handdator

Visa fullständig version : Resa till Laganas bokad!


insolazione
2010-07-07, 20:44
Yes, äntligen är resan bokad! _B-anana Det blev Zakynthos, för första gången, närmare bestämt Laganas och vi åker redan på tisdag!

Nu undrar jag:
- Hur tar man sig från flygplatsen till Laganas (ej till fots)? Buss/taxi? Pris?
- Jag har sett att WiFi finns, men finns det några gratis nätverk som ni upptäckt?
- Ni som varit där nyligen, hur ser priserna ut jämfört med 2009?

Ciao!

guleböj
2010-07-08, 14:38
Jag kan inte svara på någon av dina frågor, däremot vill jag ge dig ett annat tips.

Jag var i Laganas för några år sedan och vi gick så långt till höger på stranden vi kunde och där var det som en träbrygga som gick runt en bergskam till nästa strand. Den stranden var finare, mjukare och hade ett lugnare tempo så vi tillbringade våra stranddagar där. Det kan jag rekomendera även er att göra.

Sista kvällen tog vi en promenad ännu längre bort till höger, alltså förbi träbryggan och förbi den stranden. Då kom vi till en ännu finare och riktigt mysig strand och by. Byn och resturangerna ligger högt upp med fin utsikt, verkligen romantiskt och fint där. Vi badade inte där eftersom det var vår sista kväll men tyckte att det var synd att vi inte upptäckt den stranden tidigare eftersom vi då med alla säkerhet hade tillbringat mycket tid där.

Hoppas du får en fin semester!

Rob Roc
2010-07-14, 19:13
Jag skulle ta en taxi, inte så långt så det bör inte kosta mer en ca. €10-15