handdator

Visa fullständig version : En enkel biljett till paradiset - del 2


Kalimera
2010-07-23, 15:21
Nu har vi bokat en enkel biljett igen, denna gång till Karpathos. Vi lämnar hemmet i mitten av augusti och anländer till Grekland i slutet av samma månad. Att leva livet baklänges har sina poänger. En av dem är att kunna åka på enkel biljett. Vi har inte planerat för någon hemresa, men tror att det blir någon gång i november. Då är troligen sötebrödsdagarna slut. Såvida vi inte hittar en annan lucka in till baklängeslivet. :)

Just nu ser planen ut så här: Karlskrona, Stockholm, Burträsk, Stockholm, Karpathos, Kassos, Rhodos, Nisyros, Pserimos, Kos, Astypalea, Amorgos, Santorini, Kreta – och sedan hem igen.

Självklart kommer vi att blogga om resan här på Kalimera.

Alala
2010-07-23, 17:02
Hehe, jag är ju en stackare från Finland och vet inte var Burträsk finns, men jag har ju väntat på detta meddelande.....Fantastiskt att kunna leva livet baklänges. Väntar på fina rapporter igen! klapp_klap
/Anne

Kalimera
2010-07-23, 17:07
Hehe, jag är ju en stackare från Finland och vet inte var Burträsk finnsDet ligger här... (http://maps.google.se/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=Burtr%C3%A4sk,+Skellefte%C3%A5&sll=61.606396,21.225586&sspn=23.724267,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Burtr%C3%A4sk,+Skellefte%C3%A5,+V%C3%A4sterbottens+L%C3%A4n&ll=61.606396,20.830078&spn=23.724267,79.013672&z=4) Zooma in för att komma närmare. :)

Alala
2010-07-23, 17:13
Jaha, det är ju inte så förfärligt långt från min födelseort i Österbotten, så det låter ju bra! flabb_flab
/Anne

Riitta
2010-07-23, 17:44
Burträsk-fin genväg till Karpathos:D
Kanske skulle testaAng_elx:D

Riittabye_bye

karinafp
2010-07-23, 17:50
Var inte Henning Sjöström från Burträsk? ;)

Och mycket mygg är det också, vill jag minnas... Ang_elx

Karin
som haft ett tidigare liv däruppikring :rolleyes:

Arne
2010-07-23, 19:14
Burträsk? bara nio mil från Umeå. Kanske ni skulle kunna klämma in ett par dagar hos oss i Umeå? Kanske en natt på skäret? Kallt och kargt, men trivsamt. Den fortsatta resan till Burträsk kunde vi ordna med husets Mercedes.

Boende och mat kunna vi hålla med.

Arne och Hustru Birgitta

Athanasia
2010-07-23, 19:22
Kanske en dag i Reth?:)

Maggan1
2010-07-23, 19:24
Låter trevligt med Burträsk - själv brukade jag tillbringa tid i Meselefors o Vilhelmina hos min mormor och morfar :) Vackert i Norrland !

Ser framemot era reseskildringar i höst :)


//Maggan

Monica P
2010-07-23, 19:53
Mellan Kos och Astypalea kan ni ju knåpa in en vända till Kalymnos!

Lissi
2010-07-23, 22:01
Ha ha! Här flyttar ni till ett av paradisen på jorden=Karlskrona och så hinner ni knappt flytta in förrän ni flyr därifrån, inte bara EN gång utan två...:eek::confused::confused:
Fast ni kan ju i alla fall skylla på jobbet:D:D

Lissi - bara så där lagom klädsamt avundsjuk...fast ikväll har vi (mest jag;)) diskuterat MYCKET om det där med enkelbiljett till Grekland;)

kirtor
2010-07-23, 22:47
Da gleder vi oss til å se dere på Arjas konsert på Kalymnos 24.08. da?

