handdator

Visa fullständig version : Färjepriser Pireus-Katapola??


Eva&Jim
2010-08-01, 20:21
Vi ska åka i början av augusti från Pireus - Katapola. Är det någon som vet hur mkt det skiljer i pris mellan kvällsfärjan (Blue Star) och morgonfärjan (Sea Jet), som jag förstår går snabbare att åka?
Fick precis höra att snabbfärjan är jobbig om man har lätt för att bli åksjuk, någon som har erfarenhet?

Kalimera
2010-08-01, 21:12
Vi ska åka i början av augusti från Pireus - Katapola. Är det någon som vet hur mkt det skiljer i pris mellan kvällsfärjan (Blue Star) och morgonfärjan (Sea Jet), som jag förstår går snabbare att åka?
Fick precis höra att snabbfärjan är jobbig om man har lätt för att bli åksjuk, någon som har erfarenhet?Jag vet inte hur priserna är på Sea Jet, men jag vet att jag aldrig skulle åka den från Pireus till Amorgos. Man sitter inomhus hela resan, och det kan gunga rejält om man har otur. Sea Jet passar bättre för kortare resor. Resan tar ungefär lika lång tid med båda båtarna.

Hellen
2010-08-01, 22:12
Jag kan inte heller priset för resa till Amorgos, men som jämförelse får du till Paros ;)
Med Blue Star kostar det €28 och med Sea Jet 58

Jag åker aldrig mer speedboats som man inte får vara utomhus på (de som endast tar passagerare) om det blåser och jag inte absolut måste.

Eva&Jim
2010-08-02, 15:40
Tack för svaren! Vi var verkligen ute i sista minuten, har nu ändrat resplanerna till hederlig färja istället. Vill inte riskera sjösjuka i åtta timmar med tre barn!:eek:

Eva & Jim