handdator

Visa fullständig version : Agios Nikolaos


ouzo
2010-07-15, 21:36
Tips om bra matställen/gyros i Agios Nikolaos?:cool:

Kritsabo
2010-07-28, 09:48
En bra prisvärd basrestaurang är Evanna vid sjön Voulismeni. Dyrare alternativ är Mare & Monte eller Migomis. Vill man äta kolgrillat rekommenderas Faros vid badstranden Kitroplatia. Vårt bästa Mezedesställe är Ouzerian Sinandisi bredvid första trafikljuset när man kommer från Heraklion.

JohnS
2010-07-28, 12:04
Jeg spurte hotellverten min på Hotel Creta hvor det var best å spise, og han var meget klar i sine råd, "Det meste er bra, but stay away from the port and the lake". Det er vel som mange andre steder, at de tavernaene som har den beste beliggenheten, ikke behøver å anstrenge seg så mye når det gjelder mat og service for å få gjester.

Ved den lille badestranden midt i byen, på vei ut mot marinaen, er det flere gode steder. Vår favoritt ble Ofou to lo, som hadde enkelte kretiske spesialiteter utenom standardmenyen.

Den andre favoritten ligger nær sykehuset, og heter Tasos, et sted som nesten kan være vanskelig å finne, hvis det ikke har forandret seg de siste årene. Det kan se ut som de bare selger take-away gyros (de beste i byen, stadig iflg hotellverten som varmt anbefalte dette stedet). Men bak disken har de en del bord, og serverer meget god gresk husmannskost. Vi var der tre kvelder, og så bare grekere der alle tre kveldene.

Som sagt, det er ca. 5 år siden, og mye kan ha forandret seg, men lykke til!

ouzo
2010-07-28, 21:56
Tack för svaren, på fredagsmorron bär det av.

Kritsabo
2011-02-19, 13:57
Tack för svaren, på fredagsmorron bär det av.
Jag undrar om du använde mitt tips eller om du hittade några anra ställen...