handdator

Visa fullständig version : Vart på Sifnos ska man åka?


Myzan
2010-06-21, 18:48
Hej
Vi har precis bokat flyg till Athen och funderar nu på vart vi ska ta vägen. Sifnos låter härligt men frågan är vart på ön man ska åka.

Faros låter mysigt men verkar inte ha ett så bra utbud av tavernor vilket jag gillar. Vill ju helst kunna byta restaurang varje kväll.

Vi vill bo vid havet så Apollonia blir det inte heller.

Jag har läst lite på forumet och det skrivs väldigt lite om Platys Gialos, hur kommer det sig? Är det bara "en strand" och ingen by eller hur är det?

Någon som kan råda oss i frågan?
Har ni något tips på boende så tas det också tacksamt emot!

Marianne
2010-06-21, 19:00
Platy Gialos är en lång fin sandstrand, men med en del av de där hala "bergsplattorna" på havsbotten, men bara man vet det så går det bra. Där är väldigt fint att bada om man gillar sandstränder. Annars är det hotell, pensionat, tavernor och sommarhus plus lite småaffärer, men inte så mycket. Vi bodde där några nätter ett år, vi bodde bra så där mitt på stranden ungefär (minns inte alls vad stället heter) och vi åt väldigt god mat där (liksom vi gjorde på resten av ön).

I Vathy finns kanske lite fler tavernor än i Faros, även om det inte är så många där heller, men nog till att man kan växla även om man bor där flera dagar. Hos Manolis äter man gärna mer än en gång!

Om inte man har något emot att flytta på sig, så kan man bo på ett par orter. Vi har valt det ett par gånger, några nätter i Vathy och några i Faros eller Platy Gialos (eller evt. Kamares - där finns också en fin sandstrand och många tavernor).