Masse
2010-07-24, 02:06
Vi har två öar på vår favoritlista (det lär bli flera) och Karpathos är en av dem. Gissa om jag blir sugen när jag hör talas om enkel biljett till Karpathos. Ska bli intressant att ta del av vad ni upplever och tycker om ön. Hoppas att ni får uppleva en dag med riktigt skönt väder på Achata.

Trevlig resa!
:) Mats

Astri
2010-07-24, 07:40
Da gleder vi oss til å se dere på Arjas konsert på Kalymnos 24.08. da?
Jeg tenkte det samme, Kirsti. Det må dere jo ikke gå glipp av, Janne_B-anana
Astri

Kalimera
2010-07-24, 10:48
Ha ha! Här flyttar ni till ett av paradisen på jorden=Karlskrona och så hinner ni knappt flytta in förrän ni flyr därifrån, inte bara EN gång utan två...När vi bestämde oss för att leva livet baklänges ett tag så ingick två långa resor till Grekland. Så allt går än så länge enligt plan. :)

Da gleder vi oss til å se dere på Arjas konsert på Kalymnos 24.08. da?

Jeg tenkte det samme, Kirsti. Det må dere jo ikke gå glipp av, Janne

Tyvärr går inte det eftersom vi flyger senare än den 24/8.

Ska bli intressant att ta del av vad ni upplever och tycker om ön. Hoppas att ni får uppleva en dag med riktigt skönt väder på Achata.Vi har varit på Karpathos förut och gillar ön hur mycket som helst. En av favoriterna faktiskt. :)

Masse
2010-07-24, 12:33
Jo, jag är klar över att det inte finns många av de bebodda öarna i Grekland som ni inte redan besökt. Men jag räknar med att ni ändå kommer att skriva några rader om ert återbesök på Karpathos och övriga öar på er förestående resa. Och som vanligt ska det bli kul att ta del av era berättelser och intryck.

:) Mats

yannis
2010-07-24, 13:11
:):)
Burträsk, en höjdare!

Birgitta

Kalimera
2010-07-24, 13:29
Men jag räknar med att ni ändå kommer att skriva några rader om ert återbesök på Karpathos och övriga öar på er förestående resa. Absolut. :) Vi ska använda tiden på Karpathos till att se platser vi har missat tidigare. Trots att vi har sett mycket av ön finns det mycket kvar att se. Man ska alltid spara något, som vi brukar säga. ;)

Celbe
2010-07-28, 22:28
Och jag har varit på Ostens Hus i Burträsk och ätit - räkmacka :p! Men det var sambons moster som tyckte vi skulle äta det (hon bor i Mora strax utanför Burträsk) och eftersom hon bjöd på kalaset hade vi inte hjärta att säga nej.

När jag var i Västerbotten allra första gången hade jag faktiskt som önskemål att åka till Burträsk när vi skulle ut på sightseeing. Det kändes så exotiskt :D. På vägen dit passerar man dessutom byn med det fantastiska namnet Hjoggböle!

Celbe

Kalimera
2010-07-29, 10:27
hon bor i Mora strax utanför BurträskDå bor hon väldigt nära våra vänner, som bor i Bodbysund. Skulle bli mycket förvånad om de inte känner varandra. :)

På vägen dit passerar man dessutom byn med det fantastiska namnet Hjoggböle!Därifrån kommer P.O. Enquist (http://sv.wikipedia.org/wiki/P.O._Enquist). Hans prisbelönade bok Ett annat liv handlar mycket om Hjoggböle. Läs den!

Peterkj
2010-08-05, 19:28
Jag är så otroligt avundsjuk på Janne och Camilla! Att kunna resa som ni gör är för mig, som åker till Grekland varje höst, rena drömmen. Tänk när vi var på Amorgos 2003, Janne och Camilla hade just gift sig och kom dit med halva bröllopsföljet. Då vill jag minnas Janne, att du var lite orolig för framtiden, med försörjning alltså. Men det tycks ju ha ordnats sig bättre än du kunde ana. Jag är väldigt glad för er skull, men önskar att jag kunde göra samma själv.
Nu ser jag fram emot Samos och några andra öar i slutet av septemberflabb_flab
Ser fram emot att följa er igen, sjävlplågare som man är.

