handdator

Visa fullständig version : Listan på begivenheter


Monica P
2010-07-31, 07:04
...har vi väntat på länge, den förteckning som berättar om allt som finns att göra här på sommaren. Det ju inte slut på sommaren än, även om det känns på något sätt att kulmen är nådd. Augusti strax...

Nu har jag i alla fall listan i min hand. Den delades uti går kväll under en musikafton på den lilla utomhusteatern i Chorio.

Programmet är proppfullt av musik, sport och lite till och jag orkar faktiskt inte skriva ner allt. Tar två veckor i taget...Intresserade finner den under Forum Grekland-Kalymnos.

Musiken i går var jättefin. Det var Amonis musiker och sångare som tillsammans med en mycket bra blandad kör sjöng "tonsatt poesi" med verk av många poeter som vi känner till i Norden också, Ritsos, Elytis t.ex, och Theodorakis och Chadzidakis musik känner ju alla igen.

Det var fint att sitta där medan det mörknade och folk samlades , små barn sprang omkring, större barn busade i bakgrunden, politiker och andra höjdare handhälsade och kindpussade ( det är kommunala val snart) och orkestern provspelade och elsladdarna trasslade. När det sen började på allvar blev vi helt absorberade, de var så bra, allihop. Dimitris Kardoulias är precis rätt person att tolka Theodorakis. Niki Valsami blir bättre var gång man hör henne. Kören under ledning av herr Chatzitheodorou var väldigt bra. Musikerna samspelta och intensiva.

Den lilla teatern har samma form som antika teatrar och ljudet är bra. Men jag funderar på att göra mig en förmögenhet....hade med mig min sittkudde i sin blommiga påse....avundades av folk omkring...betong är hårt...tänk om man skulle ta och sy några hundra påsar...tror nån att det är en god affär?

Riitta
2010-07-31, 08:50
Sätt igång och sy kuddar:) Symaskiner har du ju ingen brist på;):)

Riittabye_bye

kirtor
2010-07-31, 12:23
Veldig bra tiltak Monica. Og...en god idé for oss som skal på litt konserter i sommer.