handdator

Visa fullständig version : En finfin kväll med Arja


Monica P
2010-08-25, 16:47
...alla var väldigt nöjda med konserten igår!

Backstage var jag och kokade kaffe och hörde alla kommentarer och det ska sägas att stämningen var HÖG! Arja hade sin pianist Petteri Sommer med sig, och vår förening Amonis musiker och sångare framförde sina sånger varvvis, alla lika bra.

Folk sjöng med i alla dessa vackra sånger- Arja och de nordiska i publiken på svenska och den grekiska publiken på grekiska...Våra jätteduktiga lokala musiker hade med ett enda träningstillfälle hittat samstämmigheten som behövdes, vilket säger en del om hur duktiga killarna är. Sten-Vidar Larsen från Norge sjöng en egen sång och en 60-talsballad med vår Niki Valsami, och vår Dimitris Kardoulias var lika bra som vanligt.

Ja, det var en jättefin kväll under fullmånen.

Lägg märke till namnet Aris Ninnis, han är otroligt bra på bouzouki.

kostas
2010-08-25, 17:11
Och pianisten heter alltså Petri Somer, och inget annat.

Masse
2010-08-25, 18:29
Oj Monica!

Jag har tidigare berättat att Kalymnos finns uppsatt på min önskelista. Diverse resebeskrivningar och mycket av dina berättelser har gett mig känslan av att Kalymnos erbjuder mycket av det som jag o Birgit gillar. Grekiskt vardag i stilla lunk. Kvällen med Arja ger mig känsla av ytterligare en dimension - Grekisk vardag och fest.

Så här är det ............. För varje gång man besöker eller läser om Grekland, ju mer inser man hur mycket det finns kvar att uppleva....... önskelistan bara växer och växer. Det kan ju nästan kännas lite frustrerande ........ men också trösterikt ........... det dröjer förmodligen länge (om ens någonsin) innan man utbrister ....... "Nu är jag mätt på Grekland" ........... den risken är minimal.

Grekland + Arja Sajonmaa, kan jag tänka mig, är som vi säger på skånska "En himla go blanning"! Wish I was there!

Ha det gott!
:) Mats

kirtor
2010-08-25, 19:56
Ja, konserten var helt magisk. Fullmåne og syngende publikum. Da hun sang på svensk sang de greske sammen med henne på gresk. Lenge siden vi har opplevd en så flott kveld! De lokale musikerne var helt utrolig bra! Aris Ninnis får vi nok høre mer fra. Godt vi var her akkurat nå.

Hjalta99
2010-08-25, 22:13
...alla var väldigt nöjda med konserten igår!

Backstage var jag och kokade kaffe och hörde alla kommentarer och det ska sägas att stämningen var HÖG! Arja hade sin pianist Petteri Sommer med sig, och vår förening Amonis musiker och sångare framförde sina sånger varvvis, alla lika bra.

Folk sjöng med i alla dessa vackra sånger- Arja och de nordiska i publiken på svenska och den grekiska publiken på grekiska...Våra jätteduktiga lokala musiker hade med ett enda träningstillfälle hittat samstämmigheten som behövdes, vilket säger en del om hur duktiga killarna är. Sten-Vidar Larsen från Norge sjöng en egen sång och en 60-talsballad med vår Niki Valsami, och vår Dimitris Kardoulias var lika bra som vanligt.

Ja, det var en jättefin kväll under fullmånen.

Lägg märke till namnet Aris Ninnis, han är otroligt bra på bouzouki.

Hej Monica!
Önskar verkligen att vi hade kunnat vara med! Det måste ha varit en sjusärdeles upplevelse!

/Eva

Riitta
2010-08-26, 19:12
Låter härligtklapp_klap Tänkte på alla er som var där på tisdag kväll:)

Riittabye_bye

Monica P
2010-08-26, 19:20
Tack, Kostas. Petri Somer. Vi har haft en hel del besvär med stavningen av namn. Han blev snabbt omöpt till Petros av medmusikanterna. Oavsett namn var han en jättetrevlig bekantskap och suverän pianist.

bluesky
2011-04-01, 13:43
...alla var väldigt nöjda med konserten igår!

Backstage var jag och kokade kaffe och hörde alla kommentarer och det ska sägas att stämningen var HÖG! Arja hade sin pianist Petteri Sommer med sig, och vår förening Amonis musiker och sångare framförde sina sånger varvvis, alla lika bra.

Folk sjöng med i alla dessa vackra sånger- Arja och de nordiska i publiken på svenska och den grekiska publiken på grekiska...Våra jätteduktiga lokala musiker hade med ett enda träningstillfälle hittat samstämmigheten som behövdes, vilket säger en del om hur duktiga killarna är. Sten-Vidar Larsen från Norge sjöng en egen sång och en 60-talsballad med vår Niki Valsami, och vår Dimitris Kardoulias var lika bra som vanligt.

Ja, det var en jättefin kväll under fullmånen.

Lägg märke till namnet Aris Ninnis, han är otroligt bra på bouzouki.


Det var en helt uforglemmelig kveld. Jeg la veldig godt merke til Aris Ninnis. Arja ville ha han med seg til flere konserter. Hvordan gikk dette videre?
Håper på flere slike opplevelser denne sommeren.klapp_klap

Monica P
2011-04-01, 13:59
Aris Ninnis spelar om möjligt ännu bättre nu. Hans framtidsplaner känner jag inte till, men han spelar här på olika klubbar och om jag får tillfälle ska jag fråga honom. En trevlig kille, liksom de andra unga musikerna som vi har nöjet att lyssna till här på Kalymnos. Här finns väldigt många talanger.
AMONI:s sommarprogram är inte klart, men det blir en fotoutställning nu strax och jazz veckan efter påsk, sen ska det bli en kväll i Malitsahas hamn, om planeringen lyckas, och något annat också.

bluesky
2011-04-01, 14:08
Dette høres bra ut! Gleder meg til ny sesong på øya!

Jorunn.

Lissi
2011-04-01, 19:02
önskelistan bara växer och växer. Det kan ju nästan kännas lite frustrerande ........ men också trösterikt ........... det dröjer förmodligen länge (om ens någonsin) innan man utbrister ....... "Nu är jag mätt på Grekland" ........... den risken är minimal.
:) Mats

Jag har gett upp! Några öar kvar som jag absolut vill ha sett och upplevt sen åker jag "bara" tillbaks till samma få öar där jag extremtrivs. Det är ju helt omöjligt att "uppleva" med alla sina sinnen ö efter ö efter ö efter ö efter ö.......


Lissi - som trivdes gott på Kalymnos men inte fastnade till 100%