Peter

Pnyx
2010-08-06, 12:43
Intressant resrutt..... Jag ser särkilt fram mot kommande rapporter från Kassos. Har inte själv varit där, men på de bilder jag sett ser ön spännande ocharmig och beige ut.

Kalimera
2010-08-06, 15:04
Tänk när vi var på Amorgos 2003, Janne och Camilla hade just gift sig och kom dit med halva bröllopsföljet. Då vill jag minnas Janne, att du var lite orolig för framtiden, med försörjning alltså. Men det tycks ju ha ordnats sig bättre än du kunde ana.Oron är ungefär densamma. Det skulle aldrig ha funkat om jag vore singel, jag är gift som väl är, och då har man gemensam ekonomi. :) Just nu är jag inte oroligt, men det har inte med Kalimera att göra, det beror på att vi för tillfället lever baklänges.

Ser fram emot att följa er igen, sjävlplågare som man är. flabb_flab

Ha en trevlig resa du också Peter!

Kalimera
2010-08-06, 15:07
Jag ser särkilt fram mot kommande rapporter från Kassos. Har inte själv varit där, men på de bilder jag sett ser ön spännande ocharmig och beige ut.Ser också fram emot Kassos. Hur länge vi stannar vet vi inte, det beror lite på hur flygen till Rhodos går.

Peterkj
2010-08-08, 14:36
Just nu är jag inte oroligt, men det har inte med Kalimera att göra, det beror på att vi för tillfället lever baklänges.

I så fall vill jag också leva livet baklänges, även om jag inte riktigt förstår vad det innebär, så verkar det ju trevligt.
Peter

karinafp
2010-08-08, 15:30
Jag ser särkilt fram mot kommande rapporter från Kassos. Har inte själv varit där, men på de bilder jag sett ser ön spännande ocharmig och beige ut.

O, men det är den inte alls! Kassos är både charmigt och färgrikt. Jag skulle gärna åka dit igen och stanna åtminstone ett par dagar för att upptäcka ön litet närmare. :D

Karin

Pnyx
2010-08-09, 00:57
O, men det är den inte alls! Kassos är både charmigt och färgrikt. Jag skulle gärna åka dit igen och stanna åtminstone ett par dagar för att upptäcka ön litet närmare. :D

Karin
Missförstå mig rätt:). Jag har länge närt en önskan att angöra Kassos, men andra resmål har kommit i vägen, därför har jag t v nöjt mig med att se på bilder från Kassos. Nog är många beiga, bokstavligen beiga,;) och ön verkar sakna alla vanliga attraktioner. Med åren har jag lärt mig att det är just på såna icke insmickrande resmål som de verkliga upplevelserna kan finnas. Var du där på dagsbesök från Karpathos ?

Kalimera
2010-08-09, 11:45
I så fall vill jag också leva livet baklänges, även om jag inte riktigt förstår vad det innebär, så verkar det ju trevligt.Det är trevligt. :) En dag ska jag förklara vad det innebär, och hur man gör.

karinafp
2010-08-09, 12:42
Var du där på dagsbesök från Karpathos ?

Jepp. flabb_flab Skrev litet om det i mitt resebrev från 2005 "Att komma tillbaka".

Karin

Kalimera
2010-08-16, 14:26
Nu har vi bokat en enkel biljett igen, denna gång till Karpathos. Vi lämnar hemmet i mitten av augusti och anländer till Grekland i slutet av samma månad. Att leva livet baklänges har sina poänger. En av dem är att kunna åka på enkel biljett. Vi har inte planerat för någon hemresa, men tror att det blir någon gång i november. Då är troligen sötebrödsdagarna slut. Såvida vi inte hittar en annan lucka in till baklängeslivet. :)

Just nu ser planen ut så här: Karlskrona, Stockholm, Burträsk, Stockholm, Karpathos, Kassos, Rhodos, Nisyros, Pserimos, Kos, Astypalea, Amorgos, Santorini, Kreta – och sedan hem igen.

