handdator

Visa fullständig version : Var bo på Paros?


halastjarna
2010-06-19, 18:23
Jag och min syster är just nu på Milos och sk aåka till Paros imorgon. (Ute i god tid..)
Men vi har lie svårt att hitta information om var på ön man ska bo om man vill ha riktigt nära till strand och gärna lite mer fart på kvällarna, än det har varit här på Milos.
Om man bor i Parikia, hur är det med strand där?
Några andra tips för Paros?

Ella

Janérik
2010-06-19, 22:16
Om du ska ha lite mera fart på kvällen så lär det vara Parikia som gäller. Strand i Parikia finns mot vänster då du kommer från båten, ditåt finns massvis med boenden att välja på om ni orkar knacka dörr. På Paros möts ni annars av massvis med rumsraggare då ni kommer från båten.

Mvh Janérik

kimmen
2010-06-20, 00:21
Strand i Parikia finns mot vänster då du kommer från båten...
Från hamnen i Parikia går också små badbåtar tvärs över bukten till Krios beach.

/kimmen

halastjarna
2010-06-23, 19:52
tack för de snabba svaren! Vi hamnade till vänster på fransiscos in(har för mig att det heter så?). Helt okej ställe!

Janérik
2010-06-26, 23:58
tack för de snabba svaren! Vi hamnade till vänster på fransiscos in(har för mig att det heter så?). Helt okej ställe!
Där bodde vi också en natt, klart godkänt men det var lite dyrt att handla i deras bar.
Jag tittade in på Hotel Polos i huset bredvid, det kan man kalla innergård med pool. Synd bara att de inte har lägneheter där, hade inte varit helt fel.

Mvh Janérik