handdator

Visa fullständig version : Dag 24. Andros. Mat. Golden beach.


Kalimera
2010-06-16, 17:48
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Andros på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här... (http://www.kalimera.se/oar/kyklader/andros-batsi.html)

MonkanS
2010-06-16, 18:02
Oj.. det ser inte ett dugg gott ut det där mezebordet.. eller.. JÄTTEGOTT.. :p

Lissi
2010-06-16, 18:53
Hinner vi hör vi av oss innan vi åker i morgon. Om inte hörs vi från Tinos. bye_bye

..ÅH...Hoppas på många rapporter! Var just inne på webcam 28 grader kl 19.52 grekisk tid...Räcker väl gott! Klappa Marco åt mig:D

Lissi

Eva L
2010-06-16, 20:33
Ser ut som en rejäl grekisk middag. Eftersom maten på mina resor är viktig kliver Andros högre och högre upp på min kommande ö-lista.

Eva

Masse
2010-06-16, 22:42
Wow!!! Meze-middag tillhör våra favoriter på Grekisk taverna, och den här ser ju inte ut att gå av för hackor. Och bland rätterna tror jag mig se flera av mina favoriter på er bild. I så fall skulle det vara Atherinas längst ner till vänster och tzatsiki och succini-biffar i mitten på bilden. Och det övriga ser ju också toppen ut. Skulle jättegärna suttit med runt det bordet.

Fortsatt trevlig resa, och är det så att ni träffar Nikoleta på Tinos så får ni gärna hälsa från Birgit o Mats och tacka för senast, d v s för mindre än tre veckor sedan.

:) Mats

Homeros
2010-06-17, 11:13
I morgon bitti åker vi till Tinos, där vi har bokat rum på ett ställe som jag inte tror någon av er har bott på. Spännande! I alla fall för oss. :cool:

Hinner vi hör vi av oss innan vi åker i morgon. Om inte hörs vi från Tinos. bye_bye

Hej igen Janne.
Hur länge har ni tänkt att vara ute denna gång, och vilka öar kommer ni mer att besöka enligt era planer ?

/Homeros

Halloj
2010-06-17, 12:44
Vad härligt att hitta bilder och info från Andros. Har velat åka dit i flera år och om en vecka är det dags.

Är det någon här som har några tips på boende? Vi vill helst bo på "andra sidan stranden" i en lägenhet med 4 bäddar, balkong (havsutsikt, gärna skuggad) samt kokmöjligheter. Har kollat med Villa Nora-Norita men deras lägenhet är tyvärr upptagen mellan den 24-30 juni. Har haft kontakt med Galatzio men deras lägenheter har inga kokmöjligheter. Finns det fler ställen på udden? Har letat på nätet och hittar bara ett lyxhotell.

Halloj
2010-06-17, 12:47
Hm, Janne. Det där såg VÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT gott ut. Maten är ett av våra viktigaste kriterier när vi åker. Alla våra bra Greklandssemestrar har präglats av god mat och fin havsutsikt. Våra mindre bra Greklanssemestrar har präglats av dålig mat och hemsk uteplats (läs Kefalonia). Vad är det som serveras där på bilden?Greksalladen och tzatzikin känner jag igen, men resten då?

Kalimera
2010-06-18, 08:48
Hej igen Janne. Hur länge har ni tänkt att vara ute denna gång, och vilka öar kommer ni mer att besöka enligt era planer ?Vi vet inte hur länge vi blir borta. Den sjunde agusti ska vi på bröllop i Sverige, så tills den kan vi vara borta. Troligen åker vi hem tidigare än så. Planen är luddig, antagligen åker vi till Syros och Ios efter Tinos. Sedan får vi se.

Kalimera
2010-06-18, 08:52
Yannis som har Nora-Norita har två andra ställen borta vi udden, bland annat Elpida som jag tror har kök. Du hittar allt via Google.

Kalimera
2010-06-18, 08:56
Greksalladen och tzatzikin känner jag igen, men resten då?Potatis, grillade grönsaker, squashblommebollar, vitlökschampinjoner, small fish, bebiskalamari, grillade sardiner och gopes (fisk).