Jisses vad tiden går fort. Om några timmar påbörjas resan. Planen ovan har ändrats något, vi har lagt till Patmos och Leros, och kanske blir det några andra öar också, och vem vet - det kanske blir en tur till fastlandet också. :)

Vi kommer att skriva om resan här (precis som under sommarens resan), och på Facebook. På Facebook (http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Kalimera-Grekland/115966878450589) blir det korta rapporter, och här längre.

maji
2010-08-16, 15:30
Önskar er en härlig resa och ser fram emot era rapporter.
//majibye_bye
som skall till Santorini,Folegandros och Naxos i september och 2 veckor på Rhodos i november

Enigma
2010-08-16, 16:21
En trevlig och lycklig resa!

önskar Enigma

Riitta
2010-08-16, 16:24
Ha en härlig resa:) Vi kanske ses några minuter;)

Riittabye_bye

Netwolf
2010-08-16, 18:24
Ha en trevlig resa, Janne o Camilla! Det ska som vanligt bli oerhört inspirerande att följa med er på resan! snyft_drop

/Netwolf - Längtar till fetaostens land!

Alala
2010-08-16, 18:27
Trevlig resa! Era rapporter kommer att förgylla min höst.
/Anne klapp_klap

Vendela
2010-08-18, 08:22
Jag som just börjat läsa din blogg har bara en enda liten fråga..
Hur gör man när man lever livet baklänges?:confused:
Blir man yngre med tiden?
Är barnen plötsligt små igen?
Ja, eller vad händer....är det något du kan rekomendera?bye_bye

kari
2010-08-18, 09:12
Jeg vil også ønske dere et h e r l i g opphold på dette "perlekjedet" av deilige øyer :Dklapp_klap:D
- og jeg ser virkelig fram til å selv kunne reise med e n k e l billett en dag bye_bye

Kalimera
2010-08-18, 09:33
Hur gör man när man lever livet baklänges? Blir man yngre med tiden? Är barnen plötsligt små igen? Ja, eller vad händer....är det något du kan rekomendera?Jo, jag kan rekommendera det. Men det är inte helt enkelt att börja, och ännu svårare att sluta. Det går nästan inte att förklara i text, det behövs ett samtal. Det tog mig många månader att övertyga Camilla. Jag ska försöka förklara någon gång.

Stinab
2010-08-18, 10:13
Menar du så här?? flabb_flab

- Man skulle starta med att dö och få det överstökat.

- Så vaknar man upp på ett vårdhem och får det bättre för varje dag.

- Man blir piggare och smidigare och till sist är man för pigg för att vara där, då får man gå ner och ta ut sin pension.

- Efter ett antal år börjar man arbeta. På din första arbetsdag får du en en guldklocka.

- Så arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sig tillbaka från arbetslivet.

- Man dricker, festar och har sex och förbereder sig för att ta en paus.

- Så börjar man skolan, blir barn igen, leker, har inga förpliktelser - tills man är en baby igen.

- De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där är centralvärme, roomservice mm - och till sist lämnar man denna världen i en orgasm.

Hälsningar
Stinabbye_bye

Kalimera
2010-08-19, 11:51
- De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där är centralvärme, roomservice mm - och till sist lämnar man denna världen i en orgasm.Det där sista låter ju väldigt trevligt, men det är inte så jag lever baklänges. Tyvärr. :D

Monica P
2010-08-19, 12:12
Stinas version låter direkt lockande!

Yanna
2010-08-19, 12:37
Det tog mig många månader att övertyga Camilla.


:confused: Då måste det vara mycket komplicerat!!! Fast jag tycker inte det verkar så komplicerat liv ni lever...tvärtom!

Yanna

Masse
2010-08-19, 21:35
:Fast jag tycker inte det verkar så komplicerat liv ni lever...tvärtom!

