handdator

Visa fullständig version : Dryga två veckor...


Hansens
2010-07-29, 13:42
kvar till vår efterlängtade semester på Kreta.Kreta är för oss en välbesökt ö, men för första gången åker vi till södra sidan.Boende på Anna Apartments i Myrthios ett snäpp från Plakias i hela tre veckor.Vi har fått så många fina tips på byar, stränder mm som finns på vår önskelista att besöka, tack vare Kalimera. Kreta är en underbar ö och vår plan är i nuläget att det är inte tal om OM vi ska flytta dit utan NÄR.Några husvisningar är därför inbokade...ett par i Plakias och nåt i Rethymnon(Nikiforos fokas...nån som känner till?) Ett besök till Heraklion där jag var bofast i min ungdom...måste dit och strosa runt.Golfbanan utanför Hersonissos...där vill min man strosa runt, får också ett besök.Sen ska vi ta dagen som den kommer...njuta av sol, bad och varandra.:)

myssa
2010-07-29, 14:02
Härligt härligt.... :)
Hoppas ni hittar ett mysigt hus, ni måste skriva och berätta sen hur det gick.
Önskar er en underbar semester där nere....
Myssa

Hansens
2010-07-30, 10:49
Tack Myssa...lovar återkomma med info om "husvisningarna".
Ett av husen har funnits på hemnet under lång tid....vill du så kolla, det är nr 1907 i Plakias.Bara utsikten från terassen!!!
Helen

Yanna
2010-07-30, 13:32
och nåt i Rethymnon(Nikiforos fokas...nån som känner till?)


Hej Helén!

Jag bor på Papamichelaki som korsar Nikiforou Foka, går den gränden varje dag, vilket nr ligger huset ni ska titta på? Har ni bilder på huset o gränden?
Jag gick i pension 1 juni och flyttade till Rethymno den 5 juni. Jag har en blogg här på Kalimera om min flytt, om ni inte redan sett den.

Yanna - Passionär i Rethymno

Hansens
2010-07-30, 14:22
Hej Yanna!
Jag har följt dej må du tro, hoppas du har det bra i R.
Huset vi ska "känna" på ligger på hemnet och har beteckningen Nikiforos Fokas nr 2710, någon adress har vi tyvärr inte. Vi är inte bekanta med R. ännu men väljer mellan just R. och Plakias på sydsidan.Jag fick för mej att huset låg strax utanför R. men jag har förstått att du bor ganska centralt?
Skulle du känna igen huset från bilden på hemnet får du väldigt gärna höra av dej!
Hälsningar Helen

bocina
2010-07-30, 22:24
Hej,

det är nog inte helt enkelt att välja mellan Rethymno och Plakias. Sannolikt två helt olika liv, men båda väldigt lockande fast på olika sätt.

Själva är vi efter snart två år fortfarande helt övertygade om att Plakias var/är rätt val. Vi kan ju åka på "utflykt" till Rethymno när vi vill känna lite stadspuls eller vill shoppa lite.

Tyvärr är vi inte nere i Plakias när ni kommer, men vi är naturligvis intresserade av att få höra vad ni tycker.

BoCina

Hansens
2010-07-31, 09:09
Håller med er...vi föredrar det lugna livet, men vill ändå passa på när vi är på plats att "känna" på Rethymnon.Vi har en visning även på PP! Det är synd vi inte är på plats samtidigt, men vi kommer säkert att kunna träffas vid annat tillfälle:)
Talade med Kreta-bekanta(Heraklion-bor) häromdagen och förklarade vart vi skulle bo under vår vistelse -Vi ska bo i Myrthios...nära Plakias.
-Vart ligger det? fick jag till svar.
Blev förvånad...måste ni väl veta tänkte jag, ni bor ju på Kreta.
Men för tillfället är det likadant med mej själv...jag kan den grekiska geografin bättre än den svenska...:rolleyes: