handdator

Visa fullständig version : Prisnivån på Sifnos??


Premiärresenären
2010-07-04, 10:13
Har just nu mejlkontakt med en rumsuthyrare på Sifnos. Hans rum tillhör de mest rekommenderade och han vill ha 60 euro/natt när vi vill stanna i 4 dagar från den 14 juli. Är det möjligt att hitta något billigare på plats. Jag och min dotter vill så gärna besöka just Sifnos, men kostar rummen så mycket så måste vi kanske avstå Sifnos. Och det VILL VI INTE.
Tror ni man kan hitta billigare rum när vi kommer dit eller är det de priserna man får vänja sig vid i mitten av juli??

Janérik
2010-07-04, 10:26
Beror väl på lite var på Sifnos ni vill bo. Vi bodde fyra personer i en tvårumslägenhet på stranden i Kamares för ett par veckor sedan och betalade 35€ där då, jag tror att den kostar 45 € efter månadsskiftet juni/juli. I Kamares finns det gott om boenden av varierande kvalitet, vill man hitta billigt ska man förbereda sej på att man får gå runt och knacka dörr lite men ofta står de som hyr ut rum längs huvudgatan och om man ser ut att söka boende kan de försiktigt fråga om man söker rum också.

Mvh Janérik

core
2010-07-05, 15:18
Är på väg till Sifnos, hoppas vara där på onsdag! Så, Janérik, jag undrar vad stället ni bodde på hette?
Tror du att det står rumsuthyrare där trots att vi anländer sent onsdagkväll/natt.

Mvh Core

Janérik
2010-07-05, 17:41
Uppgifterna runt detta boende finns på http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?p=212446#post212446 som jag precis bumpade upp i listan.
Jag tror att det står några rumsuthyrare längs gatan om de har lediga rum även om ni kommer sent på kvällen, annars kan ni säkert fråga i någon taverna.
En trevlig familj som också har boende är de som har Gyrosstället uppe längs trappan precis innan pizzeriorna längs huvudgatan, tyvärr vet jag inte hur deras rum ser ut. Det finns hur mycket rum som helst runtom där så det är bara att gå runt om ingen kommer och erbjuder.

Mvh Janérik

core
2010-07-05, 18:19
Tack så mycket för all info.bye_bye

Core