handdator

Visa fullständig version : Kos Sevi Sun


hejemilia
2010-07-30, 17:16
hejsan,
vi är ett tjejgäng som ska till kos om någon vecka.
VI ska bo på Sevi sun, är det någon som har vart där och kan säga hur det var?

Hur är det med utelivet? :)

parga
2010-07-31, 13:47
Hej!

Jag har bott på Sevi Sun. Tyckte att hotellet levde upp till förväntningarna. Trevliga ägare, bra pool, bra rum. Vi hade turen att få rummet högst upp i gamla delen, vi hade hela taket för oss själva och OTROLIG utsikt! Hotellet ligger inte direkt "där det händer" men inte allt för avsides. Lugnt område. Det tar en stund att gå till centrum.

Jag gissar att vill man ha party kan man nog hitta party! Bargatan existerar väl ännu gissar jag. Där Sevi Sun ligger var det inget hålligång. Inte när vi var där i varjefall.

Hoppas ni får en trevlig resa!

Jenny

hejemilia
2010-08-02, 14:43
Okej, hur långt var det ungefär till centrum då ? Och har du några restauranger att rekommendera i närheten :)

Kosjan
2010-08-10, 15:58
Okej, hur långt var det ungefär till centrum då ? Och har du några restauranger att rekommendera i närheten :)
Hej på er.
Det tar ca:10 minuter om man går lungt och den närmaste vägen men om man är på semester så är det ju inte så att man skall ha för brått utan att gå lungt och se på det som finns.
Om ni går ut på den störa vägen så om ni går en 3-400 meter till höger så
på er vänstra sida i en hörna ligger en restaurang som hetet Fragolis och dom har både Grekisk och internationell mat till bra priser.
Vi 8min fru Anne) och jag brukar ofta äta där och vi äter nästan bara från den Grekiska menyn (Deras lamm är mycket god och tycker man om lever
så skall man ju bara äta den)
Ett par hundra meter längre ner på gatan där den svänger så ligger en resaurang som brur kallas Lilla Blå (ni förstår säkert varför då ni ser den)
annars så heter den Livgeno har också mycket god mat och också bra priser. Vi åker ner den 20/8 och stannar i 3 veckor och vi skall bo på Galaxy ett Hotell mitt imellan dessa två resauranger.
Ha en fin semester och njut den goda maten önskar

Kosjan o Anne

parga
2010-08-11, 10:10
Tog det bara 10 minuter? Nja lite längre tid tyckte jag. Centrum räknar jag vid stora torget och saluhallen. Lilla Blå kan jag också varmt rekommendera! De gånger vi ätit där har vi blivit jättenöjda. I och för sig är det ju åt det andra hållet, bort från centrum.

Jenny