handdator

Visa fullständig version : Kreta i april


pasajes
2005-11-11, 21:05
Hej på er! Vi funderar på att åka till Kreta i början av april. Någon som varit där då? Har säsongen börjat? Vi ska åka med vår då 1-åriga dotter. Vill gärna bo nära fin sandstrand. Helst inte för exploaterat. Tips på boende?

Arne
2005-11-11, 21:24
Nja,, Vi anlände till Kreta/Chania den 5-e Maj för fem år sedan!!

Upplevelsen var helt outstanding!!! Snö på bergen i fjärran!! Varmt och skönt nere vid Poolside i Agia Marina"!!! Vi togo oss boende på Studio "Nikos" vid Agia Marina!!! 20€ per natt för tvårumsstudio med altan ut mot havet!!!

Icke alla Tavernor voro öppna, men det funnes Tavernor att bsöka!!!

Flertalet butiker hade ännu ej öppnat, men det var en fröjd att Keta bevista!!!


Prisläget för att hyra ett utsökt boende med Studio med två rum låg i interevallet 20-25 € per natt för utsökt boende!!

Arne och Birgitta

Goliat
2005-11-11, 23:01
Om ni väljer att åka till södra Kreta, som är lite varmare och lite mindre exploaterat så tror jag att ni kan hitta vad ni söker. Säsongen brukar vara från sista veckan/veckorna i april till början/mitten av oktober.

Göran

Calle
2005-11-12, 01:39
Om ni väljer att åka till södra Kreta, som är lite varmare och lite mindre exploaterat så tror jag att ni kan hitta vad ni söker. Säsongen brukar vara från sista veckan/veckorna i april till början/mitten av oktober.

Göran

Här i Rethymno så "spruttar" säsongen igång i början av april och de sista charter-kärrorna lämnar inte förrän sista veckan i oktober.
Så här i november så har naturligtvis en hel del turist-restauranger/barer/shoppar stängt, men långt ifrån alla. Dessutom så är det nu som många turist-restauranger byter namn och öppnar upp för grekerna. Med live-musik varje kväll! Och inte bara grekisk musik!
Affärs-kommersen på en av huvudgatorna i gamla stan (Arkadíou) var i går total! Alla var ute och shoppade!
Och det finns faktiskt en del turister här fortfarande! Mötte ett franskt par i dag som hade gått vilse, dom kom strosandes i shorts och med guide-boken i högsta hugg!

Calle! (just hemkommen från en lång kväll med bra levande musik! Och jag har definitivt ännu inte tagit årets sista sim-tur i medelhavet! Det sker nog i slutet av december! Så att komma ner i april som Pasajes funderar över kan inte bli annat än behagligt, med risk för någon regnig dag)

Goliat
2005-11-12, 02:22
Calle! (just hemkommen från en lång kväll med bra levande musik! Och jag har definitivt ännu inte tagit årets sista sim-tur i medelhavet! Det sker nog i slutet av december! Så att komma ner i april som Pasajes funderar över kan inte bli annat än behagligt, med risk för någon regnig dag)

Är vattnet i december behagligt nog för en badkruka som jag :D , eller måste man vara viking? :cool:

Göran

Calle
2005-11-12, 02:54
Är vattnet i december behagligt nog för en badkruka som jag :D , eller måste man vara viking? :cool:

Göran

Hej!!
Jag är själv en badkruka, men vattnet är helt ok! Att vara Viking underlättar säkert!
Ta en titt på:

http://www.calle.se/movie/december_3new_2004.rm

http://www.calle.se/movie/dec_25_04.rm

Tvenne små (men halvtunga i Kb räknat!) filmklipp av vinterbadare i Rethymno december 2004! Det är dock inte jag eller Git som badar, jag råkade bara ha kameran med mig!
Obs! Du måste ha Real Player för att spela upp dem och skruva upp volymen!
Hackar uppspelningen vid vänsterklick så högerklicka och välj "Spara mål som".

Jag har ett antal fler roliga filmklipp tagna här nere som jag kan direktlänka till om du eller andra skulle tycka att det vore skojsigt!

Calle Kruka!

Goliat
2005-11-12, 14:25
F-n vad juste! klapp_klap En sån juldag skulle man ha (utan bad förståss)! _B-anana _B-anana Och bra musik på klippen som jag tyckte var proffsiga (föutom en del skakningar). Är det ditt band som lirar?klapp_klap

Jag har sparat en del klipp från er sen tidigare. Går de inte att göra så att man kan ladda ner de från blogg-sidan?

Göran

Calle
2005-11-12, 15:22
F-n vad juste! klapp_klap En sån juldag skulle man ha (utan bad förståss)! _B-anana _B-anana Och bra musik på klippen som jag tyckte var proffsiga (föutom en del skakningar). Är det ditt band som lirar?klapp_klap

Jag har sparat en del klipp från er sen tidigare. Går de inte att göra så att man kan ladda ner de från blogg-sidan?

Göran

Hej!
Jag hade inte antiskak-funktionen påslagen på kameran och det var max inzoomning på damen som doppar sig (långt avstånd!) och då blir det lite skakigt hur säker på handen man än tycker att man är! Jag har nu fixat ett litet stativ!
Nix det är inte vårt band, vi spelade in vår cd först i jan-feb i år. Det är några takter med Spyro Gyra, man får ju bara använda ett visst antal takter utan att bryta mot upphovslagen.
Jodå, jag ska länka från bloggen, det finns fler klipp att visa och jag har massvis som ännu inte är redigerat!
Så fortsättning följer!
Calle!!