Yanna

Just det Yanna! Många av livets skeden verkar ju vara riktigt "passionärande" när man vänt upp och ned på den vanliga turordningen. Samma utsikt ser olika ut beroende på vilken kulle man står på eller hur?
:) Mats

Yanna
2010-08-19, 21:41
Just det Yanna! Många av livets skeden verkar ju vara riktigt "passionärande" när man vänt upp och ned på den vanliga turordningen. Samma utsikt ser olika ut beroende på vilken kulle man står på eller hur?
:) Mats


Mats, du har ju så rätt, du tänker som jag!! klapp_klap Och vill man något riktigt mycket...om man prioriterar och planerar, så fixar man det!

Yanna - passionär

Vendela
2010-08-20, 09:28
Roligare att surfa runt på Kalimera än att städa.....??!!! Solen skiner, trevliga gäster inbjudna till kvällen, fiskspett ska grillas, Kalimera måste bara kollas först!
jag tror att ni lever baklänges genom att resa nu i "mogen" ålder. Tror att ni träffades unga, skaffade villa och barn i rask takt och det fanns ingen tid till längre och spontana resor och det är det ni tar igen nu. Dagens unga reser innan studier och barn, ni reser efter studier och barn. Har jag rätt?bye_bye

Yanna
2010-08-20, 10:25
jag tror att ni lever baklänges genom att resa nu i "mogen" ålder. Tror att ni träffades unga, skaffade villa och barn i rask takt och det fanns ingen tid till längre och spontana resor och det är det ni tar igen nu. Dagens unga reser innan studier och barn, ni reser efter studier och barn. Har jag rätt?bye_bye

I mitt fall stämmer det ganska bra! Jag var inte ute o reste i min ungdom, jag gifte mig o fick barn när jag var 19 år, när mina barn var i tonåren började jag om igen och fick ett barn till, så nu är det min egotid som passionär...det kan man gott och väl säga är att leva livet baklänges!!

Fast jag tror Jannes baklängesliv är någon annan variant än min! :rolleyes:

Yanna

Kalimera
2010-08-20, 17:39
Då måste det vara mycket komplicerat!!! Fast jag tycker inte det verkar så komplicerat liv ni lever...tvärtom!Livet är okomplicerat, det är liksom det som är grejen. Det är resan dit som är komplicerad, och kräver en del uppoffringar. Men sedan är det bara att njuta.

Yanna
2010-08-20, 18:08
Livet är okomplicerat, det är liksom det som är grejen. Det är resan dit som är komplicerad, och kräver en del uppoffringar. Men sedan är det bara att njuta.

Jamendåså! Passionärsliv eller leva livet baklänges är samma sak fast med olika namn...och i olika skeden i livet..:rolleyes:

Fast kanske inte riktigt ändå?...kan inte va så svårt att förklara om det vore samma sak, menar jag..:o

Lissi
2010-08-20, 20:01
Livet är okomplicerat, det är liksom det som är grejen. Det är resan dit som är komplicerad, och kräver en del uppoffringar. Men sedan är det bara att njuta.

...och det har jag lärt mig göra de senaste åren! Jisses så roligt jag haft! För 5 år sen bestämde jag mig att ta ut min privatsparade pension under 5 år fram till i år. ALLA pengar har oavkortat gått till resor. Till Grekland massor av gånger, till Milano, Madrid, Paris mfl städer.Resorna har det räckt till...inte maten men maten skulle jag ju ändå ha hemma... I oktober är de pengarna slut....men resa ska jag fortsätta med om än inte lika ofta. Det enda jag ångrar är att jag inte sparade pengarna i madrassen i stället för att göda banken som rejält tagit avgifter och med facit i hand inte satt pengarna i fonder som gått bra.. . Då hade jag kunnat resa på samma sätt många år till:D Men jag har inte varit tillräckligt insatt och får skylla mig själv!

Jag lever faktiskt precis som jag vill just nu. Vill inte ha fast tjänst detta år utan arbeta som löshäst, som timvkarie..Inte ger det min gamla månadslön på LÅNGA vägar, men det ger FRIHET för jag kan välja att ta ledigt precis när jag vill, även om det blir dyrt! Detta är kanske inte att leva baklänges, men det är att LEVA!

