handdator

Visa fullständig version : Fisketurer?

Ditolina
2010-07-14, 08:36
Jag undrar om ni vet ifall att man kan åka ut på havsfisketurer?
Har en fisketokig make :D
Samt om man kan hyra egen båt på Karpathos, eller är det bättre att följa med båtutflykterna för att åka runt lite?

Ha en underbar dag!

Arne
2010-07-14, 09:01
Karpathos? Nja, men jag vet att det på de allra flesta öarna arrangeras havsfisketurer till en rimlig penning. Finnes ej organiserade turer, då brukar det fungera precis perfekt att spörja en tavernaägare vid hamnen om råd.
De har alltid kontakter med de lokala fiskargubbarna. Vill minnas att taxan låg runt fem Euro för en tur.

På Fourni exv, där får man gärna och i arla morgonstund följa med en lokal fiskare när han ska ut att vittja sina nät. Då går det bra att fiska själv också. Sak samma har de på Amorgos, i Katapola.

Arne

karinafp
2010-07-14, 09:11
Har ingen aning om varken det ena eller det andra Ang_elx, men när det gäller organiserade fisketurer kan ni fråga på Possi Travel, +30 22450 22235, 22627, 23341. Eller gå in och hör när ni är där. Deras kontor ligger mitt på kafégatan, i bottenvåningen under alla resebyråkontoren.

Annars håller jag med Arne: fråga lokalbefolkningen om ni kan få följa med någon fiskare. Börja med Sophia på Sophia's Place på hamnpromenaden.;)

Karin

Ditolina
2010-07-14, 17:56
Tack för tipsen!
Vi får fråga när vi är på plats =)
Det är många anteckningar att ta med dig, det är bra!

Ha det gott!