handdator

Visa fullständig version : Tröjtävling 2005


Inge
2005-11-14, 15:32
Tre bilder igjen og åpne og det hersker ingen tvil om hvilket bilde som vinner!

Elisabet
2005-11-14, 15:35
Tre bilder igjen og åpne og det hersker ingen tvil om hvilket bilde som vinner!Säger du det :D
Hittills har bara EN av de bilder jag överhuvudtaget funderade på att rösta på kommit med, så jag tippar på X och garderar med alla jag :rolleyes:

Eva L
2005-11-14, 15:39
Säger du det :D
Hittills har bara EN av de bilder jag överhuvudtaget funderade på att rösta på kommit med, så jag tippar på X och garderar med alla jag :rolleyes:

Instämmer helt varken den bild jag röstat på eller någon av de bilder jag övervägt att rösta på finns med så det kan gå hur som helst. ;)

Eva

Inge
2005-11-14, 15:43
Bildet jeg stemte på er fortsatt med.

Eva L
2005-11-14, 15:46
Ja min favorit är inte heller bortröstad än. :D

Eva

Inge
2005-11-14, 15:50
Det var jo bare et bilde som kunne vinne. Derfor stemte jeg på det.

Inge
2005-11-14, 16:14
Ja min favorit är inte heller bortröstad än. :D

Eva

Skal vi dele gevinsten om en av oss vinner?

Elisabet
2005-11-15, 11:51
Bara de två bästa placeringarna kvar nu. Jag valde in i det sista mellan två bilder - och ingen av dem har ännu placerat sig. Kan det verkligen vara så att mina båda favoriter var samma som de flestas???? :rolleyes:

Å andra sidan har fortfarande bara EN av de bilder jag först valde ut som tänkbara, varit med. Och det tyder ju på att jag så gott som inte alls har samma favoriter som de flesta andra :cool:

Spänningen stiger... :)

Inge
2005-11-15, 12:01
Bara de två bästa placeringarna kvar nu. Jag valde in i det sista mellan två bilder - och ingen av dem har ännu placerat sig. Kan det verkligen vara så att mina båda favoriter var samma som de flestas???? :rolleyes:

Å andra sidan har fortfarande bara EN av de bilder jag först valde ut som tänkbara, varit med. Och det tyder ju på att jag så gott som inte alls har samma favoriter som de flesta andra :cool:

Spänningen stiger... :)

Bildet jeg stemte på henger også med ennå! Jeg vet at det vil vinne!

Elisabet
2005-11-15, 12:06
Bildet jeg stemte på henger også med ennå! Jeg vet at det vil vinne!Och jag har hängt med här tillräckligt länge för att veta att det aldrig blir som man "vet" ;)

Anli
2005-11-15, 22:49
Nu börjar det bli RIKTIGT spännande...:rolleyes: ;)

Anna-Carin

xristina
2005-11-16, 07:29
Och jag har hängt med här tillräckligt länge för att veta att det aldrig blir som man "vet" ;)
Men du vet, Elisabet - at uansett hvilket bilde som vinner så kommer Inge til å si: "Det var det jeg stemte på". ;)

Athanasia
2005-11-16, 07:32
Sitter här och väntar ivrigt på att 2:an ska läggas ut.:)

Inge
2005-11-16, 07:47
Men du vet, Elisabet - at uansett hvilket bilde som vinner så kommer Inge til å si: "Det var det jeg stemte på". ;)

Det er han alt for ærlig til å gjøre

Elisabet
2005-11-16, 07:55
Men du vet, Elisabet - at uansett hvilket bilde som vinner så kommer Inge til å si: "Det var det jeg stemte på". ;)Selfølglig. Det ær jo bare et bilde som kan vinne ;)

Inge
2005-11-16, 08:09
Selfølglig. Det ær jo bare et bilde som kan vinne ;)

Ja, vi har nok stemt på samme bilde

Lissi
2005-11-16, 08:29
Ja nu ÄR det spännande!!
Hoppas MIN favorit vinner! Fast den fick jag inte rösta på själv, så jag röstade på den jag gillade näst bäst!

Lissi- som ju är väldigt nöjd ändå...... :D

Athanasia
2005-11-16, 08:34
Jag valde noga ut en bild...efter mycket om och men,skickade min röst.När min man kom från jobbet bad jag honom titta på alla bilder och välja en(utan att rösta).Vi valde samma bild och jag tror att den vinner....:p

Inge
2005-11-16, 08:38
Så er det bare et bilde igjen.