Lissi - på helgbesök i Halmstad

Eva L
2010-08-21, 09:14
Låter som en bra grej Lissi att använda pensionsförsäkringen några år tidgare har tänkt så ibland men jag är inte 60 år än så vi får se hur jag tänker den dagen. Mina resor söderut mitt i vintern har blivit en riktig passion och har fått mig att avstå Greklandsresan i år. Förra gången jag inte åkte till Grekland ett år kändes i hjärtat men i år längtar jag inte riktigt dit. Har gått hur bra som helst att tillbringa denna fina sommar här hemma. Har också börjat fundera mer över andra resmål än Grekland och inser att jag har oändliga möjligheter att upptäcka nya platser i världen. Har bara haft en veckas semester denna sommar men jag har ett intressant jobb och det är säkert annorlunda för den som har ett jobb som tynger allt för mycket. Timvikarie inom barnomsorgen har jag varit en gång i livet och det var en bra tid med alla härliga barn som man fick möta.

Idag ska jag roa mig med min favoritsysselsättning den här tiden på året och besöka bondens marknad. Sen blir det ungsrostade grönsaker på em och en del annat gott av alla härliga ekologiska, närproducerade grönsaker som bönderna skördat nu. Det är inte bara grönsaker som säljs på marknaden utan getost, andra ostar, lokalt producerade korvar, svamp och sylt etc. Antar att dessa marknader finns på andra ställen i landet kanske under ett annat namn men besöksvärda är de. Det viktiga är nog att hitta pärlorna där man finns och ta tillvara på dagen.

Eva

Kalimera
2010-08-21, 13:33
Jamendåså! Passionärsliv eller leva livet baklänges är samma sak fast med olika namn...och i olika skeden i livet..Ungefär så kan man sammanfatta det. ;)

Lissi
2010-08-21, 15:44
Låter som en bra grej Lissi att använda pensionsförsäkringen några år tidgare har tänkt så ibland men jag är inte 60 år än så vi får se hur jag tänker den dagen.

.. Timvikarie inom barnomsorgen har jag varit en gång i livet och det var en bra tid med alla härliga barn som man fick möta.

Det viktiga är nog att hitta pärlorna där man finns och ta tillvara på dagen.

Eva

Jag har tagit ut mina pengar mellan 55-60..Tyvärr halverades utbetalningen efter 2 år pga finanskrisen:mad::mad:

Absolut är det känslomässigt ett höjdarjobb att arbeta som timvikarie i förskola, skola och fritids! Ena dagen är man med de allra minsta med matning och blöjbyten och helt underbara nära stunder med bilderböcker och lekar. Nästa dag knäcker vi matteproblem i åk 3 och sen kan det bli fritids några dagar. Efter 33 år som klasslärare och 5 som speciallärare känns detta helt underbart, att bara få vara i barngrupp hela arbetsdagen, inga konferenser,minimalt med förberedelser eftersom man ofta inte vet VAR man ska vara förrän samma dag, inga individuella utvecklingsplaner att skriva, eller föräldramöten att hålla i..Den minskning det blir lönemässigt vägs flera gånger om upp av all fritid jag får över:D

Kanske är det ändå att leva baklänges för detta är ju ofta vardag i början av yrkeslivet, inte när man har 5 år kvar;) Men det är ju NU man kan njuta och använda alla sin livserfarenhet och jobberfarenhet till fullo.

Lissi

Yanna
2010-08-22, 21:31
Är det inte lite tyst här från himself? :confused:
Eller har inte turnén börjat än? :rolleyes:

Lissi
2010-08-22, 21:49
Jo, men nu var det väl Burträsk först om jag minns rätt;)

Lissi

Yanna
2010-08-22, 21:53
Jo, men nu var det väl Burträsk först om jag minns rätt;)

Lissi

Jo, jag vet...men jag har inte riktig koll på hur länge de skulle vara där! :rolleyes: Fast det har kanske ingen... ;)


Yanna

Lissi
2010-08-22, 21:55
Jag tror att det var 26 aug från Sverige.....

