handdator

Visa fullständig version : Rapport från Platys Gialos


catharina
2010-07-14, 17:17
Är i Platys Gialos just nu. Här är HETT, tur att havet ligger 20 meter från vårt rum vi hyrt... Stranden ok, men smalare än jag trodde. Förvånansvärt lite folk. Människor vi pratar med säger att det beror på krisen, grekerna har inte råd att semestra längre. Här är få skandinavier, men en del australier. Utbudet litet eftersom byn är pytteliten, och ingen ATM. Då får man ta bussen till Appolonia, huvudstaden uppe i bergen. Hotellen vill att man betalar med pengar, tar inte kort. Vi stannar några dagar till men sedan blir det Amorgos eller Milos, beroende på vem i familjen som får bestämma.
Mvh
Catharina som sitter inne med AC:n på

topzy
2010-07-14, 21:24
Hej!
Vi åker till Sifnos på söndag! Hur är det med rumspriser på ön? Är det lätt att få tag på boende? Är nyfiken så här i finanskris-tider... /Tobias

inkfish
2010-07-14, 21:40
Åh så härligt med en rapport från Sifnos, tack!klapp_klap

I Apollonia hittar du i gengäld minst tre ATM, den första jag tog ut i medgav inte så stort uttag som jag ville ha och jag blev lite kall innan jag förstod att det var det som var problemet.

Jag minskade beloppet och sen gick jag vidare till nästa bankomat och tog ut resten där. Puh...

Netwolf
2010-07-15, 09:21
den första jag tog ut i medgav inte så stort uttag som jag ville ha och jag blev lite kall innan jag förstod att det var det som var problemet.

Det har jag med varit med om också, så jag förstår känslan..:eek::)

/NW