handdator

Visa fullständig version : midsommar


monica
2010-06-25, 13:46
Sådärja, Jansson är i ugnen, äggen kokta, sillen upplagd fint, potatisen kokas med dill från Marknaden i morse. Dottern har gjort kladdkaka som ska in i ugnen efter Jansson och grädde ska vispas, Tsiporou på kylning och ölen likaså

vem sa att man inte kan fira Midsommar på svenskt vis i Grekland _B-anana

Nu väntar vi bara på karln i huset, sen ska vi hugga in på allt med stor aptit

klapp_klapEn riktigt trevlig Misommar till alla Kalimeravänner vart ni än befinner erklapp_klap

Eva L
2010-06-26, 10:39
Låter som en perfekt midsommaraftonsmiddag. Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg. Här hade vi riktigt fint midsommarväder hela gårdagen med sol nästan dygnet runt. Gick bara ner ett litet tag. Underbart med de ljusa nätterna som jag aldrig tröttnar på trots att jag är född uppe i norr. Cyklade hem från midsommaraftonsfirande barn, barnbarn och andra vänner strax efter midnatt och fåglarna kvittrade som om det vore dag.

Eva

monica
2010-06-26, 17:25
Låter som en perfekt midsommaraftonsmiddag. Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg. Här hade vi riktigt fint midsommarväder hela gårdagen med sol nästan dygnet runt. Gick bara ner ett litet tag. Underbart med de ljusa nätterna som jag aldrig tröttnar på trots att jag är född uppe i norr. Cyklade hem från midsommaraftonsfirande barn, barnbarn och andra vänner strax efter midnatt och fåglarna kvittrade som om det vore dag.

Eva

Din midsommarafton låter oxå bra Eva på alla sätt, de ljusa kvällarna längtar jag efter men den 8 juli sitter vi på planet till Arlanda. Jag längtar verkligen att få komma hem då min mamma är lite krasslig, får passa på och ta hand om henne hela 6 veckor.

Grekland i all ära men svenska sommarkvällar slår nog högre, och allt det gröna i naturen brukar ta en dag att vänja ögonen vid. Åhhhhh vad jag längtar.

Monica