handdator

Visa fullständig version : Prisbilden?

KK
2010-08-22, 17:01
Är intresserad att höra om prisbilden har förändrats pga Greklands finanskris. Har det blivit dyrare eller ligger det kvar på samma nivå som tidigare år?
Kan bara föreställa mig att dom är än mer rädda om turisterna. Vi är dock en stor inkomstkälla.
MVH
KK

sjöborren
2010-08-22, 21:38
Tycker fortfarande att det är billigt i Grekland - i alla fall på Naxos där jag var i maj. Några exempel: Grekisk sallad 4 euro, moussaka 5.20, grillad kyckling 4.7o.
Ett glas retsina - till bredden fyllt - samt en Coca cola kostade 4.20 - då bjöd de på nötter. :D
Jag undrar när vi i Svergie kunde köpa ett glas Retsina och en Coca cola för drygt fyrtio kronor? :rolleyes:

KYSSEN
2010-08-23, 10:00
Hejsan! KAn tyvärr inte säja hur prisbilden har förändrats efter som det har gått 23 år mellan gångerna flabb_flab. Tycker dock att jämfört med många andra länder så kom man undan ganska så billigt. Vi kom hem från kreta nyss och då kostade en 50 cl Mythos mellan. 2,90-3,50 Euro. Grek sallad 4,50, Moussaka, runt 7-8, Pasta, pizza, 6,50 - 8,50. Tzatziki 3,50. Stifado 8-9.

//Annette

Maggan1
2010-08-23, 10:26
Hej

Även vi är nyss hemkomna och vi tyckte nog att det blivit lite dyrare med maten om vi jämfört med tidigare år för vår familj, men absolut fortfarande bra priser :)

//Maggan

KK
2010-08-25, 21:52
Tack för svaren jag fått.
Det verkar som att deras finanskris inte har drabbat restaurangerna så hårt.
Blev väldigt sugen på den grekiska maten då alla maträtter räknades upp. Jag har alltid tyckt att prisnivån har varit acceptabel.
Längtar till sol och värme, men snart är vi där.
MVH
KK _B-anana

nekjam
2010-08-26, 11:25
Tack för svaren jag fått.
Det verkar som att deras finanskris inte har drabbat restaurangerna så hårt.
Blev väldigt sugen på den grekiska maten då alla maträtter räknades upp. Jag har alltid tyckt att prisnivån har varit acceptabel.
Längtar till sol och värme, men snart är vi där.
MVH
KK
Var åker ni nån stans? Vi åker till Rethymno i september _B-anana

KK
2010-08-29, 06:53
Var åker ni nån stans? Vi åker till Rethymno i september _B-anana

Vi åker till Agia Marina i sept. Tycker att hösten är en bra tid att åka till grekiska övärlden.
Ha en bra sem.
MVH
KK bye_bye