handdator

Visa fullständig version : Båt till Sifnos


lindam
2010-07-19, 21:49
Hej!

Vi är 2 familjer ( 4 vuxna o 6 barn) som ska premiär luffa med barnen i augusti.
Vi åker till Aten. Har sedan kollat båtarna till sifnos, men priserna är så höga dvs 48 euro/pers enkel resa. Detta tycker vi är jätte dyrt. Någon som vet något billigare alt.

Hur e annars sifnos för barnen???bye_bye

Eva L
2010-07-20, 07:39
Sifnos är en bra ö för barn. Finns massor att läsa i gamla trådar. Färja eller annan båt är det enda sättet att ta sig till Sifnos. Snabbåtarna är dyrast. Beroende på barnens ålder finns det barnpriser. Räkna också med att boendet kan bli ganska dyrt i aug då det är högsäsong.

Eva

Tobbe S
2010-07-20, 08:57
Tyvärr blir det mindre med klassiska färjor som går i arkepilagen, de ersätts av snabbåtar som är tråkiga och dyra. Vet inte vilken dag i augusti ni avser att åka, nen både Ventouris Sea Lines och Zante Ferries trafikerar sträckan i augusti pris Euro 31 (Ventouris)

Tobbe

para poli
2010-07-20, 14:03
Ventouris Sea Lines kör varje dag med avgång kl 07.25 (ank 12,05 eller 12,45) med förnämliga "Agios Georgios" (lång väg att gå till deras kaj så var ute i tid), pris 31.50 €.
Zante ferries kör sin "Adamantios Korais" alla dagar i veckan utom söndagar. Avgång 16.30 (ank 22,20) och priset 26.50 €.
Dessa båda båtar är trevliga att tillbringa tid på däck till skillnad från snabbfärjorna. (Med all respekt för att folk tycker olika)

Berra
2010-07-20, 19:31
Från vilken kaj går "Agios Georgios" ?

//Berra

para poli
2010-07-20, 20:40
Hittar det inte på deras hemsida. Någon vänlig själ kanske kan länka en karta.
MEN: om man står där Blue Stars "naxos" och "paros" lägger till (vid gångbron över vägen) och har näsan mot kajen/vattnet så går man och följer kajen till vänster. ca 10 minuters promenad.

para poli
2010-07-20, 20:49
Gate E9 torde det vara utan att vara alldeles säker, men iaf åt det hållet.
http://www.greeklandscapes.com/images/maps/piraeus/piraeus-map-3.jpg
http://www.onlinegreekferries.com/maps/piraeus-port/

Janérik
2010-07-20, 21:12
Jag vill nog påstå att Agios Georgios går från E3 eller E4, långt förbi bron över gatan var det åtminstone och den finns väl vid E5-E7 nånstans, vi hänvisades till en busshållplats som fanns nånstans mellan E1 och E2, en rejäl bit att gå. Nu då jag tittar på kartan känns det som att hållplatsen vid gångbron hade varit närmare.

Mvh Janérik

para poli
2010-07-20, 22:31
Jag vill nog påstå att Agios Georgios går från E3 eller E4, långt förbi bron över gatan var det åtminstone och den finns väl vid E5-E7 nånstans, vi hänvisades till en busshållplats som fanns nånstans mellan E1 och E2, en rejäl bit att gå. Nu då jag tittar på kartan känns det som att hållplatsen vid gångbron hade varit närmare.

Mvh Janérik

När jag klev av skutan 5e juli från Milos så hade jag bestämt vattnet på vänster hand när jag knatade mot X96an.
Vi lär bringa ordning i detta, några fler som vet något??

olaa
2010-07-21, 10:37
Hej,

När vi åkte, 2009, gick den i alla fall från E9.

mvh Ola

lindam
2010-07-22, 20:46
Tack alla för svaren!!_B-anana
Men var inne på hemsidan med alla båttidstabeller. Ser mörkt ut för våran del den 8 augusti att komma iväg med de billigare båtarna för 26-31 euro.

Är det någon som vet om man kan köpa biljetter på plats. Eller är det helt fullt om det står att det är fullbokat??? Jag tänker att det borde finnas avbokningar.

core
2010-07-22, 22:39
Åkte till Sifnos 7 juli och då skulle båten gå från E3, men den låg vid E4 skulle jag vilja säga. Då var det inga problem med biljetter på plats. Det var Ad.Korais och vi betalade 95 euro för fyra, ett barn halva priset och det andra (16 år) fullt pris. Snabbfärja tillbaka från Milos gick på 186 euro.
När vi var på Sifnos nu 7-13 juli var det gott om rum men som sagt högsäsong en är ju på gång. Det var inte mycket turister där, vi betalde 40 euro/natt för fyra för vårt boende.
Sifnos är en bra ö för familjer med barn.flabb_flab Stranden i Kamares är fin och lagom långgrund.

Mvh
Core

Toft
2010-07-23, 21:33
Hey,

Vi tog til Sifnos d. 3 juli med Agios Georgios fra E9 - men veksler nok noget :-)

Sifnos er en dejlig ø, specielt Faros er skønt.

Jeg var tilbage i Grækenland for første gang i 5 år, og var lidt overrasket over hvor dyrt det er blevet. Jeg syntes desværre ikke priserne matcher det produkt man får - ingen sammenhæng mellem pris og kvalitet -, og jeg tror at de graver deres egen grav ved at kombinere for høje priser med deres regelmæssige strejker :-(.

Mvh,

Toft