handdator

Visa fullständig version : Shirley Valentine


Lovis
2010-08-08, 12:23
Igår återupplevde jag en av mina gamla favoritfilmer från 80-talet: Shirley Valentine. Och se den höll faktiskt fortfarande!
Filmen är ju väldigt enkelt uppbyggd, närmast som en teaterföreställning. Men skådespeleriet är härligt, temat så inspirerande. Vem har inte någon gång velat göra som Shirley?!:D
OCh sen är ju bilderna från Mykonos så underbara. Varför de inte använt en grek till den "grekiska älskaren" övergår dock mitt förstånd. :rolleyes:

inkfish
2010-08-08, 12:54
Fast jag tycker att Tom Conti är rätt bra i den rollen:)

Jag ser om Shirley Valentine med jämna mellanrum - och tycker precis som du att den fortfarande håller.

Temat i den är så bra och det hade ju inte ens behövt utspela sig i Grekland, jag hade tyckt jättemycket om den ändå. Men när det nu faktiskt är i Grekland så blir det ju ännu bättre:)

Vilma
2010-08-08, 18:01
Tyvärr kom jag in i slutscenen igår när hon sitter där i solnedgången och han går förbi... jag blev så sugen på att se om den.
När jag såg den första gången tyckte jag att den var helt underbar, helt klart en favorit då.

karinafp
2010-08-08, 18:03
Har länge letat efter den på DVD, och nu äntligen hittade jag den på discshop! klapp_klap

inkfish
2010-08-08, 18:36
Den jag köpte för flera år sedan har till och med svensk text, jag undrar om jag inte hittade den på rea någonstans. Skandal att rea ut en sådan pärla.

Djupsinnigheter som fuck is fuck, boat is boat kan ju behöva en fingertoppskänslig översättningflabb_flab

Lovis
2010-08-08, 21:23
Har länge letat efter den på DVD, och nu äntligen hittade jag den på discshop! klapp_klap

Du hittar den billigare på amazon.com.uk :)

karinafp
2010-08-08, 23:04
Du hittar den billigare på amazon.com.uk :)

Där har jag ingen rabatt. ;)

Mysofix
2010-08-08, 23:15
Den har jag inte sett sedan det begav sig men då var den fantastisk. Kul att den verkar ha klarat tidens tand. Fast det där med fuck is fuck och boat is boat är ju tidlöst flabb_flab.