram i inläggen, även om vissa trångsynta människor väljer att döma en efter utseendet.

Riitta
2005-11-20, 21:54
Vadå döma:eek: Ang_elx Du är ju jättesöt:D Säger någon något annat så är det av avundsjuka:)

Riittabye_bye

Elisabet
2005-11-20, 21:55
Bah, jag behåller ändå min bild. Jag tycker den säger mycket om mig, även om den bara föreställer mig själv (m.a.o. en flinande, labil och alkoholiserad blondin :rolleyes: . Personligheten kommer ju fram i inläggen, även om vissa trångsynta människor väljer att döma en efter utseendet.Ja det ska du absolut göra :) Mitt "önskande" är ju inte egenligen ett önskande utan var skrivet lite sarkastiskt eftersom jag ju inte tycker att man ska ha några åsikter om hur andra väljer att visa sig på internet.

En bild i miljö, som din, säger ju dessutom mer än ett ansikte i närbild.

Masouraki
2005-11-20, 21:56
Jag tycker att allas avatar säger något om personen oavsett om det är en bild på en själv eller något eller någon annan nämligen att alla älskar Grekland på nåt sett.Någon älskar havet,någon älskar naturen och någon annan drinkarna;)

Hur som helst ni förstår va jag menar:)

anoula
2005-11-20, 21:56
Vadå döma:eek: Ang_elx Du är ju jättesöt:D Säger någon något annat så är det av avundsjuka:)

Riittabye_bye
:o du e snäll du.

anoula
2005-11-20, 21:59
Någon älskar havet,någon älskar naturen och någon annan drinkarna;)

Hur som helst ni förstår va jag menar:)
Jag föredrar egentligen havet långt framför drinkarna, men drar gränsen vid att lägga ut en bikinibild...:o Så modig är inte jag.

anoula
2005-11-20, 22:00
Ja det ska du absolut göra :) Mitt "önskande" är ju inte egenligen ett önskande utan var skrivet lite sarkastiskt eftersom jag ju inte tycker att man ska ha några åsikter om hur andra väljer att visa sig på internet.

Okej då är jag med ;)

Masouraki
2005-11-20, 22:01
Jag föredrar egentligen havet långt framför drinkarna, men drar gränsen vid att lägga ut en bikinibild...:o Så modig är inte jag.
Hde tänkt och lägga ut en sån bild självflabb_flab flabb_flab flabb_flab men d va tur att jag läste va du skrev förut.Så nu blir d ingetsnyft_drop :D

Riitta
2005-11-20, 22:02
Jag tycker att allas avatar säger något om personen oavsett om det är en bild på en själv eller något eller någon annan nämligen att alla älskar Grekland på nåt sett.Någon älskar havet,någon älskar naturen och någon annan drinkarna;)

Hur som helst ni förstår va jag menar:)

Fast min drink får mig i första hand att tänka på Kalymnos och längta dit:)
Men för all del.Drinken är god,men inte det viktigaste:p :)

Riittabye_bye

Goliat
2005-11-20, 22:25
Jag funderade på att ha en bild på mig men tyckte att bilden från Xerokambos på Kreta var lämpligare, eftersom den har med Grekland och göra.


Göran

Ruby
2005-11-20, 22:42
Vadå döma:eek: Ang_elx Du är ju jättesöt:D Säger någon något annat så är det av avundsjuka:) Man kan väl döma folk efter utseendet även om de ser bra ut? Det är ju det som är problemet, att hur man än ser ut kan folk ha fördomar om just det utseendet - vare sig man är blond, mörkhyad, storväxt eller ser ut på något helt annat sätt.

Ruby

Elisabet
2005-11-20, 22:53
Man kan väl döma folk efter utseendet även om de ser bra ut? Det är ju det som är problemet, att hur man än ser ut kan folk ha fördomar om just det utseendet - vare sig man är blond, mörkhyad, storväxt eller ser ut på något helt annat sätt.Ja inte bara det. Vi 'dömer' alla vi träffar efter utseendet, alltså i betydelsen att det bidrar i högsta grad till de intryck/den bild vi får av en männsika när vi först träffas. (Sedan, om man är öppen för dem man möter, så ändras den bilden allt eftersom man lär känna människan.)

Det jag gillar med internetkommunikation är att man kan få intryck av människor utan att man känner till alla de yttre saker som i vanliga fall påverkar intrycket, dvs ålder, utseende, dialekt, röst, lukt, ögonkontakt, kläder osv.

inkfish
2005-11-21, 12:09
Min oppfordring er: Legg inn et bilde av deg selv som Avatar fordi det alltid er hyggeligere å se den du kommuniserer med.

Glöm det. På Internet presenterar du dig exakt som du själv vill. Det finns massor av skäl till att inte vilja ha sin bild på nätet, själv skulle jag aldrig ha det. JAG vet ju inte vilka jag kommunicerar så varför ska DE se MIG?

Inte ens just nu är det ju du och jag som kommunicerar med varann, Inge. Varenda jäkla byte som skrivs härinne läses av en fruktansvärd massa människor. Ibland tror jag inte att alla tänker på det. Och det finns en satans massa knäppskallar därute, allltså är det bara skönt att det man skriver inte kan kopplas till ens utseende eller andra id-uppgifter.

(För övrigt förstår jag faktiskt inte folk som lägger ut bilder på sina barn, det skulle jag aldrig göra. Bilder av barn ska man vara jävligt rädd om.)

anoula
2005-11-21, 12:32
(För övrigt förstår jag faktiskt inte folk som lägger ut bilder på sina barn, det skulle jag aldrig göra. Bilder av barn ska man vara jävligt rädd om.)

Det finns faktiskt webbplatser som förbjuder publicering av bilder på barn. Kanske något för kalimera?

