handdator

Visa fullständig version : Tips för par i Parga?


generalus
2010-07-03, 15:58
Ska åka till Parga på måndag med min flickvän och har läst runt lite på forumet för inspiration. Vi ska bo på hotell Ilian så om någon vet något om det så hojta till.

Någon som har bra tips på restauranger, aktiviteter och liknande?

Vad jag har förstått ska Sakis vara bland de bättre restaurangerna så dit får man väl försöka hitta. Tycker det är skönt att ha med en liten lista på rekommenderade restauranger då det kan bli lite svårt att välja bland allihopa.

Jag tycker också det låter trevligt med båtturen till Paxos/Antipaxos. Någon som kan tipsa om vilken båt man bör åka med och vilka skillnader turerna har?

Hur är det med solstolar, hur mycket kostar de och vilka strandrestauranger kan ni tipsa om?

Några mysiga barer med okej priser på drinkar o dyl?

Tack på förhand!

Lovis
2010-07-04, 08:30
Parga har många bra restauranger. Vår favorit på hamnpromenaden är utan tvekan Bacchos, väldigt god mat, bra priser och trevlig personal. Precis som på Sakis blir det snabbt kö, men då serveras man valfri dricka och kan njuta av utsikten och folklivet en stund.
Har man tröttnat på grekiskt en dag :eek: har Oscars pizzeria bästa pizzan, pastan på hamnpromenaden.
Barer finns det många bra, en drink kostar ca 6-7 euro.
Solstolar kostar 8 för två med parasoll.
Bästa gyrosen får man vid "stadsstranden" uppför den 1:a lilla trappan närmast hamnpromenaden och så lite åt höger intill "parrot. Vill man ha skugga på strandlunchen, gå lite längre i samma riktning och sitt på serveringen med de stora, stora träden flabb_flab
Ha en underbar vistelse i Parga. Vi var där under värmeböljan i mitten på juni. Och med över 40 gr blir man ganska "lugn" pust!bye_bye

Kajsa H
2010-07-04, 12:11
Hej!
Härligt att ni ska åka till Parga, själv får jag vänta 5 veckor till innan jag ska iväg igen.. :)
Jag bor alltid på Two Brothers som ligger precis mttemot Ilian, och det ser då fint ut, så jag tror nog att ni får det bra där. Dom har dessutom en såå söt och cool hund där som jag ser nästan varje dag när jag sitter på balkongen :)

Jag håller med Lovis ang Bacchos, det är en av mina absoluta favoriter! Supergod mat och underbar personal, det enda "problemet" är väl bara att det alltid är enorma portioner!! Hur mycket man än försöker så är det omöjligt att få i sig allt.. :o
Däremot så har jag liite svårt att förstå varför "alla" tycker att Sakis är så himla bra, jag tycker inte att den är nåt speciellt, finns många restauranger som har betydligt godare mat (men det är ju vad jag tycker :o)
Mina andra storfavoriter är Arkoudas (i stort sett granne med Oscar) och Taka Taka Mam, alla har supergod mat enligt mig :) Dessutom har det nyligen öppnats en ny restaurang uppe i gränderna (med en otroligt härlig utsikt över hamnen) som heter Maistro, med samma ägare och goda mat som Arkoudas :)

När jag är på Valtos och ska äta lunch så blir det oftast på Yacht Club.
De röda solstolarna snett nedanför (där jag alltid ligger) kostar 7 € för 2 med parasoll.

Hoppas att ni får det riktigt bra!

Katarina

generalus
2010-07-04, 12:25
Tack för era svar :).

Det finns inga solstolar som man får tillträde till genom att spendera en viss summa pengar på tillhörande restaurang? Kanske inte fungerar så i Parga _B-anana.

AnoN
2010-07-04, 22:16
Hej,
Kom hem från Parga förra veckan, drinkarna var från 5,50 (happy hour) till omkring kanske 9euro.En trevlig bar längs strandpromenaden som jag kan rekommendera är Il Posto, drinkarna kostade 7,50e men man fick en hel fruktsallad på köpet verkade det som! :D
Angående Bacchos så har dom enormt lång kö alltid på kvällarna, ibland kan det ta ca. 1 timme för att få bord.Istämmer dock i att Oscar har enormt goda pizzor! :)