Athanasia
2005-11-16, 08:43
Mm,alla är ju fina på sitt sätt,men min fav.har inte visats än...:)

ciakoohler
2005-11-16, 09:01
Mm,alla är ju fina på sitt sätt,men min fav.har inte visats än...:)

Denna var min favvis bild så nu undrar jag vilken som är kvar ,men det gör vi väl alla:confused:

Eva L
2005-11-16, 10:49
Min favorit kom 3:a. Många andra bilder kändes så arrangerade men den här fick mig att längta efter en em i Grekland när solen sakta sänker sig i havet och något gott finns på bordet. Njuter och läser i någon av alla medtagna böcker och snart väntar duschen och sedan ytterligare en ljummen kväll med god grekisk mat på bordet.

Eva

Elisabet
2005-11-16, 12:23
Ja, vi har nok stemt på samme bildeJa om bilden du röstade på inte heller har kommit än, så kanske vi har det :)

Dagens bild är den jag först föll för, och den var en av de två som jag valde mellan in i det sista - men som jag till sist bestämde mig för att inte rösta på.

Det är en jättebra idé med härliga naturfärger till den blå tröjan och jag säger ett STORT GRATTIS till fotografen Ulf!

Riitta
2005-11-16, 13:59
Ja nu ÄR det spännande!!
Hoppas MIN favorit vinner! Fast den fick jag inte rösta på själv, så jag röstade på den jag gillade näst bäst!

Lissi- som ju är väldigt nöjd ändå...... :D

Det var trevligt att du blev trea:) Då kan man ju vara glad:)

Riitta

karinafp
2005-11-16, 16:22
Äsch, jag röstade på åsnan som kom på åttonde plats, så jag är redan ute ur leken. :( Å andra sidan så är det här första året som någon av mina bilder har kommit någonstans, så man får vara glad åt det lilla! _B-anana

Karin

Inge
2005-11-16, 16:28
Äsch, jag röstade på åsnan som kom på åttonde plats, så jag är redan ute ur leken. :( Å andra sidan så är det här första året som någon av mina bilder har kommit någonstans, så man får vara glad åt det lilla! _B-anana

Karin

Det er en åsna igjen! Ang_elx

karinafp
2005-11-16, 16:37
Det er en åsna igjen! Ang_elx

Hmmmm.... är det mig du kallar åsna? ;)

Karin

Inge
2005-11-16, 16:43
Hmmmm.... är det mig du kallar åsna? ;)

Karin

:D :D :D NEI! Jeg kaller ikke vakre kvinner for esel. Det er et av bildene jeg sikter til.

babsan
2005-11-16, 16:46
Äsch, jag röstade på åsnan som kom på åttonde plats, så jag är redan ute ur leken. :( Å andra sidan så är det här första året som någon av mina bilder har kommit någonstans, så man får vara glad åt det lilla! _B-anana

Karin


Jag röstade också på åsnan :p . Jag valde mellan den och bilden som kom på 3:e plats.

Barbro :)

Gita
2005-11-16, 17:42
:D :D :D NEI! Jeg kaller ikke vakre kvinner for esel. Det er et av bildene jeg sikter til.

Nu är Inge igång o flirtar igen... :p

Inge
2005-11-16, 17:47
Nu är Inge igång o flirtar igen... :p

Rodnar......

Zanét
2005-11-16, 17:59
Bara en bild kvar. Den jag röstat på har inte dykt upp ännu. Spänningen stiger... :D

//Zanét bye_bye

epiros
2005-11-16, 18:48
Inge vinner, det är redan klart:) Jag är ju inte med i tröjfototävlingen:D

bye_bye Tommy

Inge
2005-11-16, 18:58
Inge vinner, det är redan klart:) Jag är ju inte med i tröjfototävlingen:D

bye_bye Tommy

Om jeg vinner vet jeg ikke, men jeg har stemt på riktig bilde

karinafp
2005-11-16, 19:01
Om jeg vinner vet jeg ikke, men jeg har stemt på riktig bilde

Ja, det får väl bli antingen eller, eftersom du inte fick rösta på din egen bild...;)

Inge
2005-11-16, 19:06
Ja, det får väl bli antingen eller, eftersom du inte fick rösta på din egen bild...;)

Hadde inget eget bilde, men jeg stemte på det beste.

Lissi
2005-11-16, 20:41
Hadde inget eget bilde, men jeg stemte på det beste.
:D
..och visst måste väl den bästa bilden vinna för det är ju den de flesta röstat på som vinner..och alla har väl röstat på den bild som de vill ska vinna..elller???Ang_elx Ang_elx
Lissi- som forfarande är glad. Dels för tredjeplatsen men framförallt för att det var SÅ TREVLIGT på festen!

