handdator

Visa fullständig version : Vägar till stränder

Enigma
2010-07-21, 19:36
Jag undrar vilka slags vägar som finns när man kör ner till Myrthos beach och mellan Sami och Antisamos stranden. Är det grusvägar eller är vägarna belagda med asfalt?

C@nny
2010-07-21, 21:10
Hej!
Vägarna är belagda. Dock så kan de upplevas som lite läskiga om man har anlag för svindel. De är ganska smala, men det går bra att mötas på vägarna. Vägen ner till Myrtos beach går i serpentin under sista delen. Man får ta det lugnt bara :)...

//C@nny

Eva64
2010-07-22, 08:40
Man får låta bli att titta ut över kanten;)! Även jag som är lite "harig" klarar av att åka på de vägar som du nämnt! Antisamos beach är helt klart den bästa stranden på hela Kefalonia, tycker jag i alla fall! Underbart vacker omgivning med ett vatten som är klarare än klarast!! Ha en skön semester!bye_bye

Panakakis
2010-07-22, 13:20
Jag undrar vilka slags vägar som finns när man kör ner till Myrthos beach och mellan Sami och Antisamos stranden. Är det grusvägar eller är vägarna belagda med asfalt?

Vägarna på Kefalonia är bra. Det man får vara lite mer observant på är hur medtraffikanterna kör, för i grekland överlag har man mycket bråttom i trafiken vilket medför att Grekland och Rumänien ligger i topp när det gäller olyckor per milijont inevånare.
PANAKAKIS:)