handdator

Visa fullständig version : Hemma från Lesvos Petra


mamosani
2010-06-21, 14:18
Nu har vi kommit hem efter 2v i Petra helt underbar liten by.
Vill ni veta nått så fråga på så ska jag svara så gott jag kan om lite tips.
Kan verkligen rekommendera denna ort.
Ha en bra sem sommarbye_bye

malmen8
2010-06-23, 11:15
Va härligt att de va ett bra ställe,vi åker dit i aug.o ska bo på ett hotell som heter Sunset,ser ju bra ut på bilderna.skulle vara bra om du vill berätta lite om byn,tex bad,shopping, restauranger, _B-ananamm..

mamosani
2010-06-24, 08:43
Hej
Ja vad kul att du har valt Petra
Hotell Sunset ligger lite utanför centrum men inte alls långt att promenera in på kvällarna 5min till början av centrum restauranger sen 3min till själva kärnan nere vid torget där du hittar mysiga barer kan rekommendera Bebas i hörnet trevlig personal å inte för starka drinkar vissa tror vi tycker om starka drinkar men dom går knappt att dricka 5 euro drinken 2-3 euro öl.
Badet var lite så där det är sandstrand men med sten precis innan man kliver ner många hade badskor men det går bra utan åxå vi klarade det i 2 veckor utan problem.
Bästa stället att bada var vid den Underbara rest beachbar Cavo Christo helt underbar personal mycket bra mat .'
Solstolar var gratis och man betalade när man lämmnade stranden för dagen det man hade druckit å ätit bra service dom kommer ner på stranden med beställningar.
Nere vid torget åt vi på en kanonrest.Kominte riktigt ihåg namnet men det står Pizzeria på skylten kanonkäk prova Pork Klefkido ojojoj vad god den var.
Den enda Rest vi var missnöjda med var den som ligger allra först när du kommer ner mot stan den ska du undvika.
Shopping var väl ingen höjdare men ett otroligt mysigt shopping center som var en underbar gränd å gå å strosa i men utbudet var inte så högt.
Ta gärna bussen 1.20 euro taxi 10 euro till Molivos å kika en helt underbar liten by 5km från Petra .Även kyrkan kan vara värd ett besök de 114 trappstegen var inte alls jobbiga att knata upp för.
Hoppas ni får en kanon sem å det kommer ni att få .
bye_bye

malmen8
2010-06-24, 18:51
Tack för ditt svar på mina frågor, nu längtar jag ännu mer,allt som du berättade om låter bra.flabb_flabSka leta på ställena som du rekomenderat,sola bada å njuta hela dar, äta gott på kvällarna.Tack ån en gångbye_bye

Caramia
2010-07-04, 13:55
Såg ett av dina tidigar inslag att ni skulle bo på Islands aparment, hur var det? låg det långt från centrum?
Vi åker dit i slutet på juli, Lesvos är en ny ö för oss och vi ska vara där i 3 veckor och tänkte se så mycket av ön som möjligt, något vi absolut inte får missa?
Tacksam för lite tips.

mamosani
2010-07-05, 10:00
Hej
Hotell IslanD apartment är ett jättfint hotell ligger lite i utkanten av centrum men inte alls långt att gå ner till Torget där alla barer å shopping gränden ligger tar det c.a 10 min till början av centrum tar det c: 3-4 min det är fin promenad väg ner dit .Till Affären som har färskt bröd varje morgon 3-4 min öppnar 08.
Fördelen med det hotellet är att det ligger vid den badvänligaste delen av stranden å med den absolut bästa beachbaren CAVO CHRISTO Kanon mat å underbart trevliga ägare Cosa &Elektra bra service.
Hotellet har rum med balkong samt med terass försök få terass dom är större rummen med balkong är löjligt små.
Vi hade terass mot baksidan å det var bra för då hade vi morronsol till frukosten å skugga på kvällen när man var lite solbränd.
Vi hyrde bil 1 dag å åkte runt lite men det var lite kargt ländskap bara mestadels men visst varma källorna är en upplevelse .Molivos är åx värt ett besök liten pitoresk by med barer nera vid vattnet hamnen dit kan man ta bussen 1.20 euro enkel eller taxi 10 euro enkel dit 7 euro hem dit är det c: 5 km.
Nått mera ni undrar över så skriv å fråga så ska jag svara.
Glömmde såklart kyrkan mitt i byn den ska ni naturligtvis knata upp för 114 trappsteg å kika på .bye_bye

Eva L
2010-07-05, 10:35
Jag gjorde en båttur till Skala Sikaminias när jag var i Molyvos förra året. Det var mycket trevligt att strosa runt i byn och äta på någon av tavernorna i den lilla fina hamnen.

Skala Eressos besökte jag på en organiserad utflykt en regnig och kall dag och dit åker jag gärna igen. Helst då solen lyser. Jag tog också lokalbussen till Kalloni och Skala Kalloni. Kalloni är en vanlig grekisk stad som ligger i ett jordbruksområde drygt två mil från Molyvos. Bussen passerade Petra på vägen. I Molyvos finns många fina gränder och utetställena som ligger högt uppe i gränderna mot havssidan erbjuder en fantastisk utsikt över bukten. Det är också mycket fint nere i hamnen.


Jag åkte till Petra för att bada och strosa runt i byn. Åt lunch på The Lucky Horseshoe taverna några gånger och de serverade riktigt god grekisk mat. Maten på kvinnokoperativet var också helt underbar och vällagad så det får ni inte missa.

Ska ni hyra bil finns det många fina platser att besöka på denna bitvis väldigt gröna och frodiga ö.

Eva

Caramia
2010-07-05, 10:59
Tack för jätte bra information, allt låter jätte bra för oss vi längtar verkligen dit nu. klapp_klapHej
Hotell IslanD apartment är ett jättfint hotell ligger lite i utkanten av centrum men inte alls långt att gå ner till Torget där alla barer å shopping gränden ligger tar det c.a 10 min till början av centrum tar det c: 3-4 min det är fin promenad väg ner dit .Till Affären som har färskt bröd varje morgon 3-4 min öppnar 08.
Fördelen med det hotellet är att det ligger vid den badvänligaste delen av stranden å med den absolut bästa beachbaren CAVO CHRISTO Kanon mat å underbart trevliga ägare Cosa &Elektra bra service.
Hotellet har rum med balkong samt med terass försök få terass dom är större rummen med balkong är löjligt små.
Vi hade terass mot baksidan å det var bra för då hade vi morronsol till frukosten å skugga på kvällen när man var lite solbränd.
Vi hyrde bil 1 dag å åkte runt lite men det var lite kargt ländskap bara mestadels men visst varma källorna är en upplevelse .Molivos är åx värt ett besök liten pitoresk by med barer nera vid vattnet hamnen dit kan man ta bussen 1.20 euro enkel eller taxi 10 euro enkel dit 7 euro hem dit är det c: 5 km.
Nått mera ni undrar över så skriv å fråga så ska jag svara.
Glömmde såklart kyrkan mitt i byn den ska ni naturligtvis knata upp för 114 trappsteg å kika på .bye_bye