handdator

Visa fullständig version : Boende?


Ewaki
2010-06-23, 11:15
Hej! Jag funderar att ta en vända till Lesbos nu i sommar. En ö som är en av få vita fläckar på min Greklandskarta. Var skall jag bo? Var skall jag inte bo? Vilken ort? Tips på boende emottages tacksamt. Gärna lägenhet med 2 rum. Någon?

Eva L
2010-06-23, 16:15
Molyvos om du klarar dig utan sandstrand. Skala Eressos eller Skala Kalloni om ni vill ha sandstrand.

Eva

Charleston
2010-06-29, 14:22
Vatera om du vill ha en LÅNG strand...

Pnyx
2010-06-30, 01:18
Vatera om du vill ha en LÅNG strand...
...och ödslig.
( Hallå, Charleston bye_bye. Jag har fortfarande en annan uppfattning :D.)
Mycket beror på förutsättningar och förväntningar förstås, men Petra kan vara en god möjlighet. Då får du också Molivos på köpet, eftersom de två orterna ligger ganska nära varandra.

Charleston
2010-06-30, 11:58
...och ödslig.
( Hallå, Charleston bye_bye. Jag har fortfarande en annan uppfattning :D.)


I know. Trodde faktiskt inte det skulle ta nästan 13 timmar innan det kom en kommentar i den stilen ;)

/Thomas

Ewaki
2010-07-06, 11:49
Tack, då vet jag att det nog inte spelar någon roll i vilken ort jag väljer att bo... MEN är det ingen som har något konkret tips på rumsuthyrare? / ewaki:confused:

Eva L
2010-07-06, 13:42
Tack, då vet jag att det nog inte spelar någon roll i vilken ort jag väljer att bo... MEN är det ingen som har något konkret tips på rumsuthyrare? / ewaki:confused:

Vill du bo i Agios Isidoros kan jag rekommendera hotel Akrogiali. Mysigt ställe med en trevlig familjär stämning och en underbar ägarfamilj. Vill minnas att det finns 10 eller möjligen 12 rum. Vi bodde i det bästa då när vi var där för två år sedan. Ligger vackert vid havet och hotellet har en liten servering med en fin liten trädgård.

Eva

Mikael B
2010-07-09, 16:39
Hej,

Om ni skulle få för er att åka till Sigri, vid vägens ände, har min gudmor Panayota (den rödhåriga i köket på Reataurang Remezzo) en jättefin tvårumslägenhet med vardagsrum och kök till uthyrning precis nere vid den lilla fiskehamnen. Hennes e-mal är remezzosigri@yahoo.gr

Annars finns det mindre tvårumslägenheter också hos Cindy som driver Evangelia studios.

Hon nås säkrast på ecamatsos@yahoo.com

Its worth reaching the end!

Mikael

Ewaki
2010-07-14, 23:08
Tack för tipsen! Då har jag något att börja med.. Lääängtar!/ Ewaki:)

Katitzi
2010-07-17, 16:42
Hej! Jag funderar att ta en vända till Lesbos nu i sommar. En ö som är en av få vita fläckar på min Greklandskarta. Var skall jag bo? Var skall jag inte bo? Vilken ort? Tips på boende emottages tacksamt. Gärna lägenhet med 2 rum. Någon?
Hej Ewaki! Har nyss kommit hem från Lesbos! Bodde på hotell Panselinos i 2-rumslägenhet utanför Molivos. Hotellet går bra att googla på. Bra våningar där frukost ingår. Fint poolområde och bra restaurang. Det ligger dock några km ut på landet alldeles vid havet, otroligt vackra solnedgångar.:D
Det är bra att hyra något fordon för att lätt kunna ta sig in till Molivos på kvällen eller till Petra och Anaxos som har bra stränder.
Annars går det lokalbuss och hotellets egen buss.

Katitzi:)

jossanna
2010-09-03, 13:27
Jag röstar helt klart för öns södra del.
Plomari är underbart men jag kanske är partisk efter att ha jobbat och bott där :)

Jag åker själv dit på semester nästa vecka och jag längtar!

Marianne
2010-09-03, 15:18
Molyvos och Petra är trevliga platser om man vill ha lite liv och rörelse omkring sig.
Önskar man lugn och ro och några dagars "bara vara" då röstar jag på SIGRI - en underbar plats långt bort från stress och en massa måsten.:)
_B-anana