Visa fullständig version : Kretas undervattenströmmar
Hej. Jag funderar på att resa till Kreta nästa sommar, men vill kunna bada i havet. Finns det något resmål på Kreta där det inte finns strömmar. Skulle även vilja ha andra tips. Söker ett mysigt ställe med fina stränder på gång eller cykelavstånd och en by/stad man kan strosa runt i utan att där är ett intensivt hålligång. Får gärna finnas lite trevliga gränder eller ett "gamla stan".
Kuststräckan utanför Rethymnon har många bra hotell. Där har du promenadavstånd in till staden med många mysiga gränder i gamla stadsdelen.
Är osäker ang. undervattenströmmar där. Var där på våren och då hade vi inga problem med det.
En väldigt trevlig strandpromenad in till staden.
MVH
KK bye_bye
Både Rethymno och Chaniakusten har ofta undervattenströmmar. I Agii Apostoli finns dock tre vikar så det brukar alltid gå att bada i någon om det är röd flagg på andra ställen. Några kilometer bort finns Chania med härliga gränder i gamla stan.
Malin
Tack för tipsen. Har du varit i Agii Apostoli? Hur är byn?
Jag var i AA i augusti. Skrev en liten "rapport" därifrån, kanske du kan få någon uppfattning om AA därifrån?
Kortfattat kan jag väl bara säga att jag inte tyckte att det var genuint,men det var nära till trevliga byar och till Chania. Stränderna föll vi inte alls för. Jag gillar stränder som inte är så befolkade och så vill jag inte ha så skräpigt.Men jag vet att många badar där varje dag och är nöjda.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.