handdator

Visa fullständig version : Dag 41. Ios. Solnedgång. Katogi. Chora.


Kalimera
2010-07-03, 17:06
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Ios på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här... (http://www.kalimera.se/oar/kyklader/ios-chora.html)

Arne
2010-07-03, 18:14
Bringa vår hälsning till familjen Patakos när ni kommer fram till ...

Arne och Birgitta

Athanasia
2010-07-03, 19:59
Underbar bild på solnedgången och vyn..ha det allra bäst på Er fortsatta färd!

inkfish
2010-07-03, 22:47
Det var då ett evigt tjat om mat, den här resan går till Kalimerahistorien som Kastrullresan:D

Efter att ha kollat båtar så tror jag att ni åker till Anafi - där det kanske finns rum den här gången - eller Sifnos, för att ha semester!

(Om ni inte återgår till den ursprungliga planen, då byter ni ju ögrupp...)

Janérik
2010-07-03, 23:04
Denna dag har vi ägnat åt att gå runt och fota byn. Det finns otroligt mycket att plåta. Några bilder kommer här, resten sparar vi till vår nya webbsajt som bara ska visa bilder från Grekland. Adressen är beställd och betald och kommer snart i en dator nära dig. (En bild är publicerad. Hitta den och du får en gratis E-gudie. Först till kvarn. :cool:)

Jag tänkte först på http://www.tinos.se/ men då passar det väl inte riktigt med bilder från hela Grekland. Jag har i alla fall en känsla av att ni äger den bilden också ;)

Mvh Janérik

zvempa
2010-07-03, 23:15
Vilka goa bilder. Längtar till semestern, redan förbrukat årets.

Maria/Micke
2010-07-04, 00:59
Ios!!! Trots alla besök på 80 -90 talet eller senare 2007,2009 jag älskarIOSklapp_klap

Alala
2010-07-04, 10:32
Kan bara inte låta bli att gissa vart ni skall åka till på måndag, sen får det bli hur fel som helst. :D Jag tor att Janne är väldigt nostalgisk nu efter Ios, så därför tror jag att ni åker till Paros. Tycker mig ha läst nångång att Janne har vistats mycket också där i sina ungdomsår. ;) Dessutom tror jag att ni sen reser till Aten och tar flyget hem (om ni inte reser till Santorini i stället och flyger hem därifrån).
Men ha det så bra, vart ni än far!
/Anne :)

Maggan1
2010-07-04, 12:03
Så vackra foton - lyrisk.....ni borde bli diplomerade greklandsambassadörer :)

Fortsätt njuta av Grekland o maten ;)


//Maggan

Klick
2010-07-04, 12:30
Det är en fröjd att följa resan och framförallt att ni delar med er av alla vackra bilder:)Jag längtar redan till dag 42...;)

Marianne
2010-07-04, 13:13
Era bilder blir precis som maten: Bara bättre och bättre för varje dag!klapp_klap

Camillas blomsterbilder var så inspirerande att jag gick rakt ut och fotograferade första bästa blomma och fler därtill efter att jag sett på dina fina blommor. På Kefalonia såg vi otroligt många fina blommor! En blomma var så sagolikt vacker, men när jag kom tillbaka några få dagar senare hade den redan förvandlats till en frukt. Ska lägga ut en bild en dag...

Men visst handlar det om att få blommorna till att vara stilla, som Camilla skrev! Lite svårt ibland.:o

Min gissning på var ni köpt biljetter till får bli att ni snart har hemlängtan!:confused: Trots allt. Eller helt enkelt bara är nöjda med allt ni har med er hem nu. För det är ju en hel del. Och Grekland finns kvar till hösten!

