handdator

Visa fullständig version : lite frågor om hotell, discon och snorkling

Atalante
2010-06-28, 19:22
Funderar på att åka till Karpathos i mitten av september och skulle behöva lite hotelltips från er som varit där. Har tittat på några av airtours hotell, men hittar ingen info om dessa på tripadvisor eller liknande sidor. Hotellen är Diakonis och Socrates. Någon som har någon erfarenhet av dessa? Har även tittat på Electra beach, men läste att hotellet delas med en italiensk researrangör som har massor av aktiviteter och underhållning som kan vara störande. Någon som vet något om detta?

Vet att Karpathos inte är något hålligångställe, men finns det något disco eller liknande ställe, om man skulle vara på det humöret någon kväll?

Hur är det med snorklingsställen, vet någon något bra ställe?

Tacksam för alla tips!

karinafp
2010-06-28, 21:04
Både Diakonis och Socrates ligger längs stranden, utmed huvudvägen, i ett område med i princip bara hotell och någon enstaka taverna. Det är inne i Pigadia ni hittar det stora utbudet av tavernor, kafëer och klubbar. De stora diskoteken ligger i utkanten, och dit åker man i små skyttelbussar utan kostnad. Själva bor vi på Manos Plaza, mitt i smeten och granne med ett av inneställena, Enigma. Nog finns det ställen att gå ut och roa sig på; min 20-åriga dotter är ute varenda natt... ;)

Snorkla kan ni göra i princip var som helst, vi snorklade i Amopi idag, med stor behållning.

Karin
direkt från Café Agnadi, vid hampromenaden i Pigadia.

Atalante
2010-06-29, 20:41
Tack Karin, då verkar det som att vi kan roa oss ordentligt om vi skulle känna för det.. Får se vad det blir för hotell bara. Har inte bestämt oss än.

sailorman
2010-06-30, 12:05
Tjena !
Socrates och Diakonis, finns beskrivna med text o bild på Airtours hotellista över Karpathos, på destination.se !
Kan varmt rekommendera Diakonis ! Har redan bott där två gånger, sedan början på maj !
Hotellet ligger INTE längs strand (C:a 200m) och ganska gott om bra Tavernor i närheten !
Lycka till !
/ Boe

Atalante
2010-07-02, 09:14
Tack för info! Diakonis verkar vara ett mysigt hotell. Nackdelen är ju att det ligger en bit utanför stan. Men jag antar att det inte är så dyrt med taxi om man inte orkar gå.

sailorman
2010-07-02, 09:40
Diakonis är ett nytt o fräscht hotell, bra pool o trevlig poolbar. Avståndet till "centrum", ser jag inte som en nackdel. Ganska tyst område. C.a 15 min. promenad till C. o mycket "händer" på vägen dit ! Har aldrig behövt åka taxi, (har bott på fler hotell i området) men Ok, om Ni är inne på "röj" sent, så finns taxistationen mitt i "stan" Vem vet, vi kanske ses på Diakonis i mitten av sept.