handdator

Visa fullständig version : Bilder från Amorgos


Riitta
2010-06-25, 18:45
Har börjat med ett album under "Nätverk" om någon vill se:rolleyes:

Riittabye_bye

inkfish
2010-06-25, 19:51
Fina bilder Riittaklapp_klap

Kommer man inte hem med minst fem bilder av Skopan i kameran har man inte varit på Amorgosflabb_flab

Riitta
2010-06-25, 19:58
Då har jag klarat mig, för jag har allt några till:D

Riittabye_bye

inkfish
2010-06-25, 20:02
När jag går igenom kameran efter hemkomsten så brukar jag fråga mig: Hur kunde du tycka att en jäkla färja var ett bra motiv - VARJE GÅNG?

:confused::D

Riitta
2010-06-25, 20:17
Jag såg ju den för första gången:D Har raderat många av bilderna också:o:)

Riittabye_bye

inkfish
2010-06-25, 20:19
Förr blev bilderna liggande i högar som man "borde sätta in i albumet nån gång"

Nu ligger de i mängder i datorn och man "borde radera alla usla och dubletter..."

Monica P
2010-06-25, 21:09
Jättefina bilder, Riitta!

Men, Inkfish, förr fick man i alla fall KORT! Jag är inte förtjust i att behöva sitta vid datorn varje gång jag vill se mina foton. Och barnbarnen! 7000 bilder ungefär, men inte ett kort att sätta i ram...

babsan
2010-06-26, 07:52
Fina bilder Riitta :)

Barbro :)

inkfish
2010-06-26, 17:15
Men, Inkfish, förr fick man i alla fall KORT! Jag är inte förtjust i att behöva sitta vid datorn varje gång jag vill se mina foton. Och barnbarnen! 7000 bilder ungefär, men inte ett kort att sätta i ram...

Jo, det förstår jag. Det är ju dock lätt att beställa papperskopior via nätet, fast det kanske ställer till det att du bor i Grekland? Isåfall kan du ju maila hem några bilder till någon som beställer bilderna och sen skickar dem till dig.

Jag har själv aldrig gjort beställt just pappersbilder, däremot brukar jag göra almanackor med mina bilder varje år. Senast använde jag Extrafilm och blev väldigt nöjd.

monica
2010-06-26, 17:33
Jättefina bilder, Riitta!

Men, Inkfish, förr fick man i alla fall KORT! Jag är inte förtjust i att behöva sitta vid datorn varje gång jag vill se mina foton. Och barnbarnen! 7000 bilder ungefär, men inte ett kort att sätta i ram...

Nu är jag inte teknisk geni i vår familj men gubben är, han har köpt någon manick som man kopplar datan med och kan själv skriva ut jättefina kort, även passbilder.

Man behöver alltså en skrivare såklart och speciellt blankt papper, korten bestämmer man storlek på och min mamma har jättefina A4kort på ungarna som ser ut som fotografkort. Kanske sonen som är haj på data kan hjälpa dig när han kommer ner och hälsar på.

Monica

inkfish
2010-06-26, 17:39
Det finns många skrivare idag som skriver ut på fotopapper. Jag har en - fast jag har aldrig använt just den funktionen för jag har för mig att det blir väldigt dyrt med blankt fotopapper + all färg som går åt.

monica
2010-06-26, 17:46
Det finns många skrivare idag som skriver ut på fotopapper. Jag har en - fast jag har aldrig använt just den funktionen för jag har för mig att det blir väldigt dyrt med blankt fotopapper + all färg som går åt.

Jag tänkte mer på om man vill ha något enstaka kort som Monica P skriver att sätta i ram, inte har vi skrivit ut alla kort för det blir ju en jädra kostnad.

Men en bra grej när man vill ha några kort kanske, och speciellt passkort är väl smart att man kan göra hemma.

Monica

inkfish
2010-06-26, 17:51
Fast det får man väl inte längre, inte i Sverige i alla fall. Här tas ju bilden av en fast kamera vid disken på passexpeditionen. Den som inte ser ut som en förbrytare på en sådan bild kan räcka upp en hand;)flabb_flab

Athina
2010-06-26, 18:15
Fast det får man väl inte längre, inte i Sverige i alla fall. Här tas ju bilden av en fast kamera vid disken på passexpeditionen. Den som inte ser ut som en förbrytare på en sådan bild kan räcka upp en hand;)flabb_flab

Det finns ett amerikanskt ordspråk: "If you actually look like your passport picture you´re not well enough to travel" :)

Monica P
2010-06-26, 19:09
Jo, vi har utmärkt fotoservice här som kan ta fram kort från såna här pinnar och små kort och sånt modernt! Inte alls dyrt heller.
MEN!
Barnbarnen finns på såna där små pinnar och kort hemma i Sverige i dotterns kamera eller dator med 7000 bilder, inte i min kamera...

Janérik
2010-06-27, 00:09
Det finns många skrivare idag som skriver ut på fotopapper. Jag har en - fast jag har aldrig använt just den funktionen för jag har för mig att det blir väldigt dyrt med blankt fotopapper + all färg som går åt.
Jepp, det är jättedyrt :eek: betydligt dyrare att skriva ut de 10 bra bilderna som man lyckats få än att framkalla 144 bilder från 4 st 36-bildersrullar :confused: , eller vänta nu, kanske ändå inte:o

Mvh Janérik

inkfish
2010-06-27, 00:21
Det finns ett amerikanskt ordspråk: "If you actually look like your passport picture you´re not well enough to travel" :)

Haha! Det ligger mycket i det:D


Barnbarnen finns på såna där små pinnar och kort hemma i Sverige i dotterns kamera eller dator med 7000 bilder, inte i min kamera...

Inte för att jag vill orsaka familjegräl men nog borde hon kunna beställa de finaste bilderna som pappersbilder och skicka till mormor:o


Jepp, det är jättedyrt :eek:

Ja, jag hade för mig det. Och det drar fruktansvärt mycket bläck, trist att behöva köpa flera omgångar dyra patroner bara för att man vill skriva ut några bilder.

Grekofilia
2010-06-28, 09:37
Jeg kan ikke finne bildene fra Amorgos?
Nettverk, hvor er det?

Riitta
2010-06-28, 09:52
Om du tittar högst upp på sidan (nedanför åsnebilden). Där står det Kontrollpanel, FAQ, Nätverk...
Om du klickar på Nätverk så finner du "bilder och album" och där hittar du alla album folk har lagt in:)
Annars kan du klicka på mitt namn också så hittar du mina album i mitt profil:)

Riittabye_bye

Grekofilia
2010-06-28, 11:55
Flotte bilder Riittaklapp_klap. Jeg fant dem under din profil.

Disse bildene gjør ikke forventningene mindre. Vi reiser til Amorgos på lørdag, og gleder oss veldig._B-anana

Riitta
2010-06-28, 11:57
Trevlig resa:) Det finns mycket fint och se på på Amorgos:)

Riittabye_bye