handdator

Visa fullständig version : Möblera om


Monica P
2010-08-01, 10:17
Vi bor i en i mitt tycke trevlig lägenhet i ett ganska nytt hus i ett oöverträffat bra område. För det mesta är jag fullständigt nöjd.

Men du vet...vrida på en fåtölj, flytta en lampa, byta gardiner, lite nytt vill man ju ha. Inte köpa, bara ändra...

Jag är ommöbleringsbenägen vilket min man inte gillar men som han fått vänja sig vid. Det är förresten han som skaffat mest allt vi har via auktioner, second hand och nu, här, genom att snickra och lacka och fixa till. Verandan är full med projekt. Grannfruarna har fått stolar och pallar och fåtöjer upplagade. En man med talang, plats att jobba samt pensionärstid- resultatet är att du får huset fullt med stolar om inte annat.

Så jag möblerar om och försöker diskret att flytta ihop och undan och bort en del så att vi får golvyta också, underbara fria kvadratmeter.

Igår var det dags igen. Bytte bord till datorn, flyttade symaskinshörnan, ställde fotoalbumen på ett smartare ställe, bytte en fåtölj mot en vanlig stol, gjorde en läsvrå med fåtöljen, skruvade isär en liten soffa och ställde den i en skamvrå med ett snyggt tyg över tills vidare, vred på den andra soffan så att det blev rymligare. Det blev jättefint! Maken protesterade inte så mycket eftersom hans favoritsoffa står kvar i hans favorithörna.

Hux flux hade jag ett nytt rum!

Problemet kom när jag skulle kolla datorn. Totaldum. Kollade alla sladdar, hittade felet. Trodde jag. Inget internet. Gav upp. somnade och drömde att jag glömt anslutningen till televerket. Vaknade och fann att det var precis vad jag gjort.

Så nu är allt bra igen.

NewAnn
2010-08-01, 12:06
Problemet kom när jag skulle kolla datorn. Totaldum. Kollade alla sladdar, hittade felet. Trodde jag. Inget internet. Gav upp. somnade och drömde att jag glömt anslutningen till televerket. Vaknade och fann att det var precis vad jag gjort.

Så nu är allt bra igen.
Vilken tur då kan vi fortsätta att få ta del av dina intressanta berättelser.
Mvh Ann

Gita
2010-08-01, 14:04
Jag håller precis på att ommöblera idag, flyttar till ett annat sovrum. Roligt, men det tar mer tid än man tror, man hittar små minnen som skall kollas på och skräp som skall sorteras och damm som skall torkas upp.

Hoppas det blir fint till slut! Vi får se ikväll...

sjöborren
2010-08-01, 16:27
Grattis till det nya rummet ... och att maken såg att du gjort dig till. :D