Kalimera
2010-07-04, 15:04
Det var då ett evigt tjat om mat, den här resan går till Kalimerahistorien som KastrullresanBra namn! flabb_flab

Jag tänkte först på http://www.tinos.se/ men då passar det väl inte riktigt med bilder från hela Grekland. Jag har i alla fall en känsla av att ni äger den bilden också Det är inte den, men du har rätt att det är min domän, och bild. ;)

Bringa vår hälsning till familjen Patakos när ni kommer fram till ...De hade fullbokat fick vi veta efter att ha mejlat dem. Men vi skulle ändå inte åkte dit eftersom Ios gjorde att vi ändrade våra planer.

Vart vi åker berättar vi när vi har kommit fram till nästa ö. Ang_elx

Tack för alla snälla kommentarer om bilderna. klapp_klap

Camilla
2010-07-04, 15:21
Camillas blomsterbilder var så inspirerande att jag gick rakt ut och fotograferade första bästa blomma och fler därtill efter att jag sett på dina fina blommor. På Kefalonia såg vi otroligt många fina blommor! En blomma var så sagolikt vacker, men när jag kom tillbaka några få dagar senare hade den redan förvandlats till en frukt. Ska lägga ut en bild en dag...Vad glad jag blir att du blev inspirerad av mina bilder. Jag har tagit fler än de som Janne lagt ut i forumet och jag ska se till att de publiceras också. :) Jag ser fram emot din bilder Marianne!

inkfish
2010-07-04, 15:41
Vart vi åker berättar vi när vi har kommit fram till nästa ö. Ang_elx



Hmm.... du dementerar inte mina uppgifter... Då stämmer de alltså tills de har tillbakavisats_B-anana

Problemet är ju bara att jag gissade på TVÅ öar och ni ska nog inte dela på er och åka till varsin:o...

Detta är spännande!:)

PA
2010-07-04, 16:42
Hej Camilla o Janne
Från Alonissos soliga hälsningar, men lite turister! PA o I on tour:)

Kalimera
2010-07-04, 16:47
Hmm.... du dementerar inte mina uppgifter... Då stämmer de alltså tills de har tillbakavisatsJag är som en politiker. :D

Kalimera
2010-07-04, 16:48
Hej Camilla o Janne. Från Alonissos soliga hälsningarHälsa den kära lilla ön från oss PA, och ha det så gott på er tour. bye_bye

inkfish
2010-07-04, 16:48
Ja, jag medbye_bye

LenaJo
2010-07-05, 13:50
Vad glad jag blir att du blev inspirerad av mina bilder. Jag har tagit fler än de som Janne lagt ut i forumet och jag ska se till att de publiceras också. :) Jag ser fram emot din bilder Marianne!

Camilla
Jag vill också tacka för fina blombilder, kan du inte få en egen Kalimera-hörna med Greklandsblommor?

Jag fotograferar mestadels blommor, samlar på pelargoner och perenner, så jag har tusentals bilder:)

Camilla
2010-07-08, 12:57
Jag vill också tacka för fina blombilder, kan du inte få en egen Kalimera-hörna med Greklandsblommor?Tack snälla! :)

Det finns en sida på Kalimera (här (http://www.kalimera.se/grekland/natur/index.html)) med blommor, träd och andra växter. Janne säger att den inte har uppdaterats på länge. Kanske dags att göra något åt det.

Jag tittade lite hastigt på några av resans blombilder igår. Jättekul att titta i lugn och ro, och i en dator med stor skärm. Jag funderar på att ta fram en almanacka med mina blombilder. Det hade varit jättekul att ha.

Riitta
2010-07-08, 14:33
Var hittar jag alla dessa fina blomsterbilderna som alla talar om:rolleyes: Vill också gärna se dom:)

Riittabye_bye

Kalimera
2010-07-09, 10:39
Var hittar jag alla dessa fina blomsterbilderna som alla talar omBilderna ligger lite varstans i inläggen från resan. Du får börja läsa från dag 1 Riitta. :)

Riitta
2010-07-09, 10:42
Jag var ju borta ett tag:o

Riittabye_bye