Lissi

Yanna
2010-08-22, 21:58
Okey! Tack Lissi! bye_bye

Yanna

Smithan
2010-08-23, 09:04
Nu har vi bokat en enkel biljett igen, denna gång till Karpathos. Vi lämnar hemmet i mitten av augusti och anländer till Grekland i slutet av samma månad. Att leva livet baklänges har sina poänger. En av dem är att kunna åka på enkel biljett. Vi har inte planerat för någon hemresa, men tror att det blir någon gång i november. Då är troligen sötebrödsdagarna slut. Såvida vi inte hittar en annan lucka in till baklängeslivet. :)

Just nu ser planen ut så här: Karlskrona, Stockholm, Burträsk, Stockholm, Karpathos, Kassos, Rhodos, Nisyros, Pserimos, Kos, Astypalea, Amorgos, Santorini, Kreta – och sedan hem igen.

Självklart kommer vi att blogga om resan här på Kalimera.

Så det är inga problem att ta sig in i Grekland utan att ha bokat hemresa?

När jag berättade om min kommande resa med flygstol till Aten och ingen bokad biljett hem, var det några av mina vänner som varnade mig för att göra så. Därför började jag febrilt söka billiga hemresebiljetter bara för att kunna visa upp om det krävdes. Har dock inte hittat nåt lämpligt som tur är.

Jag kan alltså skippa detta med bokning av hemresebiljett..visst är det så?:)

Smithan

Annwi
2010-08-23, 10:35
Hoppas inte ni glömmer skriva om ert underbara lilla bröllop, jag väntar med spänning på fortsättningen.
Vill också önska er lycklig resa och ser fram emot lika fantastiska och inspirerande reseberättelser som under försommarens öluff!
Anne

kimmen
2010-08-23, 17:44
Jag kan alltså skippa detta med bokning av hemresebiljett..visst är det så?
Ja, inom EU behöver du inte hålla på med sån't...

/kimmen

Lissi
2010-08-23, 18:07
Så ska jag göra också det första jag gör som pensionär...köpa enkel biljett till maken och mig och sen bara dra....så får man se sen när man är Greklandsmätt om och när man hittar billig resa hem!;)

Lissi

Kalimera
2010-08-23, 19:22
Är det inte lite tyst här från himself? :confused:
Eller har inte turnén börjat än? :rolleyes:Är kvar i Sverige. Har lämnat Norrland och befinner mig i huvudstaden. På torsdag sätter jag fötterna i grekisk mylla. :)

Lissi
2010-08-23, 19:29
Är kvar i Sverige. Har lämnat Norrland och befinner mig i huvudstaden. På torsdag sätter jag fötterna i grekisk mylla. :)

Ha det så himla gott!!bye_bye

Lissi

Masse
2010-08-23, 22:13
Förmodar att ni passat på att stärka kroppen med lite härlig surströmming under Norrlandssvängen innan det nu strax bär söderöver och kosten övergår till Atherinas och annat gott.

Ha en riktigt fin tur Camilla o Janne!

:) Mats

Netwolf
2010-08-23, 22:48
Är kvar i Sverige. Har lämnat Norrland och befinner mig i huvudstaden. På torsdag sätter jag fötterna i grekisk mylla. :)

What? Jag var övertygad om att den grekiska odyssén redan hade startat. Nåja, vi väntar med spänning på rapporter.

Netwolf

Smithan
2010-08-24, 10:12
Ja, inom EU behöver du inte hålla på med sån't...

/kimmen

Skönt att höra. Då blir det enkel biljett till paradiset flabb_flab

Tack Kimmen för klart besked.

/Smithan

Marianne
2010-08-24, 13:39
Önskar er en underbar resa, Camilla och Janne!
Ser fram emot att läsa om era nya äventyr.bye_bye