handdator

Visa fullständig version : hotell melmar


Joozy
2010-08-02, 21:47
Nån som vet om det är ett bra hotell och bra läge? Har hittat en billig sista minuten dit 4 sep....

Har varit en sväng till rethymnon för 2 år sen när vi bodde 8 km från stan...men kommer inte riktigt ihåg vad jag tyckte om stället :-)

Är ju egentligen för lite mindre orter, men vet att många här gillar rethymnon, så ni får gärna säga vad som är så bra :-)

sjöborren
2010-08-02, 22:52
Det är många år sedan jag bodde på Melmar, men minns att vi hade rummet närmast poolen och att det inte var långt till stranden. Sen var det bara att följa strandpromenaden - inte långt - till hamnen.

Lite kuriosa; Under de tre kommande åren kunde man slå upp Melmar i resekatalogen ... vem tror ni poserade vid poolkanten :cool:;):):p:D

Vendela
2010-08-03, 12:27
Åker på lördag och ska bo på just Melmar. Kan skriva en "recension" när vi kommer hem. Nu längtar man verkligen, här öser regnet ner och i Rethymnon ska det bli 34 grader på lördag, låter skönt...bye_bye

nekjam
2010-08-04, 16:21
Ha en trevlig resa till Rethymno. Vi åker i september. Längtar är bara förnamnetbye_bye

oliv
2010-08-08, 21:34
Bodde på Melmar i maj. Helt ok litet hotell, hade rum mot pool och bostadshus vilket var trevligt. Riktigt nära den lång-långa stranden.Vi hyrde bil större del av veckan o var runt ön men några dgr promenderae vi till bla borgen. Nära till det mesta och mysigt att bara gå efter strandpromenaden.
Är egentligen ingen "storstadssemestrare" men det var riktigt kul under en vecka.Hoppas ni får det brA.

Framking
2010-08-08, 22:37
Hej!

Vi har bott på Melmar oktober -09 och i maj 2010.
Vi är jättenöjda med hotellet. Precis lagom och nära allt. Vi återvänder till samma hotell nu i oktober :)

Vi uppskattar möjligheten att gå in till stan på kvällarna och det är en alldeles lagom promenad dit.

Ha en trevlig resa!

Framking

Vendela
2010-08-15, 07:59
Just hemkommen från Rethymnon där vi bott på Melmar. Melamar är ett enkelt men fräscht hotell. Liten pool dock utan poolbar. Man kan gå genom en grind i "trädgården" för att komma ut till vägen mot stranden, det tog max 2 min att gå dit så om man glömde ngt eller behövde gå på toa så var de bara att springa hem igen, vilket var kanon. Vi tyckte att det var lite långt att gå till stan beroende på att det var extremt varmt, var aldrig under 26 grader, inte ens på natten. Så vi tog taxi till stan som kostade 5€ sedan gick vi hem, längre var det inte, bara väldigt varmt. Ett tips är att önska rum mot pool eller trädgård innan du åker, får du rum mot gatan eller sidogatan är det inte lika mysigt och jag hade i alla fall blivit ganska besviken och inte gett ett såp positivt omdömde då eftersom det är ganska stark trafik. Bageriet hittar du om går över gatan och sedan åt vänster, är endast 100-200 m, damen i receptionen var dålig på att ge tipps. Bästa större mataffären i mitt tycke hittar du om du går ner mot stranden och sedan vänster, tog 5 min att gå dit i relativt rask takt, men de hade bra utbus av det mesta och en jättegod grekisk yougurt att innhandla över disk, tjejerna pratade ingen engelska men peka på den stora vita burken med lock, den är det!
Vi hade en härlig het/varm vecka så nu blir det till att spara till nästa.....
Ha det så trevligt!bye_bye

Vendela
2010-08-15, 08:04
Oj, oj oj !!!!! Jag skrev ju fel!!! ;) Till affären: gå lilla vägen ner mot stranden, sväng HÖGER. Det finns givetvis massa mså supermarketar runt omkring, men om man vill handla på sig lite mer att ha under veckan så är den väldigt bra.

KK
2010-08-21, 21:46
Ha en trevlig resa till Rethymno. Vi åker i september. Längtar är bara förnamnetbye_bye

Ett litet tips på taverna. Då ni kommer ned till strandpromenaden gå inte mot staden utan gå motsatt håll. Kan verkligen rekomendera Manolis Place. Ligger precis vid strandpromenade så man ser den underbara solnedgånen. God mat och stora portioner. Vill ni dansa Zorbadans brukar kyparna även fixa detta. Låt er inta skrämmas av Manolis själv med det burriga håret. Hans fru lagar en underbar mat. Har bott på Melmar enbart med goda erfarenheter.
Tyvärr finns där ungdommar som försöker lura folk med vinstlotter. timeshare. Dom går där efter gatorna och på stranden. Ignorera dom. Räddade faktiskt en familj som höll på att gå i deras fälla. Dom är för jäkliga på att dupera människor.
MVH
KK