handdator

Visa fullständig version : Veckans bild


Eva L
2005-11-14, 10:09
Veckans bild är härlig. Den gör mig både hungrig och sugen på att åka till Karpathos igen.

Eva

Kalimera
2005-11-14, 10:30
Veckans bild är härlig. Den gör mig både hungrig och sugen på att åka till Karpathos igen.Eva Visst ser det gott ut! :p Det är inte så ofta man äter mat som tillagas i gamla stenugnar, i Olymbos var det gott om sådana.

Eva L
2005-11-14, 10:38
Jag köpte en kryddblandning i Olymbos som var mycket användbar men det är nu ett par år sedan den tog slut. Har aldrig fått eller hittat denna perfekta kombination av örter på något annat ställe.

Eva

Masouraki
2005-11-14, 11:09
HUr väljer du veckans bild?Är det bilder som du tagit själv eller bara bilder som du hittar från grekland?De är alltid väldigt fina och får mig att längta ännu mer efter sommaren och öarna:D _B-anana _B-anana

Kalimera
2005-11-14, 14:22
Är det bilder som du tagit själv eller bara bilder som du hittar från grekland? Det är mina egna bilder.

De är alltid väldigt fina och får mig att längta ännu mer efter sommaren och öarna Tack! ;)

Nora
2005-11-14, 17:55
Jag köpte en kryddblandning i Olymbos som var mycket användbar men det är nu ett par år sedan den tog slut. Har aldrig fått eller hittat denna perfekta kombination av örter på något annat ställe.

Eva

Jeg kjøpte oregano der ifjor sommer, det er den beste oreganoen jeg har hatt. Man kunne lukte det med en gang om det var den jeg hadde brukt i maten. Kjøpte den av en gammel dame som dyrket den i potter på verandaen. Kan ikke skjønne hvorfor den var så spesiell, men det var den virkelig, og jeg har ikke fått tak i lignende seinere. Til sommeren vurderer jeg å kjøre en tur opp dit igjen bare for å få tak i mer.

Ivi
2005-11-14, 18:30
Och jag handlade en kryddpåse i Olympos med den kryptiska texten "thrumbi for meat fish". Och visst smakar det gott till både och...men vad det är...det har jag ingen aning om :D
Någon annan, kanske?

Ivi

Lisbeth K
2005-11-14, 19:07
Vis av klokhet från förra året köpte vi detta år med oss ett flertal kryddor & honung hem.......Gyroskryddan som vi båda åren köpt där uppe är bara helt underbar!!:)