PO
2005-11-21, 13:09
På Internet presenterar du dig exakt som du själv vill.
Jepp, jag är den obotlige optimisten, om nå´n vill identifiera mig på Kalimera så tar jag den risken, värre i så fall är Eniro & Co som lägger ut detaljerad kartbild med vägen hem till torpet. Vi och grabbarna förekommer på bild i badkläder lite då och då och om nå´n pederofilur har glädje av det så har han värre problem än vi.

Jag tror att om man inte vädrar alltför konstiga/extrema åsikter så är det som att gå över torget, man är ett ansikte bland alla andra.

Däremot skulle jag bli skogstokig om jag hade barn som la ut sig på porrigt.se mfl. sk. ungdomssiter där tjejerna viker ut sig å det grövsta för att få uppmärksamhet.

//PO´ptimisten

inkfish
2005-11-21, 13:27
Det låter som om du vill tala om för mig att mitt val är överambitiöst så för säkerhets skull ska jag förklara mig lite närmare.

Mitt val har med mitt jobb att göra. Det jag sysslade med i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

Dessutom är jag aktiv på andra sajter än den här. En av dem är mycket större och det är stor risk att jag blir igenkänd när jag rör mig i den intressesfär som sajten handlar om. Och det kanske jag helt enkelt inte har lust med, av inga andra skäl än just att jag inte vill.

Där har du två olika förklaringar till mitt val att vara anonym, hoppas du kan respektera båda.

Elisabet
2005-11-21, 13:35
Poängen är väl att var och en ska ha sin fulla rätt att VÄLJA hur h*n vill presentera sig och vilken risk h*n vill ta. Och att ingen ska ha åsikter om det, eller uppmana alla att göra på ett visst sätt.

Jag väljer oftast också att tro på det goda hos alla här, även om jag vet att verkligheten inte är så okomplicerad.
Jag har däremot valt att aldrig säga mitt efternamn i forumet, av den enkla andledningen att jag vet att jag är den enda i världen som heter som jag - och OM nån idiot skulle få för sig att vilja mig något ont, så är det med eniros och andras hjälp mycket lätt att hitta inte bara mina tel.nr och epostadress, utan även hem till mig.
Ett par gånger har jag faktiskt blivit omnämnd i forumet med efternamn och båda gångerna var jag på väg att be Janne ta bort inläggen - men sen sket jag i det, med känslan av att det trots allt kändes lite onödigt nipprigt...

Fast jag tycker egentligen att man borde tänka på att inte skriva ut andras för- och efternamn i forumet. Och kanske inte sitt eget heller - särskilt nu när vi fått höra vad EvaL utsatts för.

Inge
2005-11-21, 13:36
Det jag sysslade med i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

Den satt tenker jeg! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

inkfish
2005-11-21, 13:39
Den satt tenker jeg! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Hehe. Det kan finnas ett missförstånd här. Ett gravt sådant.

Så här menar jag: Det jag sysslade med på jobbet i Kalimeras barndom medgav helt enkelt inte att jag satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

flabb_flab flabb_flab flabb_flab

Inge
2005-11-21, 13:45
satt och joddlade om retsina och sammetsögda strandraggare på Internet.

flabb_flab flabb_flab flabb_flab Det var denne som var mitt poeng. Den gjelder nok mange! Her kommer mere klapp_klap klapp_klap klapp_klap

PO
2005-11-21, 13:47
Där har du två olika förklaringar till mitt val att vara anonym, hoppas du kan respektera båda.

Missförstå mig rätt, alla. Jag talar bara för mig själv och har inga som helst synpunkter på om någon vill ha 'skyddad adress' det kan finnas nog så goda skäl till detta. Även jag har arbetat med 'elände' i många år.
Och självklart respekterar jag andras åsikter.

Min inställning är mer att inte ta ut okänt elände i förskott utan ha kul så länge det går, med lite tur så funkar det.

Mvh PO

inha
2005-12-11, 12:04
Hej,

hur och vart kan man lägga in en bild på sitt loggin? är det avatar som är bilden?

inkfish
2005-12-11, 12:07
Ja, avatar är användarbild. Du mailar en bild till Janne. Så här står det i FAQ:en:

Om du vill ha en liten avatar (bild) bredvid sitt användarnamn kan du skicka en passande bild till avatar@kalimera.nu (avatar@kalimera.nu). Bilden får inte vara stötande eller innehålla reklam. Antingen ska det vara en bild som du själv har tagit eller en bild som är copyrightfri. Skicka vilken storlek som helst, vi anpassar bilden till rätt storlek innan den publiceras. Alla bilder har pixelstorleken 80*80.

inha
2005-12-12, 13:49
tack för infon. då vet jag.
:)

Marit
2006-02-07, 09:47
Jeg har tenkt lenge og vel på dette :D :D :D og bestemte meg for å sende inn et bilde. :cool:

Hellen
2006-06-02, 23:25
Väcker denna slumrande tråd, då jag själv tycker att det är väldigt anonym information på vissa användare. Detta respekterar jag till fullo, men tror samtidigt att det är många nya användare som resonerar som jag gjorde i början "vem är intresserad av att veta var jag kommer i från".
När man frågat och svarat på inlägg som diskuteras lite fram och tillbaka så känner jag själv att det hade varit kul att veta lite mer om vem det är som svarar.
För oss som bor i storstäder borde det inte vara någon fara att lämna ut Ort, stadsdel och sitt förnamn.
Jag hade precis tänkt att skicka in en avatar föreställande vår dotter i luften på väg ner i Honemoons hjärtformade pool, har efter att jag läst tidigare inlägg definitivt bestämt mig för att inte välja den bilden. Tack för informationen i tidigare inlägg.

Hälsningar Helén från Billdal (lite söder om Göteborg)