Fast jag VÅGADE inte dansa:o :o :o

epiros
2005-11-16, 20:42
Hadde inget eget bilde

Va, är det inte din bild jag röstat på:mad: ?

bye_byeTommy

Lissi
2005-11-16, 20:53
Va, är det inte din bild jag röstat på:mad: ?

bye_byeTommy

Nej Tommy! Du har väl röstat på segrarbilden?:confused: :confused:

epiros
2005-11-16, 20:58
Nej Tommy! Du har väl röstat på segrarbilden?:confused: :confused:

Sorry Lissi, jag röstade på åsnan me´kepsen, för det är precis så jag känner mig ibland när jag försöker prata grekiska;) :)

bye_bye Tommy

Lissi
2005-11-16, 21:13
Sorry Lissi, jag röstade på åsnan me´kepsen, för det är precis så jag känner mig ibland när jag försöker prata grekiska;) :)

bye_bye Tommy

Då träffar vi inte samma åsnor! Den jag träffade i somras förstod PRECIS vad jag menade! Åk till Symi nästa år!:D

Elisabet
2005-11-16, 21:21
jag röstade på åsnan me´kepsen, för det är precis så jag känner mig ibland när jag försöker prata grekiska;) :)Jag ogillar så mycket när man klär ut djur så jag skulle aldrig ha kunnat rösta på den bilden, men din motivation är klart skön! DEN röstar jag på :D

epiros
2005-11-16, 21:21
Då träffar vi inte samma åsnor! Den jag träffade i somras förstod PRECIS vad jag menade! Åk till Symi nästa år!:D

Det är inte helt omöjligt att jag vänder näsan åt det hållet oxå nästa sommar, faktixt:p

Träffade en åsna på Sifnos i somras den var himla grann:)

bye_bye Tommy

Inge
2005-11-16, 22:02
Det blir nok en åsna som vinner i morgen

epiros
2005-11-16, 22:17
Det blir nok en åsna som vinner i morgen

Vem som än vinner må han eller hon äras och gratuleras :)

bye_bye Tommy

Inge
2005-11-16, 22:19
Vem som än vinner må han eller hon äras och gratuleras :)

bye_bye Tommy

Missforståelse: Åsnan er på bildet som vinner

epiros
2005-11-16, 22:24
Missforståelse: Åsnan er på bildet som vinner


Ja, det menade jag oxå naturligtvis:o och fotografen må äras och gratuleras:)

bye_bye Tommy

Inge
2005-11-16, 22:25
Ja, det menade jag oxå naturligtvis:o och fotografen må äras och gratuleras:)

bye_bye Tommy

Da er vi jo enige!

Inge
2005-11-17, 08:13
Ja,ja. Så kom jeg ned på jorden igjen. Vinnerbildet ble ikke det jeg trodde. Slik er det å være "ung" og ny i Kalimera, og ikke kjenne til hvordan det tenkes og bedømmes.

Mine hjerteligste gratulasjoner til Niklas Olsson

Elisabet
2005-11-17, 08:16
GRATTIS NIKLAS!

Du tog bilden som jag hela tiden trodde på - och uppenbarligen många med mig :)

Den har ett lugn som bestod även när de andra bildernas styrka försvagades. Det var anledningen att jag röstade på den.

Än en gång GRATTIS till segern och framför allt till en jättefin bild!

Athanasia
2005-11-17, 08:17
Grattis Niklas!!!Det var min vinnarbild...Kalimera -Ditt fönster mot Grekland.klapp_klap _B-anana klapp_klap

ciakoohler
2005-11-17, 08:22
Stort grattis !!! klapp_klap Jag valde mellan den o tvåan ,kan ju inte göra rätt jämt.

Lissi
2005-11-17, 08:59
klapp_klap JÄTTEGRATTIS!! klapp_klap

Som sagt: KALIMERA -ditt fönster mot Grekland!


Lissi

Janet
2005-11-17, 09:06
Smart.. det tänkte jag inte på när jag röstade, det där med fönstret.
Grattis till vinsten Niklas :)

Den bilden jag röstade på kom tyvärr inte med alls. Och så är det säkert för flera av oss... finns knappast någon bild som inte fick några röster alls!

Nicke
2005-11-17, 09:30
Hej alla bye_bye

Jag vill tacka alla för en god match..klapp_klap och alla som röstade på min bild..

I morse när jag tittade på Kalimerasidan så visades bild 2 och min vanliga runda i forumet så stod det Grattis Niklas och då gnuggade man ögonen riktigt samtidigt som pulsen steg och vips så visades bild 1 _B-anana _B-anana .

Tack än en gång och ha de gött alla

Nicke...

Kalimera
2005-11-17, 09:43
I morse när jag tittade på Kalimerasidan så visades bild 2 och min vanliga runda i forumet så stod det Grattis Niklas och då gnuggade man ögonen riktigt samtidigt som pulsen steg och vips så visades bild 1.
Grattis Niklas! klapp_klap

Nästa sommar kan du stolt glassa omkring i den isblå Kalimera-tröjan när du är i Grekland. Kanske kan den ge dig inspiration till nya vinnarbilder. :)

Elisabet
2005-11-17, 09:46
Nästa sommar kan du stolt glassa omkring i den isblå Kalimera-tröjan när du är i Grekland. Kanske kan den ge dig inspiration till nya vinnarbilder. :)Men ta inte nån bild med den bara, för då vet vi ju att det är din kan inte rösta på den!!

