handdator

Visa fullständig version : Långgrunda stränder i grekland!


frank
2010-08-02, 20:06
Vilken är den långgrundaste strand ni badat på i grekland? Ö, eller på fastlandet? Paleros beach i Pleros är den långgrundaste stranden hitintills för oss bye_bye

kari
2010-08-02, 20:13
En mer langgrunn strand enn "Baby Beach" på Anti Paros har vi aldri sett, etter å ha "testet" dybden gikk vi videre, v i hadde for store barn med :)

Lissi
2010-08-02, 20:24
Oj...vi åker alltid vidare om vi ser att det är långgrunt...det är det tråkigaste som finns. Fast vi har ju inte barn med förstås;)
S:t Georgestranden på Naxos är ett exempel, liksom en strand på Antiparos där man aldrig kom ut på djupt vatten....Det är nog den Du pratar om Kari;)

Även på Syros fanns många alltför långgrunda stränder tyvärr..

Lissi

Hellen
2010-08-02, 20:33
En mer langgrunn strand enn "Baby Beach" på Anti Paros har vi aldri sett, etter å ha "testet" dybden gikk vi videre, v i hadde for store barn med :)

Den stranden är den mest långgrunda jag också varit på.
För två år sedan fanns det en liten flotte (var det 75 meter ut)?
Den var borttagen i år, det är för grunt.
Jag var inte i där i år men tidigare år har det känts som man fått gå till Paros för att doppa sig, fast egentligen var det väl inte mer än 50 meter man behövde gå för att vattnet skulle nå över knäna (jag är 173 cm) flabb_flab

kari
2010-08-02, 20:35
Den stranden är den mest långgrunda jag också varit på.
För två år sedan fanns det en liten flotte (var det 75 meter ut)?
Den var borttagen i år, det är för grunt.
Jag var inte i där i år men tidigare år har det känts som man fått gå till Paros för att doppa sig, fast egentligen var det väl inte mer än 50 meter man behövde gå för att vattnet skulle nå över knäna (jag är 173 cm) flabb_flab

Gikk vannet s å høyt ;) - da ga vi opp for tidlig flabb_flab

Klick
2010-08-03, 19:40
Vilken är den långgrundaste strand ni badat på i grekland? Ö, eller på fastlandet? bye_bye

På Naxos

Eva L
2010-08-04, 07:12
Tror det är i Kamares på Sifnos. Jag älskar långgrunda stränder.

Eva

Katitzi
2010-08-04, 12:28
Stranden i Agia Marina på Egina är väldigt långgrund!:D
Katitzi:)