handdator

Visa fullständig version : Mycken kultur denna sommar


Monica P
2010-06-15, 17:05
Via lokal-TV har jag just fått datum till en massa kulturella tilldragelser denna sommar. Ska så snart som möjligt skaffa en officiell lista.

Först! Rasmus som vill höra Arja Saijonmaa! Datum är ändrat till den 24/8 ! Missar du henne nu? Jag fick veta detta precis nyss.

Enligt TV ska hon och finsk TV komma hit i början av augusti för att filma Kalymnos, och sen blir det den här konserten den 24.8
Däremellan ska hon turnera i Spanien, tror jag visst.

Lite andra datum på min nerrafsade lista:
19.6 Aristofanis Fåglarna på nya teatern i Chorio (utomhus) med en gymnasieklass som har fått utmärkt kritik.
20.6 Musikklasser under ledning av Ioanna Mela framför sånger av Aliki Voulioklaki ( känd populär filmstjärna , nu avliden,) på Rotsosstadion.
27.6 Gymnastikuppvisning?
27.6-2.7 Olika program av utlandsgrekiska ungdomar-Darwinstuderande
30.7 Telendos fiskarfest
9.7 AMONI på Agios Jannis: 4 saxofoner. MISSA INTE DETTA!
9.7 Dansuppvisning av skolbarn i Chorio
14.7 Musikern Babis Tsatsis på centrala torget i Pothia
30.7 AMONI och kommunens kör vid kyrkan Panaghia i Vothinos, tillägnad textskrivaren och poeten Lefteris Papadopoulos
sen blandade jag ihop datumen lite. Det går undan ibland på grekisk TV!
24.7 Telendosfestival

återkommer med resten när jag fått klara papper!

Rasmus
2010-06-15, 18:05
Först! Rasmus som vill höra Arja Saijonmaa! Datum är ändrat till den 24/8 ! Missar du henne nu? Jag fick veta detta precis nyss.

Ja, då missar vi henne.
Men det är inte hela världen, det hade bara varit kul att få det som en bonus. Vi kommer ju "hem" en vecka, det är det som är det viktiga.
Hittar du några datum för några begivenheter även i augusti, så vore vi tacksamma för dem. Är det inget speciellt på gång då, så nöjer vi oss med den vanliga lunken. Hälsa på Apostolis, Stratos och Irene på Nefeli, möta alla på Babis, ta en frappé hos George och hans familj på OTR på Telendos, klia Odysseus under hakan och ge honom svenska morötter, träffa "vår egen" familj på Leros, ta en god lunch på Harrys i Emporio, samt hänga på Akteon nere i Pothia. Vi lär nog både överleva och må bra.
Ja, och så ska vi väl träffa dig och din man över en middag som tänkt var, eller hur? Allt ordnar sig och blir bra. Som alltid på Kalymnos.
:D

Monica P
2010-06-15, 22:52
Tur att du inte blev alltför besviken!
I morgon ska jag försöka få tag i det officiella bladet med alla olika evenemang!

kirtor
2010-06-16, 10:30
Vi mister ikke konserten! Håper det er mye kultur i august.