handdator

Visa fullständig version : Kjøpe musikk


Nora
2005-11-14, 20:33
Hvor mye koster en CD på Karpathos sånn cirka, og hvor har de musikk-butikker? Har aldri tenkt på å se etter musikk før, for jeg har ikke vært spesielt opptatt av gresk musikk. Det har imidlertid endret seg drastisk det siste året! Nå kan jeg liksom ikke få nok. :D Men jeg vil tro at det lønner seg å kjøpe musikken i Hellas, den kan vel ihvertfall ikke bli dyrere enn norske priser. Her koster jo en CD fort vekk 200-250 kroner.

xristina
2005-11-14, 20:45
Hvor i himlans navn kjøper du cd'er dersom du betaler mellom 200 og 250 kroner??? :eek: Jeg betaler mellom 99 og 149 jeg... OK - 189 om jeg må kjøpe til fullpris.

CD'er i Hellas er ikke spesielt billig. Ikke om du skal ha populær musikk i alle fall. De koster fra ca 20 € og oppover.

Men det er klart, at det er vanskelig å få tak i gresk musikk i Norge. Jeg har kjøpt en del gjennom Internett, og det er greie priser. Og så slipper jeg å vente i et halvt år for å få den... :rolleyes:

Nora
2005-11-14, 20:59
Nei, hvis det ikke er helt nye CD'er, så kan man jo være heldig å få dem til rundt 100-150. Men ellers syns jeg faktisk de ofte koster 200-250, altså! Hvor på internett pleier du å bestille?

xristina
2005-11-14, 21:06
Og jeg lurer fortsatt på hvor du handler... :D

Jeg handler på Platekompaniet, GreekCity og Studio52.

karinafp
2005-11-14, 21:30
Priserna på Karpathos ligger klart över priserna i Aten. :( På Karpathos ligger de runt 20 - 25 €, men i Aten betalar jag bara 15 - 18 €, så om det inte är någon skiva jag ABSOLUT måste ha, så väntar jag med att handla till vinterns Atenresa.

Du köper skivorna i fotobutiken med den svarta katten i skyltfönstret. ;) Dvs fortsätt uppför backen förbi (ja, jag vet att det är svårt, men försök! :rolleyes: ) Kafeneion och Acropolis, så har du den snart på vänster sida. De är mycket vänliga och tjänstvilliga, och om du vill ha en speciell skiva, och har tid att invänta nästa fraktbåt, så kan de beställa den önskade CD'n från Aten.

Karin
som absolut rekommenderar både CD'n och DVD'n "Mia nixta mono" med Antonis Remos. Bör finnas i varje hem! _B-anana_B-anana_B-anana