handdator

Visa fullständig version : Dag 44. Santorini. Honeymoon. Perivolos.


Kalimera
2010-07-06, 17:01
Om den här dagen finns nästan ingenting att berätta. Vi har flyttat från Marys Rooms till Honeymoon, ätit lunch och badat i det sagolika havet som omger östra Santorini. Thats it.

http://www.kalimera.se/bilder/grekland/santorini_perivolos.jpg

Det här är den enda bild vi har tagit idag.

Nu ska vi gå till tavernan och äta middag. Det blir troligen sent ikväll eftersom vi ska åka vidare imorgon, och vi vill passa på att prata med våra vänner den lilla tid vi har kvar.

Imorgon berättar vi om nästa ö. :cool:

Masse
2010-07-06, 23:58
Låter som om dagen innehållit några timmars välförtjänt klapp_klap avkoppling från kamera och dator.

Ser med spänning fram emot morgondagens info om nästa ö.

:) Mats

airam
2010-07-07, 08:40
Santorini - härligt! :)
Hur är det med turister där nu? Det var knökfullt i Fira när jag var där senast. Då var det bara att följa med strömmen i gränderna.

Varför tror jag att ni är på väg till Amorgos? ;)

// Maria

Marianne
2010-07-07, 09:47
Låter som om dagen innehållit några timmars välförtjänt avkoppling från kamera och dator.
Ser med spänning fram emot morgondagens info om nästa ö.
Håller med, det låter som en riktigt skön dag med vila och avkoppling.
Jag ser också fram emot att höra mer om nästa ö, som jag gissar blir en ö i Blekinge.:o
Tack för trevlig läsning - måste väl vara ett av de bättre jobben ni har, Janne & Camilla, bortsett från att det varit i varmaste laget ibland. Jag tror att ni ser fram till frisk havsluft hemma i Sverige, eller har ni inte bara lite hemlängtan snart?

Homeros
2010-07-07, 11:55
Jag ser också fram emot att höra mer om nästa ö, som jag gissar blir en ö i Blekinge.:o


-Kanske är så tyvärr, såg på Arlandas hemsida att ett plan landade igår kväll där från Santorini kl. 21.20. Kanske var Janne & Camilla redan med på det planet, därav stressen igår, och som Janne skrev "Imorgon berättar vi om nästa ö. :cool:, som då är ön utanför Karlskrona !, men jag hoppas ju att det kanske är Anafi, Folegandros eller någon annan spännande ö istället flabb_flab.
-Ser med stor spänning fram emot nästa resebrev.
/Homeros

sjöborren
2010-07-07, 17:13
Janne! Jag blir alldeles lyrisk när jag ser dina/era fotografier. Jag förstår att det är en bra fotograf bakom kameran ... ;) så klara och fina färger.
Jag måste fråga vad du/ni har för kamera?

Lilla sjöborren. :D

sjöborren
2010-07-07, 17:16
Puh! Höll på att fråga vad du använder för film ... :eek: Pinsamt!
Snacka om värmeslag! :):rolleyes:

Kalimera
2010-07-09, 10:42
Jag måste fråga vad du/ni har för kamera?Camilla har en Panaconic TZ 5, och jag en Nikon D90.

Hur är det med turister där nu? Det var knökfullt i Fira när jag var där senast. Då var det bara att följa med strömmen i gränderna.Vi vet inte om det var mycket turister, vi var bara i Perivolos. Men våra vänner sa att det var mycket folk på ön, och att det bara var Santorini och Mykonos som hade lika många turister som tidigare år.