Athanasia
2005-11-17, 09:48
Det blir väl några till som vinner sån tröja???:confused:

Elisabet
2005-11-17, 09:51
Det blir väl några till som vinner sån tröja???:confused:Blir det? Ja kanske i den andra tävlingen förståss :)

CarinaN
2005-11-17, 09:53
Den andra tävlingen skulle väl börja publiceras idag, eller?

Kalimera
2005-11-17, 09:56
Den andra tävlingen skulle väl börja publiceras idag, eller? Så var det tänkt, men det blir först i morgon.

CarinaN
2005-11-17, 09:57
Så var det tänkt, men det blir först i morgon.


Ok. Då får man ge sig till tåls en dag till!bye_bye

epiros
2005-11-17, 11:46
Stort Grattis till vinnaren, Niklas_B-anana Det var en jättefin bildklapp_klap


bye_bye Tommy

babsan
2005-11-17, 12:11
Ett JätteGrattis till dej, Niklas klapp_klap

Barbro

Riitta
2005-11-17, 13:00
GRATTIS:) Bästa bilden vannklapp_klap

Riitta

Ruby
2005-11-17, 14:33
Den bilden jag röstade på kom tyvärr inte med alls. Och så är det säkert för flera av oss... Så var det för mig också. Vi är lite mer originella än de andra, vi som röstar på bilder som inte ens kommer med på listan. ;) Jag röstade på de söta tanterna i gula Kalimera-tröjor - vem var det som hade tagit den bilden?

Ruby

Janet
2005-11-17, 18:38
Vi är lite mer originella än de andra, vi som röstar på bilder som inte ens kommer med på listan. ;)


Så är det ja.

Själv röstade jag på bilden med en blå Kalimeratröja på en klippa (eller liknande) och blått hav och himmel i bakgrunden. Wow :)
Vems var den? Vill fotografen avslöja sin identitet kanske? ;)

inkfish
2005-11-17, 18:56
Så är det ja.

Själv röstade jag på bilden med en blå Kalimeratröja på en klippa (eller liknande) och blått hav och himmel i bakgrunden. Wow :)
Vems var den? Vill fotografen avslöja sin identitet kanske? ;)

Menar du den där tröjan mest såg lite slarvigt slängd ut och inte var så central i bilden? I så fall röstade vi på samma. Trots att den antagligen var lika arrangerad som de flesta andra bilderna så fick man inte det intrycket. Därför gillade jag den.

Grattis Niklas som vannbye_bye

Zanét
2005-11-17, 19:00
Själv röstade jag på bilden med den blå tröjan i vattnet och där det vita kalimeratrycket nästan ser 3D-aktigt ut. Vem är fotografen månne?

Stort Grattis till dig Niklas - Din bild var också himla fin :D

//Zanét bye_bye

Lissi
2005-11-17, 19:14
Bilden med tröjan på klippan och havet bakom var tagen av Claes, min sambo.Den är tagen på SYMI. Vi vandrade en fruktansvärt het dag bort över bergen efter Pedi mot en strand och jag tyckte aldrig vi kom fram! Vi skojade och Claes tog av sin tröja och lade den lite slarvigt vid det branta stupet. Vi tyckte det såg så härligt ut och önskade att vi kunnat hoppa därifrån i vattnet men det var alldeles för högt! Ett fint foto blev det i alla fall....

Där har Du nog själv också vandrat Inkfish! Du kan nog också nästan gissa vilken bild JAG tävlar i i BLÅTT....Du tipsade mig ju om platsen!

Lissi

inkfish
2005-11-17, 19:20
Bilden med tröjan på klippan och havet bakom var tagen av Claes, min sambo.Den är tagen på SYMI.

Ah, vad kul! Det var den bästa tyckte jag, och då såg jag ju inte ens att den var från Symi:D


Där har Du nog själv också vandrat Inkfish! Du kan nog också nästan gissa vilken bild JAG tävlar i i BLÅTT....Du tipsade mig ju om platsen!

Då vet jag vilken bild det är, ja! Jag kände igen stället fast tror inte att just det blå fanns där "på min tid". Även den bilden var bland mina favoriter när jag valde:)

Elisabet
2005-11-17, 19:32
Bilden med tröjan på klippan och havet bakom var tagen av Claes, min sambo. Den bilden kom på tredje plats i min egen lilla gallring. Den var jättefin! Platsen såg så härlig ut och tröjan så nonchalant men ändå smakligt ditlagd :)

Och vad arrangerade bilder beträffar, så är det ju nästan en förutsättning för att bilden ska bli bra ju.. men ytterst få undantag. Tycker jag :)