handdator

Visa fullständig version : Internet Agios Nikitas, badbåtar etc


Spectre
2010-07-26, 11:03
Hej,

Någon som har koll på om det finns internetcafé eller annat ställe där man kan använda internet i Agios Nikitas?
Skall bo på Apollos hotell och det verkar inte finnas något där i alla fall.

Någon som har info att ge om badbåtar. Kostnad? Vart går de? Hur ofta etc?

Jobbigt att promenera till Milos beach? Hur lång tid tar det ca?

Restaurangtips?

Tips på biluthyrare som hyr ut med full försäkring med självriskeliminering? Hyr man med självriskeliminering så skall, om jag fattat saken rätt, ingen deposition reserveras på kortkontot. Jag tycker nämligen dessa reservationer är dumma och närmast kriminella då de ofta ligger kvar ca en vecka efter köpet (detta sker ofta på hotell i Sverige i alla fall).

Deia
2010-07-26, 15:19
Någon som har info att ge om badbåtar. Kostnad? Vart går de? Hur ofta etc?

Jobbigt att promenera till Milos beach? Hur lång tid tar det ca?

Promenaden till Milos 15-20 minuter kanske. För en normaltränad är det inte jobbigt. Rakt upp för berget och rakt ner på andra sidan ;).

Badbåten går till Milos då och då om det inte blåser. Ibland går den ända till Kathisma om man ber om det. Olika varje år - inga fasta tider när vi var där sist. Kommer inte ihåg vad det kostade........några €.

Lovis
2010-07-26, 18:58
När vi var där 2008 fanns det tillgång till internet på en liten bar. Vi hade laptop med och lyckades koppla upp oss på ett okrypterat trådlöst nätverk bye_bye

ottina
2010-08-04, 09:25
Båten till Milos Beach kostade 6 euro tur och retur. Fast vi gick över berget varje gång. Helt okej promenad. Bara att ta med vatten och parasol. Vi både oxå på Apollos hotell. Ett bra hotell. Lite små trist frukost men annars kanon. Något internet såg jag inte men det kanske finns. En jätte mysig by. Åker gärna tillbax igen..................Hoppas ni får en kanon tid där.
MvH Ottina

Aase
2011-03-24, 22:52
Hejsan
Förra året fanns det en bar där "alla" satt med var sin lap top så det är säkerligen inga problem.
Det gick en buss till den närmaste och finaste stranden.
Väldigt trevligt ställe,lite turistiskt men mysigt. Svårt att parkera bilen. Mycket god mat överallt. Jag skulle gärna återvända.
Ha en underbar resa.

Åse

mikaelp
2011-03-30, 18:46
Biluthyrning finns, alldeles utanför bykärnan uppe vid vägen- Europcar + nån motsvarande. Maten är kalas, med ett undantag.