Logga in

Visa fullständig version : Den nya flygplatsbyggnaden...

karinafp
2010-07-13, 16:02
...är ju stor och fin, men den har två nackdelar:

1) Det är alldeles för långt mellan ankommande och avgående! Nu stod vi i avgångshallen och såg Göteborgsplanet med Mikke landa. Förr i tiden hade vi kunnat hälsa och byta några ord över staketet, men nu går inte det längre. :(

2) De har nya bagagevågar. Och de ANVÄNDER dem! :eek: Förr lyfte man visserligen upp väskorna på vågen, men den slogs aldrig på. Ang_elx Nu fick vi minsann veta att vi hade 7 kilos övervikt, vilket omedelbart skulle betalas hos George. När vi kom tillbaka med kvitto, skulle vi få våra boarding card. (Hur kunde det bli så mycket? Få se... ett kilo honung, en och en halv liter olivolja, fyra helflaskor och fyra halvflaskor vin... hmm... och så lite annat smått och gott. Ojdå. :rolleyes:) Nåväl, Erika och jag letade rätt på George, som satt vid sin dator och sa: Sju kilos övervikt? Hmm... Önskar ni inte att det hellre vore bara fem? Jo, det är klart, svarade vi. Okej, då skriver jag fem, sade han :cool:, skrev ett kvitto på fem kilos övervikt och tog betalt. 30 €, det kunde man stå ut med. Gick tillbaka med kvittot och fick våra boarding card. En erfarenhet rikare.

Karin
som nog aldrig lär sig att packa lätt...

Masse
2010-07-13, 23:01
Önskar att George hade haft hand om övervikten på Fuerteventura när vi åkte hem därifrån för några år sedan. Det hade sparat åtskillige euro åt oss.

:) Mats

Mikke
2010-07-19, 09:23
....håller med Karin om att den nya flygplatsbyggnaden inte funkar så bra om man ska ses vid avgång och/eller ankomst Annars tycker jag nog att den bidde bättre än jag trott, nu när den börjar bli klar......Jag spanade efter er när jag kom ut och gick mot flygplatsbyggnaden, men icke några afPetersens så långt ögat kunde nå.....
Ingen Manolis Panaretos heller, för den delen... :D Nå, han dök upp strax därefter i sin gamla vita Toyota. Vi stannade sen där Manoli (Mike´s) hade åkt av vägen och lååångt därnere syntes en liten bucklig röd bil.....Snakka om änglavakt!!
Sen till Zephyros Village för koll var jag skulle bo. Det bidde Garden Villa som tur var. Döpte om stället till Garden Vindtunnel istället, för det blåste mellan 15-20 m/s hela veckan som jag var där. Å andra sidan så torkade tvätten på ca 10 minuter.... :D